bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
147 نامزد انتخاباتی همچنان می توانند اعتراض کنند؛
با اعلام نتایج نهایی بررسی شکایت کاندیداهایی که رد صلاحیت شدند، بار دیگر اخبار غیر رسمی برخی سایت‌های اصولگرا، از احتمال تائید صلاحیت دو نماینده فعلی استان که دست بر قضا هر دو از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده‌اند حکایت می‌کند.
با اعلام نتایج نهایی بررسی شکایت کاندیداهایی که رد صلاحیت شدند، بار دیگر اخبار غیر رسمی برخی سایت‌های اصولگرا، از احتمال تائید صلاحیت دو نماینده فعلی استان که دست بر قضا هر دو از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده‌اند حکایت می‌کند.
این سایت اصولگر مدعی شده است پس از رد صلاحیت حجت‌الاسلام سیدمحمد‌مهدی پورفاطمی و سیدمهدی موسوی‌نژاد نمایندگان کنونی دو حوزه دشتی و تنگستان و همچنین دشتستان در مجلس شورای اسلامی برای انتخابات آتی مجلس در هیات‌های نظارت این دو نفر اقدامات مناسبی برای تائید صلاحیت خود آغاز کردند و به احتمال فراوان این دو کاندیدای مجلس دهم در دقیقه نود بتوانند صلاحیت خود از شورای نگهبان را اخذ کنند .

گفتنی است در صورت غیبت پورفاطمی در عرصه رقابت، چهره شاخص دیگری در حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان نیست که بخواهد با رقیب او یعنی کمال‌الدین شهریاری به رقابت بپردازد. با این حال در حوزه انتخابیه دشتستان اتفاقی روی داده است، با تایید محمدباقر سعادت، عملاً یک نیروی منتسب به جریان اصلاحی تاییدیه ورود به انتخابات را گرفتنه است و حالا باید دید که تا چه اندازه او موفق به جذب نیروهای اصلاحات و مردم خواهد شد، جای سوال دارد.  
در همین حال سخنگوی وزارت کشور در گفت‌وگوی تلفنی با صدا و سیما اعلام کرد برخی از کاندیداها که معترض رای هیات اجرائی و نظارت هستند، همچنان حق شکایت و اعتراض به رد صلاحیت خود را دارند. با این حال باید دید در شرایط کنونی چه کسانی می‌توانند شکایت کنند.

حسینعلی امیری با اشاره به پایان مهلت 20 روزه شورای نگهبان برای رسیدگی به صلاحیت نامزدهای مجلس شورای اسلامی، گفت: در فهرستی که به ما دادند عده‌ای رد صلاحیت شدند، صلاحیت عده‌ای نیز از سوی شورای نگهبان احراز نشده و برخی نیز تائید صلاحیت شدند که در این فهرست کسانی هستند که در مراحل قبلی تائید صلاحیت شدند با این توضیح که در مرحله رسیدگی در هیات‌های اجرائی و هیات‌های نظارت تائید صلاحیت شدند اما شورای نگهبان آنها را رد صلاحیت کرده که این تعداد حدود 147 نفر هستند.

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به این 147 نفر تصریح کرد: در حال حاضر کسانی در مهلت قانونی سه روزه -که از دو روز پیش آغاز شده و تا امروز ادامه دارد، حق شکایت و تجدیدنظر خواهی دارند که در مراحل قبلی تائید شده باشند و شورای نگهبان آنها را رد صلاحیت کرده باشد. این مهلت عمومیت ندارد و تنها برای این 147 نفر است.
در همین حال گویی که فضای مجازی و خبری استان همچنان در برزخ تائید و یا رد صلاحیت کاندیداهای انتخاباتی به سر می برند، از تائید برخی از کاندیداهای اصلاح‌طلب خبر می‌دهند. یکی از کاندیداهای مطرح که بار دیگر تائید صلاحیتش بر سر زبان‌ها آمده، محمدجواد حق‌شناس است که در حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرده است. بدون‌شک اگر خبر تائید صلاحیت او به طور رسمی تائید شود می‌تواند یک برد برای اصلاح‌طلبان استان محسوب شود. هر چند که او از یک حوزه انتخابیه دیگر وارد مجلس شورای اسلامی‌شود. در همین حال باید این نکته را‌ یادآوری کرد که او تنها بوشهری نیست که توانسته از یک حوزه دیگر تائید صلاحیت خود را گرفته است. جوانشیر کداخداپور نیز که در حوزه انتخابیه شیراز ثبت‌نام کرده است یکی از کاندیداهای مطرح استان فارس است که از شانس بالایی نیز برخوردار است.

حضور چهره‌های‌شاخص اصلاح طلب بوشهری هر چند در حوزه‌های دیگر اما می‌تواند رای‌دهندگان را برای حضور در انتخابات دلگرم کند. اتفاقی که همه اصلاح‌طلبان خواهان آن هستند. بدون‌شک در حال حضور این حضور مردم است که می‌تواند حرف آخر را بزند. در همین خصوص رئیس شورایعالی سیاست‌گذاری انتخاباتی، در جمع اعضای شاخه جوانان ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان، تاکید کرد: وظیفه ما با وجود رد صلاحیت‌ها حضور در انتخابات است.
محمدرضا عارف با بیان این‌که بعضی از اتفاقات که هدف آن کنار رفتن ما است، با آرامش مردم به سود ما خواهد بود گفت: بنابراین با جدیت بیشتر این مسیر را ادامه دهید، چرا‌که وظیفه ما حضور است. رئیس شورایعالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان یادآور شد: باید به شعار اصلاح‌طلبان که امید آرامش و رونق اقتصادی است، توجه کنیم و امید و آرامش را حفظ کنیم‌، آرامش شرط استمرار این راه است.

عارف با بیان این‌که راه همین است راه دیگری نداریم، یادآور شد: ما خودمان را داخل نظام تعریف می‌کنیم، اگر بخواهیم بر جام‌های دیگر در کشور شکل بدهیم. رد صلاحیت‌ها برای ما اتفاق افتاده‌، نسل جوان باید خوشحال باشد که به عرصه انتخابات وارد شدند.
عارف با بیان این‌که چهره‌های شاخص به لیست وزن می‌دهند، گفت: این رد صلاحیت‌ها اتفاق افتاده و دست ما هم نبوده است؛ ما نسبت به مردم انقلاب و نظام وظیفه داریم. وی با بیان این‌که می‌خواهند اصلاح‌طلبان را ناامید کنند، می‌خواهند مردم را ناامید کنند، گفت: ولی ما نشان می‌دهیم با جدیت و حفظ امید و آرامش مطمئنا به اهداف خودمان دست پیدا خواهیم کرد.

رئیس شورایعالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان یادآور شد: کمتر کسی در 92 فکر می‌کرد که پیروز می‌شویم، در حالی که شرایط امروز خیلی بهتر از 92 است و نخبگان احساس تکلیف و حضور پیدا کردند. وظیفه ما این است که آنها را شناسایی کنیم لیست‌ها را شکل دهیم، چراکه شرایط دولت با شرایط دولت‌های سابق قابل مقایسه نیست.

نام:
ایمیل:
* نظر: