bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۵ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیّر خواستار مشارکت مردم و مسئولان در تقویت زیرساخت‌های فرهنگی بردخون شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیّر خواستار مشارکت مردم و مسئولان در تقویت زیرساخت‌های فرهنگی بردخون شد.


غلامرضا ناطقی‌پور ظهر امروز در بازدید از مجتمع فرهنگی هنری بردخون با اشاره به جایگاه فرهنگ اظهار کرد: فرهنگ مایه حیات و هویت یک ملت است و در کار فرهنگى هیچ وقفه و تعللى جایز نیست، چون بیش‌ترین تلاش دشمنان بر روى جامعه، ملت و کشور ما، تلاش فرهنگى است.

وی افزود: اگر فرهنگ در کشورى دچار انحطاط شد و هویت فرهنگى خود را از دست داد، حتى پیشرفت‌هایی که دیگران به آن کشور تزریق کنند، نمی‌تواند آن کشور را از جایگاه شایسته‏‌ای در مجموعه‏ بشریت برخوردار کند و منافع آن ملت را پاسداری کند.

ناطقی‌پور با تأکید بر مشارکت مردم و مسئولان در امور فرهنگی و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی، اضافه کرد: حمایت از فعالیت‌های فرهنگی هنری، حمایت از هنرمندان و علاقمندان فرهنگ و هنر و زمینه‌سازی برای حفظ مبانی فرهنگی در کشور رسالتی مهم در برنامه‌های فرهنگی است که نیازمند یاری همه دلسوزان است.

وی ادامه داد: بردخون دارای پیشینه‌ای غنی و گذشته‌ای افتخارآمیز است و استعدادهای نهفته‌ای درزمینهٔ فرهنگی هنری دارد که نیاز به ایجاد زیرساخت‌‎های لازم دارد و مجتمع فرهنگی هنری فضای مناسبی برای فعالیت همه علاقمندان است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیّر با اشاره به اقدامات این اداره گفت: حمایت از فعالیت‌های فرهنگی هنری، تشکیل کلاس‌های فرهنگی هنری، شناسایی و معرفی هنرمندان، تشکیل بانک هنرمندان، احیای فرهنگ گذشته، تجلیل از مفاخر فرهنگی بخشی از اقداماتی است که اجرا خواهد شد.

مسئول مجتمع فرهنگی هنری بردخون نیز در این بازید با تقدیر از همراهی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، گفت: با وجود بیش از 300 نفر هنرمند در رشته‌های شعر و قصه، نقاشی و طراحی، موسیقی، خوشنویسی، نمایش و بازیگری، علوم قرآنی و سابقه درخشان منطقه، انتظار می‌رود حمایت بیشتری صورت گیرد.

نامجو زحمتکش افزود: وجود امکاناتی نظیر رایانه، تجهیزات موسیقی، رنگ‌آمیزی محوطه داخل و خارج ساختمان، محوطه‌سازی، ایجاد فضای سبز در جلوی ساختمان و تأمین وسایل سردکننده در این مرکز لازم است تا هنرمندان و علاقمندان با جدیت و علاقه بیشتری فعالیت کنند.
منبع:
فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: