bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۰۷
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۴ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
هیات داوران هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای، به اتفاق آرا، فیلم سیزده را به‌عنوان بهترین اثر در بخش استعدادهای نو آسیا انتخاب کردند. این فیلم به کارگردانی هومن سیدی، برنده دو جایزه نیز شد.
بامداد24: هیات داوران هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای، به اتفاق آرا، فیلم سیزده را به‌عنوان بهترین اثر در بخش استعدادهای نو آسیا انتخاب کردند. این فیلم به کارگردانی هومن سیدی، برنده دو جایزه نیز شد.

فیلم سینمایی «سیزده» که جایزه بهترین فیلم و فیلمبرداری بخش استعدادهای نو جشنواره فیلم شانگهای چین را از آن خود کرد، به تهیه‌کنندگی سعید سعدی در بخش رقابتی استعدادهای جدید آسیا در کنار فیلم‌های از کشورهای آسیایی همچون چین، هند، ژاپن، کره، تایوان و اندونزی توانست به این موفقیت دست یابد.

هومن سیدی کارگردان فیلم سیزده، ضمن ابراز خرسندی از انتخاب یک فیلم ایرانی در این جشنواره گفت: این فیلم، سن سیزده سالگی و رشد یک نوجوان را به تصویر می‌کشد.

وی با بیان این‌که موضوع این فیلم اجتماعی و خانوادگی است، افزود: فیلم سینمایی سیزده دو سال پیش تولید شد و از جمله فیلم‌هایی است که توانست به سی و دومین جشنواره فیلم فجر در بخش نگاه راه یابد و دیپلم افتخار بازیگری را (امیر جدیدی)  از آن خود کند.

جشنواره فیلم شانگهای همه‌ساله در شهر شانگهای چین برگزار می‌شود، یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم در آسیا و جهان است و میزبان تعداد زیادی از کارگردانان، هنرمندان و ستاره‌های بزرگ سینماست. این جشنواره امسال در دو بخش رقابتی جام طلایی و استعدادهای جدید آسیا و چند‌بخش جنبی دیگر برگزار می‌شود.

این جشنواره در بخش استعدادهای نو، جایزه بهترین فیلم را به هومن سیدی داد و جایزه بهترین فیلمبرداری نیز برای همین فیلم به علی تبریزی تعلق گرفت.

فیلم سینمایی سیزده که پخش بین‌المللی آن به عهده موسسه رسانه‌های تصویری است، در گذشته نیز جایزه بهترین فیلم بخش موج نو از جشنواره پوسان (کره جنوبی) و نتپک از جشنواره ورشو (لهستان) را کسب کرده است.

امسال فیلم سیزده ساخته هومن سیدی در سه بخش بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد (یسنا میرطهماسب) و بهترین فیلمبرداری (علی تبریزی) نامزد کسب جایزه در بخش «استعدادهای نو» جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای چین بود.

این جشنواره 23 خرداد‌ماه آغاز شده و آیین پایانی آن امروز برگزار می‌شود‌.

برچسب ها: بامدادجنوب
نام:
ایمیل:
* نظر: