bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۶ - ۰۵ دی ۱۳۹۴
میانگین سنی داوطلبان در استان بوشهر نسبت به دور قبل شش درصد جوان‌تر است.

 سید اسماعیل موسوی  ظهر امروز در نشست شورای اداری استان بوشهر با بیان اینکه ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی به پایان رسید اظهار داشت: بررسی احراز صلاحیت‌ها در حال انجام است که پس از بررسی شورای نگهبان لیست نهایی اعلام می‌شود.

موسوی با بیان اینکه استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری یک کرسی و در مجلس شورای اسلامی 4 کرسی دارد گفت: تعداد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی دراستان بوشهر نسبت به دوره قبل 114 درصد افزایش دارد.

وی با اشاره به اینکه 110 نفر در چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر نام خود را در فهرست داوطلبان این دوره ثبت کردند بیان کرد: تعداد داوطلبان این دوره نسبت به دوره نهم مجلس، 2.4 برابر شده به طوری که نهمین دوره مجلس شورای اسلامی 45 داوطلب در استان بوشهر داشت اما در این دوره تعداد داوطلبان به 110 نفر رسیده است.

جانشین رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با بیان اینکه 89 درصد داوطلبان مرد هستند افزود:  در استان به ازاء هر10 هزار نفر یک کاندیدا وجود دارد و این در حالی است که میانگین سنی داوطلبان نسبت به دور قبل شش درصد جوان‌تر است.

موسوی، جوان‌ترین داوطلب را 30 سال و مسن‌ترین آن 64 سال ذکر کرد و  افزود: 75 درصد داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.

وی با اشاره به میزان تحصیلات داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: 83 نفراز داوطلبان دارای مدرک کارشناسی ارشد، 13 نفر مدرک دکتری، 8 نفر تحصیلات حوزوی و 6 نفر هم  دارای مدرک کارشناسی از جامعه ایثارگری هستند.

جانشین رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر یادآور شد: در حوزه‌ انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم 48 داوطلب ، دشتی و تنگستان 15 داوطلب، حوزه دیر، کنگان، جم و عسلویه 24 داوطلب و  درحوزه دشتستان 23 داوطلب در انتخابات مجلس دهم ثبت نام کرده‌اند.

موسوی گفت: هیئت‌های اجرایی انتخابات از امروز رسیدگی به صلاحیت داوطلبان را آغاز کرده‌اند و تا چهاردهم دی فرصت دارند صلاحیت‌ها را بررسی کنند.

وی با بیان اینکه 25 هیئت اجرایی در استان بوشهر تشکیل شده است تصریح کرد: 300 نفر در هیئت‌های اجرایی برگزاری انتخابات را عهده دارند که 25 نفرفرماندار و بخشدار، 25 دادستان، 25 رئیس ثبت احوال و 225 نفر معتمدان محلی  ترکیب هیئت‌های اجرایی انتخابات استان بوشهر را تشکیل می‌دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر: