bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۰۰۷
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۴ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
رقابت نامحسوس اصولگرایان بوشهر؛
در این‌که این انتخابات یکی از عجیب‌ترین انتخابات پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شاید هم یکی از پیچیده‌ترین آنها پس از مجلس ششم شورای اسلامی باشد، شکی نیست اما باید دید که واقعا چه کسی راست می‌گوید و چه کسی دروغ!
بامدادجنوب- مریم خوئینی: پنج روز از شروع تبلیغات انتخاباتی گذشته است و هر کدام از کاندیداهای انتخاباتی با راه و روش‌های خاص و ابداعی خود و برنامه‌هایشان را به مردم و هواداران معرفی می‌کنند. در این‌که این انتخابات یکی از عجیب‌ترین انتخابات پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شاید هم یکی از پیچیده‌ترین آنها پس از مجلس ششم شورای اسلامی باشد، شکی نیست اما باید دید که واقعا چه کسی راست می‌گوید و چه کسی دروغ!
با این حال نحوه تبلیغ اصولگرایان در بوشهر ابداعی و جدید نیست، گویا آنها نیز مثل برخی دیگر، شکم مردم و رای‌دهندگان را هدف قرار داده‌اند. یکی با بستنی نعمت و دیگری با پیتزا!! با این حال پیش‌بینی ذائقه اصولگرایان بوشهر کار ساده‌ای نیست باید دید بستنی اصولگرایان آرای بیشتری جذب می‌کند یا پیتزای پایداری‌ها؟! آنچه مشخص و مبرهن است این‌که هیچ‌یک به نفع دیگری انصراف نخواهد داد تا تعدد کاندیداها اردوگاه اصولگرایان به‌عنوان یک مشکل، همچنان باقی بماند.

نماینده کنونی مجلس که طبق اخبار تائید نشده، رای‌دهندگان را به پیتزا دعوت کرده است. در حال حاضر سند برخی پروژه‌ها و رویدادهای که به توسعه استان مرتبط است را به نام خود می‌زند. در حالی که او حاضر نیست بگوید در این مدتی که ساکن بهارستان بوده چه کارهایی برای توسعه استان انجام داده است، با نگاهی به عملکرد او می‌توان دید که در برخی پروژه‌های ملی و حساس همچون تصویب برجام، دولت یازدهم را همراهی نکرده است. 
همراه نبودن نماینده مردم، با سیاست‌های دولت باعث می‌شود دولت نیز توجه چندانی به خواسته‌های این نماینده و مردم این حوزه نداشته باشد و چنانچه تاکنون دیده‌ایم بوشهر چوب آن را خورده‌ است. 
رویکردی که در این دوره به‌صورت عینی شاهدش بودیم. شاید بر همین اساس بیش از آغاز تبلیغات انتخاباتی، زمزمه‌های عبور از جمیری میان برخی از اصولگرایان مطرح شد. مساله‌ای که شکل جدی نداشت اما باعث شد که طیفی از اصولگرایان، با دعوت از خانم اسماعیلی به نماینده فعلی بگویند که تصمیم ما جدی است و با بستنی نعمت کام خود و هواداران را شیرین می‌کنند تا شاید تلخی انتخابات سال 92 را فراموش کنند. هر چند هنوز تا شیرین‌کام شدن چند روزی فاصله دارند. با این حال، به‌نظر نمی‌رسد نادیده گرفتن افکار و اندیشه‌های مردم و هدف قرار دادن شکم آنها کار را به کجا برساند. امروز به یمن جمهوری اسلامی ایران مردم ایران دست‌کم به‌لحاظ غذایی سوء‌تغذیه ندارند و امنیت هم به شکل بسیار مطلوبی برقرار است اما مشخص نیست که در این میان اوضاع به کدام سمت خواهد رفت. 
مردم به این زودی‌ها تجربه‌های تلخ و تندوری‌های که در مجلس نهم صورت گرفت را فراموش نخواهند کرد.
راحله آبادی یکی از جوانان تحصیل کرده در این رابطه به خبرنگار ما می‌گوید؛ بدون‌شک نادیده گرفتن اندیشه‌های مردم و وعده‌های خوردنی تاثیر موثری بر آرا مردم نخواهد گذاشت. این شهروند بوشهری ادامه داد: انتظار من این است جامعه این قدر آگاهی داشته باشد که حق انتخاب را برای خود قائل باشند و بدانند که رای آنها می‌تواند، تاثیرگذار باشد.
او در پاسخ به این سوال که با گذشت این چند روز از تبلیغات چه چیزی توجه‌اش را جلب کرده است، گفت: رنگ بنرها و شیوه جذب جوانان به سمت ستادها جالب بوده و در این میان می‌توان به حامیان کاندیداها نیز توجه کرد.

نرگس احمدی یکی دیگر از جوانان تحصیل‌کرده بوشهر در رابطه با روش‌های تبلیغاتی که در آن وعده‌های خوردنی می‌دهند، می‌گوید؛ در جامعه کنونی ما آرای سرگردان داریم که هنوز بلاتکلیف هستند و نمی‌دانند که به چه کسی رای دهند. شاید آرا ایشان را بتوان با وعده شام و نهار بستنی یا پیتزا کسب کرد اما این آرا هیچ سودی برای توسعه استان نخواهد داشت. وی ادامه داد: نمی‌توان این موضوع را فراموش کرد که اقشار مختلف و بعضا کسانی که بضاعت مالی چندانی ندارند، وجود دارند. افرادی که خوردن یک شب پیتزا شادشان کرده و تحت تاثیر قرار می‌گیرند.
او در پاسخ به این سوال که در تبلیغات این دوره چه چیزی توجه‌اش را جلب کرده است؛ گفت: درحال حاضر هیچ اتفاق خاصی در ستادها رخ نداده امیدوارم در یکی دو روز آینده موج تبلیغاتی ایجاد شود با این حال آرزو دارم آنچه که به‌سود همه است رخ دهد.
گفتنی است اصولگرایان در این دوره نگرانی زیادی‌ بابت جلب اعتماد مردم دارند، زیرا خوب می‌دانند عملکرد دو دولت نهم و دهم مردم را از جریان اصولگرایی دور کرده است. پس از آن نیز تندروی‌های برخی در مجلس نهم باعث شد تا این فاصله همچنان میان آنها و مردم باقی بماند.

نام:
ایمیل:
* نظر: