bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۰ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
در حال حاضر شش کاندیدا از میان 21 کاندیدای باقیمانده، خواستار حمایت اصلاح‌طلبان هستند تا بتوانند رای اکثریت اصلاح‌طلب حوزه‌ انتخابیه بوشهر ،گناوه و دیلم را کسب کنند. با همه اما و اگرهایی که وجود دارد...
بامدادجنوب- مریم خوئینی: یازده روز تا برگزاری دو انتخاباتی، که همگان مهمش می‌خوانند، باقی مانده است. طیف‌های سیاسی اصلاح‌طلب، در این فاصله زمانی با کنار گذاشتن اختلافات قدیمی، گرد هم جمع شده‌اند و سر یک میز، جلساتی را برای نهایی کردن گزینه‌ مطلوب خود برگزار می‌کنند. جلساتی که احتمالا تا 26 بهمن نیز ادامه خواهد داشت و پس از اعلام نهایی شورای نگهبان، اصلاح‌طلبان نیز گزینه نهایی خود را معرفی خواهند کرد.

در حال حاضر شش کاندیدا از میان 21 کاندیدای باقیمانده، خواستار حمایت اصلاح‌طلبان هستند تا بتوانند رای اکثریت اصلاح‌طلب حوزه‌ انتخابیه بوشهر ،گناوه و دیلم را کسب کنند. با همه اما و اگرهایی که وجود دارد، باید دید بالاخره اجماع روی کدام یک از شش گزینه صورت می‌گیرد و کدام یک می‌توانند رای اصلاح‌طلبان را از آن خود کنند.
در میان این شش نفر، چهره‌های نیز می‌بینیم که از حمایت اصولگرایان ناامید شده‌ و حال سعی دارند نوعی اعتماد اصلاح‌طلبان را به خود جلب کنند، اتفاقی که برخی را نگران کرده است.

در همین حال جناح اصولگرا همچنان درگیر حل معمای حوزه انتخابیه دشتستان است، چراکه اصلی‌ترین مهره اصولگرایان در حوزه انتخابیه دشتستان نتواسته است تائید خود را از شورای نگهبان کسب کند و او همچنان مشغول رایزنی برای بازگشت به عرصه رقابت است.
در عین حال باید این نکته را متذکر شد که اصولگرایان همچنان با تعدد کاندیداها در حوزه انتخابیه بوشهر،گناوه و دیلم مواجه هستند و در انتظار نهضت انصراف به سر می‌برند، نهضتی که احتمالا به نتیجه دلخواه نخواهد رسید.
برخی تشکل‌ها و احزاب تندروی اصولگرا در مرکز نظیر جبهه پایداری با ارائه لیست خود نشان دادند که همچنان بر روی تندروی‌های پیشین خود پافشاری دارند. حال باید دید آیا اصولگرایان همچنان بر حضور جمیری در بهارستان پافشاری می‌کنند، یا این‌که بالاخره جمیری را کنار زده و یک چهره جدید را راهی مجلس خواهند کرد.

کنار گذاشتن نیروهای تندرو در مرکز سر و صداهایی ایجاد کرده است. مهدی کوچک‌زاده در واکنش به حذف نامش از لیست، اعلام کرد که به تهرانی‌ها می‌گویم به من تک رای بدهند. حرکتی که می‌تواند یک «نه» بزرگ باشد، به نهضت انصرافی که اتفاقا نیروهای تندرو مبتکرش بودند. مساله‌ای که ممکن است به سود جناح اصلاح‌طلب تمام شود با همه راه سختی که در پیش دارند. شاید به همین دلیل باشد که سهیلا جلودارزاده روز گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه امیرکبیر می‌گوید: اصلاح‌طلبان باید با حضور حداکثری در انتخابات، برای راه یافتن به مجلس تلاش کنند.
جلودارزاده یادآور شد: اگر تلاش نکنیم و مشارکت حداکثری نداشته باشیم حداقل چهار سال دیگر منابعمان را از دست می‌دهیم.
در همین حال نماینده مردم تهران در مجالس پنجم، ششم و هفتم، در بخشی از سخنانش با اشاره به حضور حداکثری زنان در انقلاب اسلامی ایران افزود: در آن زمان زن و مرد برابر بودند اما پس از انقلاب یک سری اصولگریان متعصب تلاش کردند، نگرش به زن و مرد دوقطبی شود و سپس مساله جنس اول و دوم مطرح شد.
عضو شورای مرکزی خانه کارگر، تصریح کرد: بعد از این اقدامات سازمان یافته بود که تلاش کردند جلوی فعالیت زنان را بگیرند؛ در حالی که ما شاهد بودیم در زمان انقلاب، زنان در همه تحرکات حضور داشتند.
در همین حال کاندیدای دوم مجلس خبرگان رهبری که اصالتی قمی دارد و در حوزه تهران ثبت نام کرده بود، در آخرین ساعت تغییر حوزه انتخابیه، با جابه‌جا کردن حوزه انتخابیه خود به استان ما آمد تا رقیب تنها کاندیدای بوشهر در مجلس خبرگان شود.
ورود حجت‌الاسلام غلامرضا فیاضی روحانی 64 ساله که گفته می‌شود چهره نزدیک به آیت‌الله مصباح یزدی است، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری را دلگرم کرده است تا فعالیت‌های انتخاباتی خود را با جدیت بیشتری پیگیری کند.
در حال حاضر تبلیغات کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری آزاد است و  هر دو کاندیدای استان می‌توانند فعالیت‌های انتخاباتی خود را دنبال کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: