bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۹ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
انتظارت از مجلس آینده؛
آن انتخابات به‌نوعی حرف‌های ناگفته مردم را هم در پی داشت و بر خلاف باور بسیاری که انتظار داشتند با مشارکت اندک، بیشترین حاصل را برداشت کنند، باید گفت که هفتم اسنفدماه ناگفته‌هایی دارد که زمان زیادی برای گفتن آن باید داشته باشیم.
بامدادجنوب- مریم خوئینی:  شهروندان با هر نوع گرایش سیاسی که داشتند در پای صندوق‌های رای حاضر شده و در مشارکت سیاسی کشور نقش ایفا کرده‌اند، رفتارِ سیاسی که می‌توان بارها و بارها پیرامون آن تحلیل نوشت و دلیل اما و اگر آورد. 
آن انتخابات به‌نوعی حرف‌های ناگفته مردم را هم در پی داشت و بر خلاف باور بسیاری که انتظار داشتند با مشارکت اندک، بیشترین حاصل را برداشت کنند، باید گفت که هفتم اسنفدماه ناگفته‌هایی دارد که زمان زیادی برای گفتن آن باید داشته باشیم. در این میان اما نباید فراموش کرد مردمی که این‌گونه در صحنه‌های حساس حضور پیدا می‌کنند، انتظاراتی نیز از نمایندگان و کسانی که در این رویداد سیاسی نقش آفرین بودند، خواهند داشت.

رای مردم فریاد مطالبات برحق بود
در همین رابطه  بهرام فرهمند فعال حقوق سیاسی که خود قصد داشت در این عرصه حضور داشته باشد اما از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شد، در گفت‌وگو با بامداد جنوب پیرامون انتظارات از نمایندگان مجلس آینده گفت: با پایان پذیرفتن انتخابات، مردم هوشمند و بصیر ایران اسلامی با حضور پر شور در انتخابات یک‌بار دیگر ثابت کردندکه در روزهای سخت همراهان همیشگی نظام هستند. 
فرهمند با یادآوری این‌که رای مردم فریاد مطالبات برحق مردم از مسوولان نظام بود، تصریح کرد: حال نمایندگان منتخب نیز جا دارد با توجه به جایگاه رفیع مجلس که به فرموده امام راحل در راس همه امور است، بدون توجه به تعلقات جناحی به انجام وظایف قانونی در راستای منافع ملی تلاش کنند. 
وی یکی از وظایف مهم نمایندگان مجلس آینده را بررسی خلاءهای قانونی و تحقیق جهت تصویب قوانین ضروری و کارآمد به‌خصوص در ارتباط با سرمایه‌گذاری خارجی پسا‌برجام دانست و گفت: از سوی دیگر نظارت دقیق بر اجرای قوانین و مقامات سیاسی و اطلاع‌رسانی به مردم و ایجاد فضای باز برای رسانه‌ها جهت دسترسی آزاد مردم به اخبار، تلاش جهت وضع مقررات در زمینه صدا و سیما و خروج آن از حالت انحصار نیز از جمله مطالبات برحق ملت هستند که باید به آنها توجه کافی داشت. 
رئیس کانون وکلای دادگستری در استان در ادامه نقطه‌نظرات خودش در این مورد تاکید کرد: یادمان باشد چهار سال دیگر دوباره انتخابات دیگری در راه است، تلاش برای رفع ابهام از قوانین انتخاباتی تضمین‌کننده حقوق انتخاباتی ملت بوده که ان‌شاءلله با همت نمایندگان ملت محقق خواهد شد.

نماینده مورد حمایت اصلاح‌طلبان الزاما اصلاح‌طلب نبودند 
عباس برزگرزاده، یکی دیگر از فعالان حزبی سیاسی که از رقابت در این عرصه بازمانده بود، در این‌باره در گفت‌وگو با بامداد جنوب گفت: در خصوص انتظارات از مجلس دهم باید به عرض برسانم که این امر نمی‌تواند فارغ از ترکیب تشکیل دهنده مجلس و فضای عمومی باشد. ترکیب مجلس متشکل از سه طیف از نحله‌های سیاسی است، نخست: شخصیت‌هایی که از سوی اصلاح‌طلبان حمایت شده‌اند که الزاما ذاتا اصلاح‌طلب نبوده‌اند و دوم شخصیت‌های اصولگرا پس از آن نیروهای متمایل به دولت. 
وی در ادامه یادآور شد: با عنایت به ترکیب فوق و فضای عمومی کشور الویت‌ها در حوزه اشتغال، تجارت بین‌الملل، تعامل با دولت، عنایت به دغدغه‌های فرهنگی و اجتمامی عموم مردم، نظارت دقیق‌تر و صحیح‌تر بر دستگاه‌های اجرائی و به‌عبارتی تقویت وجهه نظارتی مجلس، توجه خاص به مسائل مربوط به روابط بین‌الملل، توسعه و تقویت بنیه اقتصادی مردم با تسهیل قانونی روابط تجاری بین‌الملل را در دستور کار قرار دهند.
برزگرزاده در ادامه با اشاره به این نکته که نباید غفلت ورزید و اذهان عمومی را نیز باید روشن کرد که مجلس دهم در بسط فضای سیاسی به معنای اخص آن موفق نخواهد شد، گفت: ترکیب مجلس این امر را یک دغدغه جدی نمی‌نگارد و طبع نمایندگان منتخب موافق با این امر نخواهد بود. همان‌طور که عرض کردم اشخاص مورد حمایت اصلاح‌طلبان نیز الزاما اصلاح‌طلب نبوده‌اند و به طریق اولی از اصول‌گرایان نیز چنین انتظاری نمی‌رود، ولی افزایش فشار سیاسی نیز متصور نیست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت‌وگوی خود با بامداد جنوب یادآور شد: نمایندگان منتخب مردم پیام هفت اسفند را دریافته‌اند و سرنوشت کسانی‌که با اراده عمومی در تعارض بوده‌اند را مشاهده کرده‌اند و از آنجایی‌که نمایندگان متقاضی و محتاج رای مردم هستند و خروش مردم علیه نمایندگانی که عقاید و نظرات ایشان را نمایندگی نکرده‌اند را تجربه کرده‌اند سعیشان بر برآورده کردن حداقلی خواسته‌های اجتماعی ایشان خواهد بود. به‌صراحت عرض می‌کنم مردمی که حماسه هفت اسفند را آفریدند مستحضر باشند سقف انتظارات از مجلس آتی را مرتفع در نظر نگیرند که باعث دلسردی می‌شود.
این فعال سیاسی با بیان این‌که اصلاحات یک پروسه است که از خرداد 76 شروع شده و زمان بسیار زیادی تا به نتیجه رسیدن آن باقی مانده است، گفت: اگر ما دچار هیجان شویم و فقط تکانه‌های لحظه‌ای داشته باشیم این مسیر طولانی‌تر خواهد شد و نتیجتا احتمالا دچار سرخوردگی خواهیم شد.

شعارهای قبل از هفت اسفند را نصب‌العین خود قرار دهند
اسدالله بهادری  فعال سیاسی نیز در گفت‌وگو با بامدادجنوب در این‌باره گفت: انتظار داریم قانونگذار اصیل و نجیب بعد از ورود به بهارستان ولی نعمتان خود را فراموش نکرده بلکه شعارهای قبل از هفتم اسفند را نصب‌العین خود قرار دهند.
وی در ادامه با بیان این‌که جوانان این سرمایه‌های گرانسنگ پرشور گنجینه‌های ذیقیمت مطالبات فراوان دارند گفت: آموزش، اشتغال، مسکن، ازدواج، امورسیاسی، آزادی قلم و بیان، مطبوعات مستقل بیان، و... را سریعا قانون مشخص کند، همراهی اصولی و منطقی با دولت در زمینه سیاست داخلی و خارجی در راستای رفاه و آسایش ملت قهرمان ایران که در مواقع ضروری در حفظ کیان این مرزبوم عزیزان خود را قربانی کرده‌‌اند. پس این ملت شایسته خدمت هستند فلذا، مجلس‌نشینان باید نمایندگان واقعی ملت باشند.
در پایان باید گفت، نمایندگان مجلس راه یافته از استان به بهارستان فرصتی واقعی در پیش ‌رو دارند تا با گرفتن مشاوره‌های دقیق و کسب تجربه از نمایندگان ادوار قبل، فارغ از سیاسی کاری، در راستای بهبود وضعیت معیشت و اقتصاد مردم گام بردارند. 
  

نام:
ایمیل:
* نظر: