bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۲ - ۲۷ دی ۱۳۹۴
حوزه بوشهر، گناوه و دیلم برای یک داوطلب خاص پاکسازی شده است تا نامبرده بدون هیچ دغدغه خاصی راهی مجلس شود با روزه سکوت دیگری، نه زحمت برای کسی درست کند و نه ...
بامدادجنوب-ابوعلی زرین قلم: روز گذشته سراسر استان درگیر شایعه‌ای بزرگ بود، شایعه‌ای که حاکی از رد صلاحیت گسترده داوطلبان انتخابات از جریان اصلاحی داشت. هر چند همه دوست داشتند که این اخبار را به‌عنوان شایعات باور کنند، اما آنچه مشخص است بیشتر ردصلاحیت‌ها بر اساس این شایعات مربوط به حوزه بوشهر، گناوه و دیلم بوده است. 
اگر خبرهای منتشر شده توسط برخی از افراد که خود را منابع موثق ذکر می‌کردند را صحیح ارزیابی کنیم، حوزه بوشهر، گناوه و دیلم برای یک داوطلب خاص پاکسازی شده است تا نامبرده بدون هیچ دغدغه خاصی راهی مجلس شود با روزه سکوت دیگری، نه زحمت برای کسی درست کند و نه برای استان خدمتی انجام دهد. 

هر چند ما دوست داریم که این خبرها را شایعه بدانیم و قائم مقام هیات نظارت بر انتخابات استان هم در گفت‌وگو با بامدادجنوب وجود چنین اخباری را صرف شایعه ارزیابی کرده بود، اما با توجه به این مساله که تا زمان انتشار این گزارش نتایج نهایی هم اعلام شده است، باید بگوئیم که در این حوزه همه افراد منتسب به اصلاحات و آنهایی که قابلیت رای‌آوری داشته‌اند، رد صلاحیت شده‌اند. گزارشی هم که خبرگزاری اصولگرای تسنیم به نقل از منابع مطلع خود مبنی بر ردصلاحیت یک سوم از داوطلبان منتشر کرد، گمانه‌زنی‌ها در این مورد را بیشتر کرد.

شنیده شده است که یکی از داوطلبان که گفته می‌شود از تایید صلاحیت خود مطمئن بوده است، در یکی از نشست‌های خود اعلام کرده که هیچ نیازی به رای حوزه گناوه و دیلم ندارد و تنها با رای مردم شهر بوشهر راهی مجلس خواهد شد، مساله‌ای که به نوعی نشان می‌دهد می‌شود با خیال راحت راهی مجلس شد و هیچ نگرانی عمده‌ای نیز نداشت. از سوی دیگر در تماس‌هایی که با برخی از افرادی که گفته می‌شد صلاحیت آنها احراز نشده است، داشتیم عده‌ای از اعتراض به رد صلاحیت خود خبر دادند و برخی هم می‌گویند که اعتراض نخواهند کرد. 

در همین رضا معتمد فعال مطبوعاتی و سیاسی در این خصوص در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان اینکه به نظر من کسانی که صلاحیت شان احراز نشده است، باید طبق قانون اعتراض کنند و از طرق قانونی پیگیر حقوقشان باشند، افزود: اصولا تنها راه پیش روی ردصلاحیت‌شدگان همین طرح اعتراض و شکایت به شورای نگهبان است، افزود: هر چند خیلی از کاندیداها به پیگیری این شکایت و تاثیر آن امیدی ندارند و احتمالا از این موضوع هم صرف نظر خواهند کرد.
وی در ادامه با یادآوری این مساله که با این حال در مورد رویکرد اصلاح‌طلبان در مقطع فعلی نظر اینجانب این است که آنها مجبورند به حداقل‌ها قناعت کنند و اولویت‌شان دست کم تشکیل مجلسی میانه‌روتر باش، تاکید کرد:. اعتقاد دارم در حال حاضر اصلاح طلبان نباید رویکرد یاس و قهر با صندوق‌های رای را در پیش بگیرند چون هدف اصلی رقیب ایجاد چنین فضای یاس و نومیدی است.

نام:
ایمیل:
* نظر: