bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
این جشنواره در بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی، کودک و نوجوان و نمایشنامه‌نویسی برگزار می‌شود، موضوع‌های جشنواره در بخش صحنه‌ای و بخش کودک و نوجوان آزاد است، ولی آثاری که در ارتباط با توانبخشی و توانمند‌سازی معلولان است، در اولویت قرار می‌گیرد.
بامداد24: دوازدهمین دوره تئاتر توان‌یابان استان بوشهر در سه بخش صحنه‌ای، کودک و نوجوان و نمایشنامه‌نویسی برگزار می‌شود.

معاونت توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان بوشهر در راستای فعالیت‌های خود در زمینه فرهنگی و هنری توان‌یابان و تلاش در جهت ارتقای سطح کیفی زندگی این افراد در جامعه، بر آن است تا با توجه به نقش موثر و ارزشمند هنر نمایش در ایجاد ارتباطی هماهنگ، تاثیرگذار، متقابل و پویا در جهت توانمند‌سازی افراد معلول و گسترش همکاری‌های مشترک خلاق، دوازدهمین جشنواره تئاتر معلولان استان بوشهر را آذرماه سال جاری در شهر بوشهر برگزار ‌کند.

 این جشنواره در بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی، کودک و نوجوان و نمایشنامه‌نویسی برگزار می‌شود، موضوع‌های جشنواره در بخش صحنه‌ای و بخش کودک و نوجوان آزاد است، ولی آثاری که در ارتباط با توانبخشی و توانمند‌سازی معلولان است، در اولویت قرار می‌گیرد. موضوع نمایش‌های بخش خیابانی پیرامون محوریت مضامینی برگرفته از مشکلات و مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی افراد معلول، اشتغال، فرهنگ شهروندی، مشارکت‌های اجتماعی آنان جهت بهبود جامعه، شهرداری، حقوق شهروندی، محیط زیست و... .

آثاری که از طریق مراکز روزانه آموزشی، توانبخشی به جشنواره ارسال شده باشد، در اولویت ویژه قرار می‌گیرد. در این فراخوان شرایط جشنواره به این شرح اعلام شده است: حداقل دو‌سوم از بازیگران نقش‌های اصلی هر اثر باید از توان‌یابان تشکیل شده باشد. در داوری آثار پذیرفته شده افراد معلول و غیر معلول به‌صورت جداگانه مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهند گرفت. در هنگام بازبینی آثار، ارائه کارت شناسایی افراد معلول به نماینده هیات داوران بخش بازبین الزامی است. گرفتن مجوز کتبی از نویسنده نمایشنامه جهت شرکت در کلیه بخش‌های جشنواره الزامی است. 

از بین آثار پذیرفته شده در جشنوراه براساس تشخیص هیات داوران آثار برتر به جشنواره منطقه‌ای معلولان معرفی خواهد شد. آثار ارسالی باید در سه نسخه تایپ شده به همراه فایل ورد بر روی لوح فشرده به دبیرخانه جشنواره ارسال شود. برای شرکت در جشنواره تکمیل فرم درخواست به همراه ارسال یک قطعه عکس 4×3 به همراه بیوگرافی از کارگردان نمایش الزامی است و به آثاری که مدارک ارسالی ناقص داشته باشند، ترتیب اثر داده نخواهد شد. 

علاقه‌مندان می‌توانند برای اخبار و اطلاعات جشنواره به نشانی الکترونیکی WWW.BUSHEHR.BEHZISTI.IR مراجعه کنند. لازم به یادآوری است که مهلت ارسال متون نمایشی 31 شهریور، زمان بازبینی آثار 20 آبان‌ماه و زمان برگزاری جشنواره 22 تا 25 آذرماه سال جاری خواهد بود.

برچسب ها: بامدادجنوب
نام:
ایمیل:
* نظر: