bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۸۳
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
مطالعات ساخت نیروگاههای جدید هسته ای در بوشهر به خوبی در حال اجراست .
مدیرعامل شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی ایران امروز در نشستی با استاندار بوشهر گفت : اکنون مطالعات مقدماتی طراحی واحدهای جدید نیروگاهی پیشرفت مطلوبی دارد و تا دو تا سه ماه آینده به پایان می‌رسد .

آقای احمدیان افزود : تفاهم‌نامه مطالعات مهندسی مقدماتی طراحی واحدهای جدید نیروگاهی سال قبل منعقد شده است .

معاون نیروگاهی سازمان انرژی اتمی ایران همچنین با تاکید بر همکاری سازمان انرژی اتمی ایران درآموزش نیروهای جویای کار جوان استان بوشهر گفت : بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که میان سازمان انرژی اتمی ایران و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای منعقد شده ، سازمان انرژی اتمی امکانات لازم برای مهارت افزایی نیروهای جوان جویای کار استان بوشهر فراهم می‌کند که این مهم فرصت اشتغال‌زایی را افزایش می‌‌دهد .

وی با اشاره به ساخت اورژانس هسته‌ای در نیروگاه اتمی بوشهر گفت : برای اجرای این طرح درمانی تفاهم‌هایی با مسوولان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در حال منعقد شدن است که تا یک‌ماه آینده نقشه‌های آن نهایی می‌شود.

یادآور می شود روس ها که نیروگاه اتمی بوشهر با مشارکت آنها ساخته شده است، توافقنامه ساخت دو نیروگاه جدید اتمی در بوشهر را بیستم آبان پارسال امضا کردند.

این توافقنامه میان رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و رئیس روس اتم در مسکو امضا شد.

15 روز پیش سرگئی کرینکو رئیس شرکت دولتی « روس اتم » روسیه از آغاز اقدامات برای ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه هسته ای در بوشهر در پاییز آینده خبر داد.

وی در همایش بین المللی اتم اکسپو-2015 در مسکو گفت : ایران و روسیه روز 11 نوامبر سال 2014 توافقنامه ای برای همکاری در عرصه انرژی هسته ای صلح آمیز و نیز قراردادی برای احداث دو واحد جدید نیروگاه هسته ای در بوشهر با توان یکهزار مگاوات را امضا کردند.

کرینکو افزود : برنامه برای آغاز اقدامات احداث واحدهای جدید نیروگاه هسته ای در بوشهر در حال تنظیم است.

نیروگاه اتمی بوشهر توان تولید هزار مگاوات برق را داراست ، شهریور 90 برق نیروگاه اتمی به شبکه سراسری متصل شد و شهریور 91 به ظرفیت 100 درصد رسید.
منبع:
صدا و سیما
برچسب ها: بوشهر
نام:
ایمیل:
* نظر: