bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۹۴۱
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۳ - ۲۶ آبان ۱۳۹۴
سپهر سیاست غبار‌الود کشورمان همانگونه که انتظار می‌رود با نزدیک شدن به روزهای سرنوشت‌ساز انتخابات، دستخوش تغییراتی می‌شود. تغییراتی در آن را به خوبی می توان در ادبیات سیاسی و سیاسیون پیدا کرد.
بامدادجنوب- مریم خوئینی: سپهر سیاست غبار‌الود کشورمان همانگونه که انتظار می‌رود با نزدیک شدن  به روزهای سرنوشت‌ساز انتخابات، دستخوش تغییراتی می‌شود. تغییراتی در آن را به خوبی می توان در ادبیات سیاسی و سیاسیون پیدا کرد.
در دولت گذشته فعالانی را که با سیاست‌های محمود احمدی نژاد همراه نبودند با بیان این‌که او عامل فتنه است تحت فشار می‌گذاشتند. اما در حال حاضر برخی تلاش می‌کنند عامل نفوذ را جایگزین کلمه فتنه کنند.

بارها و بارها هشدار داده شد که از صحبت‌های مقام معظم رهبری سوء برداشت نشود، چرا که رهبر معظم انقلاب دو ماه پیش هشدار دادند، دشمن به‌دنبال دگرگون کردن باورهای جامعه و نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است و همچنین تاکید کردند، نفوذ فرهنگی و سیاسی خطرناکتر از نفوذ اقتصادی و امنیتی است.
در همین حال با وجود هشدارها برخی جریان‌های سیاسی خاص به دنبال بازی با کلمات هستند. پس از سخنان رهبر انقلاب رئیس‌جمهور با بیان این‌که رهنمودها و نکاتی که رهبر معظم انقلاب مطرح می‌کنند، با هدف استحکام قدرت ملی و برای این است که ملت ایران در برابر نفوذ بیگانگان صف واحدی بوده و در برابر توطئه‌ها هوشیار و بیدار باشند، تاکید کرد: نباید خدای ناکرده برخی بخواهند از این کلمات و واژگان سوء استفاده کنند و این‌طور نباشد که از این پس با هر کس که مخالف هستیم، بخواهیم او را به نحوی متهم کرده و گروهی را به حاشیه برانیم.

با این حال، باز هم شاهد بازی با کلمات از سوی بازیگردانان سیاسی بودیم، چرا‌که روز گذشته وزیر دادگستری کشورمان هشدار داد به‌جای این‌که به یکدیگر انگِ «نفوذ» بزنیم و یکدیگر را متهم کنیم، مانع نفوذ شویم
مصطفی پور‌محمدی درباره سوء استفاده از واژه نفوذ از سوی برخی افراد خاص، گفت: آنچه رهبری معظم انقلاب درباره نفوذ فرمودند، مساله دقیق و حکیمانه‌ای است و از اول انقلاب هم این مضوع وجود داشته است.
وی ادامه داد: بدیهی است که هر چی موقعیتمان در منطقه و جهان بالاتر رود، تلاش بیشتری برای نفوذ از سوی بیگانگان صورت خواهد گرفت، امروز خوشبختانه با به‌دست آوردن برجام دستاورد چشمگیری برای ایران به وجود امده و جایگاه منطقه‌ای ما هم ارتقا یافته، پس طبیعی است که تلاش برای نفوذ بیشتر شود. از این رو تذکر رهبری بجا بوده است اما دیگران نباید از این امر سوء استفاده کنند.

در همین حال، یک نماینده پیشین مجلس نیز گفت: نفوذ از جمله مواردی است که رهبری به‌عنوان یک هشدار مطرح کرده‌اند و نباید اجازه داد از آن سوءاستفاده شود.

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که موضوع نفوذ هشداری بود که از سوی رهبری برای مراقبت و مواظبت از خودمان در برابر تحرکات دشمن مطرح شد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در مورد نفوذ هشداری را مطرح کرده‌اند که بسیار مطلوب است اما متاسفانه عده‌ای به‌خاطر سیاسی‌بازی‌ها و مسائل جناحی ممکن است از این هشدار بحق و مطلوب، سوءاستفاده کنند که نباید اجازه داد چنین اتفاقی بیفتد.

وی ادامه داد: هر کس در برابر دشمن از خود مراقبت کند، آسیب نمی‌بیند و هشدار رهبری هم ناظر بر همین نکته است اما همان‌طور که در تاریخ عده‌ای از مذهب و یا از کلمات قرآن مجید سوءاستفاده کرده‌اند، ممکن است از واژه نفوذ نیز سوءاستفاده‌هایی صورت گیرد.
این فعال سیاسی با اشاره به این‌که عده‌ای به‌دنبال اختلاف‌افکنی و فتنه‌انگیزی هستند و می‌کوشند با سوءاستفاده از نفوذ، راه دیگری را بروند،گفت: مقام معظم رهبری 20 سال پیش درباره نفوذ هشدار داده بودند و این مساله موضوع تازه‌ای نیست.

در همین حال، در استان بوشهر نیز شاهد هستیم که برخی تلاش دارند با برچسب زدن، صدای مخالفان و منتقدان خود را در نطفه خفه کنند، چراکه منتقدان خود را یا مخالف دولت می‌خوانند و یا این‌که می‌گویند او تشنه قدرت و جایگاه است، حالا که او برای بر کرسی ننشسته، بنای مخالفت گذاشته است. در حالی که همه می‌دانیم بازی با کلمات و انگ‌زدن بدترین روش مقابله با کسانی است که کمی متفاوت تر از ما می‌اندیشند.

نام:
ایمیل:
* نظر: