bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۹۴۵
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۴ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
کاندیداهای اصلاح طلبان امشب معرفی میشوند؛
با این حال هر دو جناح سیاسی در استان طی جلسات متعددی که برگزار کرده‌اند، تلاش خود را کرده‌اند به هر ترتیبی کاندیداهای مورد نظر خود را به هواداران معرفی کرده و با رای بالا راهی مجلس کنند. در همین خصوص...
بامدادجنوب- مریم خوئینی: با انتشار لیست نهایی شورای نگهبان در روز گذشته، مشخص شد که رویکرد این نهاد نظارتی در استان بوشهر تغییر نکرده است و هیچ یک از کاندیداهای اصلاح‌طلب که انتظار می‌رفت در لحظه‌های پایانی تائید صلاحیت خود را اخذ کنند، نتواستند نظر این نهاد نظارتی را تغییر داده و وارد رقابت انتخاباتی شوند، تا همچنان 19 نفر در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم، 13 نفر درحوزه انتخابیه دشتستان، 9 نفر در حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان و 11 نفر در حوزه دیر، کنگان، جم و عسلویه به رقابت انتخاباتی بپردازند.
رویداد امروز دو غائب بزرگ انتخاباتی را برای استان به ارمغان آورد. یک حجت‌الاسلام سید‌محمد‌مهدی پورفاطمی و سید مهدی موسوی نژاد، کسانی که نمایندگان کنونی «دشتی و تنگستان» و «دشتستان» هستند که حالا به ناچار باید تنها نظاره‌گر این انتخابات باشند.

با این حال هر دو جناح سیاسی در استان طی جلسات متعددی که برگزار کرده‌اند، تلاش خود را کرده‌اند به هر ترتیبی کاندیداهای مورد نظر خود را به هواداران معرفی کرده و با رای بالا راهی مجلس کنند. 
در همین خصوص باید گفت همان‌طور که در گزارش‌های شماره‌های پیشین روزنامه بامداد جنوب آمده است جریان اصولگرا که مهره اصلی خود را در دشتستان از دست داده بود، سعی کرد جانشینی برای او تعیین کند، چرا‌که به‌نوعی در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم. بر روی عبدالکریم جمیری، در حوزه انتخابیه دیر، کنگان، جم و عسلویه نیز بر موسی احمدی و در حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان نیز بر روی سید کمال‌الدین شهریاری به اجماع رسیده بودند. در همین خصوص اخبار تائید نشده نیز از اجماع اصولگرایان دشتستان بر روی دهقان‌فرد خبر می‌دهد. گزینه‌ای که احتمال می‌رفت استاندار نیز از او حمایت کند. 
در همین حال، جریان اصلاح‌طلب نیز جلسات متعددی برگزار کرده‌اند تا بتوانند با وجود رد صلاحیت‌های گسترده کاندیداهای خود را به مردم معرفی کنند. رویدادی که باعث شد اعضای دو گروه ائتلاف اصلاح‌طلبان و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در کنار یکدیگر بنشینند و در قالب شورای سیاست‌گذاری به بررسی کاندیدایی که خواهان حمایت اصلاح‌طلبان بودند، بپردازند.

صدرالله محمدی باغملائی که خود در این جلسات حضور داشت در گفت‌وگو با بامداد جنوب گفت: در نشست شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان استان بوشهر، بررسی وضعیت نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در یک فضای بسیار دوستانه و همدلانه صورت گرفت.
محمدی ادامه داد: در این نشست‌ها ضمن ارزیابی فضای انتخاباتی در چهار حوزه انتخابیه، پیرامون شاخص‌های کاندیداهای مورد نظر که قرار است حمایت جبهه اصلاحات را جلب کنند، بحث و تبادل نظر صورت گرفت. ان‌شاءلله پس از بررسی‌های لازم بر اساس شاخص‌های مورد نظر، کاندیدای مورد حمایت اصلاح‌طلبان به‌زودی حداکثر امشب به مردم فهیم بوشهر معرفی می‌شوند، چراکه تمایل دارند همه بزرگان اصلاح‌طلب در جلسه نهایی و سرنوشت‌ساز حضور داشته باشند.

گفتنی است در حال حاضر چهار کاندیدای مطرح نظیر کریم موسی، ناصر غلامی، عبدالحمید خدری و شاه بندرزاده سعی دارند که حمایت طیف اصلاح‌طلب را در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم جلب کنند.
در حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان با توجه به غیبت پورفاطمی هنوز تصمیم خاصی گرفته نشده است. در حوزه جنوب استان نیز دو چهره سکینه الماسی و بردستانی تلاش دارند نامشان در لیست اصلاح‌طلبان قید شود.
در همین حال در حوزه دشتستان نیز بحث بر سر اجماع بر روی محمدباقر سعادت است، کسی که در مرحله دوم توانست تائید صلاحیت خود را دریافت کند. در همین حال برخی نیز شانس غلام‌رضا اسکندری را پایین نمی‌دانند. هر چند یکی از نزدیکان او می‌گوید اسکندری طی تماس تلفنی اعلام کرده است در صورت توافق با سعادت، حاضر است به نفع جریان اصلاح‌طلب از این رقابت انصراف دهد.

حال باید دید تا پایان امشب کدام یک از کاندیداها در لیست اصلاح‌طلبان جای می‌گیرند. لیستی که به نظر می‌رسد از اقبال عمومی بالایی برخوردار شود. هر چند نام‌های آشنای این جریان سیاسی چه در استان و چه در کشور، به‌دلیل رد صلاحیت‌های گسترده در این لسیت حضور نخواهند داشت. به نوعی می‌توان گفت: اصلاح‌طلبان با نیروهای دسته چندم خود به رقابت با اصولگرایان تن دادند. اتفاقی که ممکن است همه پیش‌بینی‌ها را نقش بر آب کند.
گفتنی است هر اتفاقی که روی دهد لیست‌های انتخاباتی هر چقدر بالا پایین شوند در نهایت مردم هستند که با رای خود یکی از کاندیداها را روانه مجلس شورای اسلامی می‌کنند تا به‌عنوان وکیل مردم به مدت چهار سال مطالبات به حقشان را پیگیری کرده و همگام با تصمیات دولت راه توسعه و پیشرفت را هموار کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: