bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۹۹۹
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۹ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
استان ما استانی پُر رسانه است، تعدد رسانه‌ها باعث شده تا صداهای متعدد و متفاوتی در استان شنیده شود و این یک نعمت است، البته اگر ...
بامدادجنوب- ابوعلی زرین‌قلم: استان ما استانی پُر رسانه است، تعدد رسانه‌ها باعث شده تا صداهای متعدد و متفاوتی در استان شنیده شود و این یک نعمت است، البته اگر کسی قدر آن را بداند. اما متاسفانه بزرگ‌ترین آفت رسانه‌ای استان، وابستگی آنها به افراد و جریان‌های قدرت است. چندی پیش بود که در پی درج یک خبر دروغ در یکی از رسانه‌های مجازی تاکید کردیم که این رسانه که از داخل استانداری خبرهای خود را می‌گیرد و گاهی نیز از همان‌جا به‌روز می‌شود، می‌خواهد یکی از مدیران استانی مستقل را تحت فشار قرار دهد. ماهیت و سیاست پایگاه خبری «بیداران» از همان ابتدا برای ما مشخص بود و این‌که این رسانه چه کارکرد انتخاباتی خواهد داشت. روز ‌شنبه این سایت گزارشی سطحی را منتشر کرد که حتی مشخص بود نویسنده آن سواد رسانه‌ای و سیاسی چندانی نیز ندارد. در این گزارش اتهامی به بامدادجنوب زده شد که چون مخالف با تیم استانداری بوشهر است، بنابراین با تصمیم شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان هم مخالفت کرده و گزینه دیگری را برای انتخابات مجلس در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم معرفی کرده است.
در پاسخ باید چند نکته را اعلام کنیم که ضرورت پاسخگویی به آن وجود دارد: نخست آنکه بامدادجنوب به‌عنوان یک رسانه مستقل و نه وابسته، آنچه را که می‌بیند و نه به او می‌گویند، منتشر می‌کند. ما به‌عنوان یک رسانه مستقل این اجازه را داریم که بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران و چارچوب‌های تعریف‌شده قانونی فعالیت کرده و بدون آنکه به ‌کسی یا فردی تهمت بزنیم، دیدگاه‌های خود را منتشر کنیم. در این‌که گزینه مدنظر بامدادجنوب مورد عصبانیت این سایت قرار گرفته نشان می‌دهد که این روزنامه اقدام کاملا درست و به‌جایی انجام داده است.

نکته دوم؛ تا جایی که ما اطلاع داریم و دوستان شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با ما در جریان گذاشتند یکی از ملاک‌های انتخاب گزینه آنها داشتن فاصله با استاندار و تلاش برای برکناری وی بوده است. از کی تا حالا شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان که با استاندار بوشهر کاملا زاویه داشت در یک جبهه قرار گرفته و هم‌سو شده‌اند؟ البته لازم است که شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در این مورد هم پاسخگو باشند.
نکته سوم؛ گزینه روزنامه بامدادجنوب آقای سیدکریم موسوی است، نیاز نیست که برای انتخاب خودمان به‌کسی توضیح دهیم و نیاز هم نداریم که کسی توضیح دهد چرا سراغ کاندیدای دیگری رفته است. ما به اصل آزادی انتخاب و آزادی بیان معتقد هستیم اما این اعتقاد تا زمانی است که طرف‌های دیگر هم به انتخاب ما احترام بگذارند. قرار نیست ما همه مسائل را منتشر و اعلام کنیم. گرچه این فرد تنها کسی در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم بوده و هست که به صراحت خود را اصلاح‌طلب معرفی کرده است.

نکته چهارم: همانگونه که در سرمقاله روزنامه هم آمده است از همان ابتدا هم سرنوشت بازی انتخابات در استان مشخص بود. سایت بیداران به صورت آشکار برای دو نفر تبلیغ می‌کند و نگران آنها است و همین، دلیلی برای مخالف آنها با بامدادجنوب می‌گردد!! این‌که چرا این رسانه اول باید تیم استانداری را اصلاح‌طلب معرفی کند و بعد از گزینه‌ای حمایت کند که وابستگی تام و تمام آن به اسفندیار دولت احمدی‌نژاد و دولت مهرورز مشخص است، نکته‌ای است که خوانندگان را به تعمق در باب آن دعوت می‌کنیم.
نکته پنجم: از آنجایی که ما نه رانت قدرت داریم و نه ثروت و بر خلاف گفته مدعیان راستگویی کارکرد انتخاباتی هم نداشته و نداریم و منابع مالی‌ روزنامه هم اگر برای کسی مشخص نباشد، برای خودمان مشخص است، دینی نسبت به کسی نداریم و از این‌رو آزادانه برای مردمسالاری، راستگویی، پرهیز از نشر اکاذیب و کلاه‌برداری در روز روشن می‌نویسم. بارها و بارها در این مورد نوشته‌ایم و تا روزی هم که چرخ این روزنامه بچرخد، رویه ما همین خواهد بود.

نکته ششم: بدون شک، نویسنده گزارش سایت بیداران هر کس که بوده نمی‌داند که حمایت اصلاح‌طلبان از یک نفر باعث پیروزی وی نخواهد شد، شاید کمک کند، اما دستکم در استان ما و حوزه بوشهر، گناوه و دیلم تمام‌کننده نیست، شاهد این مدعا نیز انتخابات مجلس هشتم در همین حوزه است که باوجود حمایت اصلاح‌طلبان از آقای قائدزاده، غلامعلی میگلی‌نژاد راهی بهارستان شد و جریان اصلاحی شکست سختی خورد.
نکته هفتم: در پاراگراف پایانی گزارش این سایت خبری آمده است: «بنابراین بهتر است در حال حاضر تمامی طیف‌های جبهه اعتدال و اصلاحات یکصدا، یکدست و به‌صورت منجسم بر کاندیدای مورد حمایت جریان اعتدال و اصلاح‌طلبان در تمام نقاط استان اجماع کرده و اگرچه ممکن است نقدهایی هم بر بعضی انتخاب‌ها وارد باشد اما به‌خاطر موفقیت جبهه‌های حامی دولت سکوت کرده تا اتفاقات مجالس گذشته تکرار نشود.» سکوت، شاه بیتی که برخی‌ها می‌خواهند در استان رواج داشته باشد و در سکوت است که نماینده‌ای که به صدها نفر قول و وعده داده و باید جبران مافات جریان‌های قدرت را کند، انتخاب شود. ما سکوت نخواهیم کرد تا نماینده استانی جبهه اعتدال و توسعه در روز روشن و در وسط شهر به‌دروغ فرد دیگری را به‌جای حسین بردستانی به‌عنوان گزینه منتخب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات معرفی کند. به‌باور ما سکوت، چیزی جز خیانت به‌همراه نخواهد داشت و باعث می‌شود که همه داشته‌های ما به‌عنوان یک شهروند ایرانی بر باد برود.

نکته هشتم: ما بی‌اخلاقی نخواهیم کرد و نام فردی را در گزارش‌های خود نخواهیم آورد. اما مردم خود هوشیار، بیدار و بالغ هستند و می‌دانند چه کسی راست می‌گوید و چه کسی دروغ. وقتی سایتی خبری را به‌دلیل باز شدن مشتش از روی خروجی خود برخواهد داشت، به تنها رسانه مستقل استان نیز بر اساس دستور روسای خود حمله خواهد کرد. حمله به بامدادجنوب، مساله امروز و دیروز نیست، ماه‌هاست که برخی‌ها تلاش دارند که مهر خاموشی و سکوت بر دهان بامدادی‌ها بزنند، اما ایزد بزرگ یاور آنها بوده است و باوجود ناملایمات بسیار، ما در این مسیر با قدرت حرکت خواهیم کرد.
نکته نهم: ما باز هم مردم را به حضور پرشور در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی فراخواهیم خواهند. از مردم می‌خواهیم از حق انتخاب خود استفاده کنند و بهترین را برگزینند. به‌نظر ما همه خوب هستند، همه شهروند ایران هستند و شناسنامه ایرانی دارند، با این وجود به‌نظر ما در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم آقای سیدکریم موسوی و در حوزه جنوب استان هم حسین بردستانی گزینه اصلح هستند. 
نکته دهم را شما بنویسد.

نام:
ایمیل:
* نظر: