bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۴ - ۲۴ آذر ۱۳۹۴
برای دومین سال متوالی برگزار می‌شود؛
گروه صد نفره ما از اوایل سال 93 با شعار «بچه‌های دیروز و امروز» تشکیل شد. در مجموع پنج سال روی این ایده کار کردم. با توجه به این‌که در زمینه آماده‌سازی سرود برای مهدها و مدارس ابتدایی فعالیت داشتم، کار با کودکان را تجربه کرده بودم.
بامدادجنوب- الهام بهروزی: موسیقی هنری است که آواها و نواهای زیبا و دلنشین را میهمان روح و روانمان می‌کند. نواختن هنرمندانه سازها و هماهنگی آن با صدای خوش خواننده فضای خاطره‌انگیزی را برای مخاطب ایجاد می‌کند، چه بسیار آهنگ‌هایی که تاریخ مصرف ندارند، چراکه مردم با هر بار شنیدنشان خاطراتی را به یاد می‌آورند که این خاطرات گاه شیرین است و گاه تلخ. موسیقی ترکیبی از ذوق و خلاقیت است اما این ترکیب زمانی ماندگار می‌شود که صدای موزون دل و احساس در آن دیده شود، زیرا وقتی صدا و احساس و ساز با هم عجین ‌شوند، زیباترین نوای عالم نواخته می‌شود. استان ما نیز در بیشتر رشته‌های هنری هنرمندان مطرحی را به جامعه معرفی کرده است که در زمینه موسیقی هم در حال حاضر چندین گروه موسیقی استان صاحب سبک هستند و این گروه‌ها نه تنها در بوشهر بلکه در کشور و حتی خارج از کشور دارای محبوبیت هستند؛ گروه‌هایی نظیر مفتون، لیان و... . علاوه بر این، در سال‌های اخیر گروه‌های دیگری نیز با ایده‌هایی نو وارد دنیای موسیقی شده‌اند که با خلاقیت و هنرمندی هنر خویش را به معرض نمایش گذاشته‌اند. یکی از آنها گروه «نونوا» است که چند سالی است در استان در زمینه موسیقی فعالیت دارد. در این خصوص با مسوول این گروه به گفت‌وگو پرداختیم.

علی احمدی در گفت‌وگو با بامداد جنوب گفت: گروه صد نفره ما از اوایل سال 93 با شعار «بچه‌های دیروز و امروز» تشکیل شد. در مجموع پنج سال روی این ایده کار کردم. با توجه به این‌که در زمینه آماده‌سازی سرود برای مهدها و مدارس ابتدایی فعالیت داشتم، کار با کودکان را تجربه کرده بودم. از تجربه‌های مختلفم در مدارس و مکان‌های که با کودکان روبه‌رو بودیم، یکی این است که هماهنگ کردن آنها کار راحتی نیست، زیرا با شروع کار با مشکلات زیادی روبه‌رو بودیم، مخصوصا این‌که بچه‌ها و خانواده‌های آنها با سبک و روش کار کردن ما آشنایی نداشتند تا پنج ماه با حدود 15 نفر تمرین ‌کردیم تا این‌که کم‌کم گروه شکل گرفت و موفق شدیم اسفند 93 کنسرت «نقطه سر خط» را با یک گروه صد نفره به روی سن بیاوریم. نتیجه موفقیت‌آمیز کار انگیزه‌ای شد که «نقطه سر خط 2» را هم تدارک ببینیم و به یاری خدا و همت بچه‌ها و خانواده‌ها آماده شده‌ایم تا از یکم تا چهارم دی‌ماه هر شب دو سانس اجرا کنیم.

مسوول گروه موسیقی نونوا با اشاره به این‌که اعضای گروه ثابت نیستند، افزود: در کنسرت امسال تنها 35 نفر از افرادی که پارسال ما را همراهی کردند، حضور دارند. بازه سنی اعضا در این کنسرت از چهار سال تا 30 سال است.
 احمدی با بیان این‌که امسال دومین سال پیاپی است که این کنسرت را برگزار می‌کنیم، یادآور شد: اما سابقه فعالیت موسیقایی خودم 22 سال است و در این زمینه به‌طور مستمر فعالیت دارم. تاکنون چندین اجرای داخلی و خارجی داشته‌ام و دو آلبوم صوتی هم به‌نام «چیش انتظار» و «پیشکش» و همچنین یک آلبوم تصویری به‌نام «نقطه سر خط» روانه بازار موسیقی کرده‌ام.
وی با اشاره به این‌که خودم موسیقی رو با فولک شروع کردم اما این کنسرت به سبک کلاسیک اجرا می‌شود، گفت: توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی که موضوع روز جامعه هستند، از مهم‌ترین مضامین کنسرت امسال است. کنسرت امسال شامل 13 قطعه است. همانند سال گذشته خیام‌خوانی داریم، همین‌طور قطعه‌ای را به بچه‌های سرطانی تقدیم خواهیم کرد، در قطعه دیگری از فرزندانی که پدر و مادرهایشان را به خانه سالمندان می‌برند، انتقاد می‌کنیم. در یک قطعه هم از زبان پسری می‌خوانیم که پدرش مفقودالاثر شده است. در قطعات دیگر هم بازی‌های بومی‌محلی را معرفی می‌کنیم و در نهایت قطعه «نقطه سر خط» را تقدیم به بچه‌های دهه 50 و 60 می‌کنیم.
علی احمدی در خصوص تعداد کنسرت‌هایی که تاکنون اجرا کرده‌اند، عنوان کرد: ما یک کنسرت پارسال اجرا کردیم و امسال هم دومین کنسرت خود را اجرا می‌کنیم. خوشبختانه پارسال هفت سانس اجرا داشتیم و پیش‌یبنی می‌کنیم که ان‌شاءالله امسال 8 سانس رو اجرا کنیم، چون خدا را شکر تا الان استقبال مردم خوب بوده است. سال گذشته نیز با وجود مشکلات زیادی که در تولید با آن دست به گریبان بودیم، نظیر تامین مکان تمرین و هماهنگی تعداد زیاد اعضای گروه، اما مردم استقبال خوبی از کنسرت داشتند. 

وی با اشاره به این‌که در کنسرت نقطه سر خط 2، آهنگسازی کلیه قطعات و هماهنگی گروه را خود عهده‌دار بود، تصریح کرد: تک‌نوازنده این کنسرت ساسان باقرپور (دوست عزیزم، کسی که در هر لحظه همراه و همیار من بود) و تنظیم آن هم کار مشترک من و اوست، میکس بر عهده میثم قادری است. قطعات هم در استدیوی شخصی میلاد صفایی ضبط شدند.
مسوول گروه موسیقی نونوا در پایان افزود: این کنسرت از سوی نهادها و دستگاه‌های دولتی حمایتی به‌خصوصی نشده،. حمایت آنها از این کار فرهنگی بزرگ در حد قطره‌ای آب در دریا بوده است و تنها بدون دردسر مجوز اجرای کنسرت را صادر کردند ولی از سوی یک تهیه‌کننده غیر بومی پیشنهاد شده است که ما این کنسرت را در شهرهای مختلف اجرا کنیم و او در این زمینه از ما حمایت خواهد کرد.
یادآوری می‌شود، گروه موسیقی نونوا با صد و دو نفر خواننده اول تا چهارم دی‌ماه در سالن شهید آوینی بوشهر به اجرا می‌پردازد.

برچسب ها: فرهنگ ، هنر ، موسیقی ، نونوا
نام:
ایمیل:
* نظر: