bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۱۳۱
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۴ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
فیلم بارکد داستان آدم‌هایی است که پیش از قضاوتشان باید بنشینید و با تامل سرگذشتی را که بر آنها گذشته است، تماشا کنید. «حامد» (بهرام رادان) و «میلاد» (محسن کیایی) شخصیت‌های اصلی هستند که ...
بامدادجنوب- بهروزی: فیلم بارکد داستان آدم‌هایی است که پیش از قضاوتشان باید بنشینید و با تامل سرگذشتی را که بر آنها گذشته است، تماشا کنید. «حامد» (بهرام رادان) و «میلاد» (محسن کیایی) شخصیت‌های اصلی داستان هستند که برای رسیدن به یک زندگی آرام وارد مسیری می‌شوند که اتفاقات تلخ و شیرینی را برای آنها رقم می‌زند.
اکران خصوصی این فیلم با حضور مصطفی کیایی (کارگردان فیلم)، محسن کیایی و بهاره کیان افشار (بازیگر فیلم)، شبنم مقدمی (میهمان ویژه فیلم)، عبدالخالق برزگرزاده رئیس شورای شهر بوشهر، فاطمه صفرزاده مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری، اصغر گورگی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بوشهر، هنرمندان هم‌استانی و... صورت گرفت.

فیلم بارکد امسال در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و از جمله فیلم‌هایی است که مخاطب‌پسند است و در این جشنواره هم در بخش آرای مردمی با استقال آنها روبه‌رو شد. این فیلم به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مصطفی کیایی است و بازیگران مطرحی چون رضا کیانیان، سحر دولت‌شاهی، پژمان بازغی، بهرام رادان، محسن کیایی، بهاره کیان افشار و... در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.
بهرام رادان که ایفاگر یکی از نقش‌های اصلی این فیلم است، پیش از این در نشست زسانه‌ای این فیلم (18 اسفندماه) در برج میلاد گفته بود: کاراکتری که در فیلم بارکد بازی کردم با منطقی که پشت زندگی‌ام وجود دارد، فرق می‌کند و همین تفاوت باعث شد تا نقش برایم جذاب شود. این کاراکتر به‌دلیل موقعیت زمانی که دارد بلاهت و حماقتش بیرون نزده و کاراکتری تک‌خطی است. به نظر من فیلم «بارکد» فضایی متفاوت و فانتزی دارد که لحاظاتی شاد را برای تماشاگر رقم می‌زند اما رنگین‌کمان بازیگرانی که در این فیلم وجود دارد، برای مردم نیز جذاب است.

همچنین در این نشست مصطفی کیایی تاکید کرده بود که یک نکته مهم را درباره فیلمسازی خودم باید یادآور شوم. من نه فیلمساز فیلسوف و نه اهل شعار دادن هستم. سینمای من سینمای سرگرمی است و ترجیح می‌دهم حرف‌های عمیق را برعهده سایر کارگردان‌ها در سینمای ایران بگذارم. دوست دارم مردم از سینمای من لذت ببرند. بنابراین جنس سینمایی که من کار می‌کنم و به آن علاقه دارم به درد جشنواره فیلم فجر نمی‌خورد و تنها دلیل حضور من در این رویداد سینمایی این است که می‌تواند ویترینی برای اکران عمومی باشد.
قبل از اکران فیلم به سراغ بازیگران این فیلم رفتیم و گپ‌وگفتی صمیمانه را صورت دادیم. بهاره کیان افشار که از بازیگران آینده‌دار سینمای ایران است و با بازی در نقش «شادی مستشارنیا» در سریال «کلاه پهلوی» به خوبی درخشید، در گفت‌گو با بامداد جنوب گفت: در فیلم بارکد ایفاگر نقش «ستاره» هستم که شخصیتی منفی روبه مثبت است.
وی با اشاره به این‌که من متاسفانه در این فیلم نماینده بخش خوبی از دختران جوان نیستم، به‌هرحال ستاره دختری معتاد است که با کمک عشق در زندگی‌اش تغییر رویه می‌دهد و به زندگی برمی‌گردد، افزود: دوست دارم همه نقش‌ها را تجربه کنم و در کارهای آینده‌ام ایفاگر نقش‌های متفاوتی باشم. 

کیان‌افشار با بیان این‌که خیلی خوشحال هستم که به بوشهر آمده‌ام و امیدوارم دوباره این فرصت دست بدهد و در میان شما مردم خونگرم بوشهر باشم. مردم بوشهر بسیار بی‌نظیر و خونگرم هستند و خود شهر بوشهر هم شهری آرام، دارای اصالت و بسیار آشناست. برای اولین بار به بوشهر آمده‌ام و احساس آرامش عجیبی دارم از این‌که در کنار خلیج همیشه فارس هستم.
این هنرمند توانمند و آینده‌دار با اشاره به این‌که مردم بوشهر باید قدر داشته‌های خوب و بی‌نظیرشان را بدانند و برای به‌دست آوردن آنچه که لایقش هستند، تلاش کنند و از مسوولانشان بخواهند، خاطرنشان کرد: حق مردم بوشهر بیشتر از این است و آنها باید خیلی بیشتر از این امکانات موجود برخوردار باشند.
کیان‌افشار با بیان این‌که این فیلم در انتقال پیام خود به مخاطب موفق ظاهر شد، تصریح کرد: از این‌که فیلم بارکد و عواملش موفق نشدند در جشنواره فیلم فجر عنوانی را کسب کنند، دلایل پیچیده‌ای دارد، فقط می‌دانم عادلانه نبود، امیدوارم از تماشای این فیلم لذت ببرید. 
محسن کیایی دیگر بازیگر این فیلم که ایفاگر نقش «میلاد» است، در گفت‌وگو با بامداد جنوب گفت: شخصیت‌های اصلی این فیلم را من به همراه بهرام رادان بازی کردیم که این شخصیت‌ها شوربختانه کمی خاکستری است ولی ... .
این بازیگر خوش‌آتیه که به خوبی در این فیلم درخشید و تقریبا در این فیلم علاقه عجیبی به فیسبوک داشت و در هر فرصتی در این محیط به‌دنبال سوژه‌های چشمگیری بود، افزود: داستان فیلم حول مسائل و مشکلات اجتماعی و به‌خصوص جوانان است که دوز کمدی آن بالاست و به شکلی طنزگونه مسائل و مشکلات جوانان و اجتماعی را به تصویر می‌کشد.
کیایی با بیان این‌که عاشق قلیه‌ماهی و میگوپلو بوشهری‌ها هستم، یادآور شد: مردم بوشهر را خیلی دوست دارم و از این‌که امسال هم به بوشهر آمدم، خوشحال هستم. امیدوارم در سفر آیند‌ه‌ام به بوشهر یک هفته بمانم.

در این زمان فیلم به نمایش درآمد و همه غرق تماشای فیلم شدند. در این فیلم مسائل و مشکلات اجتماعی که تلخ و گزنده هستند با هنرمندی و به‌طور حرفه‌ای با چاشنی طنز آمیخته شده بود، این دردها به خوبی بر دل می‌نشست، به طوری که با تماشای آن گاه لبخندی بر لب می‌نشست و گاه صدای بلند خنده‌های تماشاچیان در فضا می‌پیچید که این امر بیانگر ابتکار و تسلط کارگردان فیلم بود.
بعد از پایان فیلم شاهین بهرام‌نژاد به روی سن رفت و اعلام کرد که این اکران خصوصی به همت سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری و به مناسبت بزرگداشت روز بوشهر (18 اسفند سالروز تاسیس مدرسه سعادت در سال 1278 خورشیدی است که تنها مدرسه به سبک نوین در جنوب بود، این روز انتخاب شد) صورت گرفته است. وی در ادامه از زحمات سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری، شورای شهر و شهرداری بوشهر تقدیر کرد و از رئیس کمیسیون فرهنگی شهرداری دعوت به سخنرانی کرد.
اصغر گورکی ضمن خوشامدگویی به میهمانان و هم‌استانی‌های حاضر در سالن، گفت: استان بوشهر افزون بر این‌که به‌عنوان پایتخت انرژی کشور مطرح است، با توجه به غنای فرهنگی و آیین‌ها و باورهای بومی‌اش دیرینه‌اش می‌توان به جرات گفت که پایتخت فرهنگی خلیج فارس نیز است.

وی با اشاره به این‌که شورای شهر با این نگاه بر این باور است که فرهنگ و هنر این دیار و به‌ویژه هنرمندانش لایق و شایسته حمایت هستند، افزود: ما به این حمایت ادامه می‌دهیم تا همچنان هنر بوشهر چون ستاره‌ای در آسمان فرهنگ ایران‌زمین بدرخشد. بنابراین در تلاش هستیم تا با تقویت این باور اهالی هنر با خیالی آسوده هنرشان را به مردم عرضه کنند.
بعد از پایان سخنان رئیس کمیسیون فرهنگی شهرداری از مصطفی کیایی دعوت شد تا برای مخاطبان خود سخن بگوید. وی که با تشویق تماشاچیان به‌ روی سن رفت، گفت: خیلی خوشحالم که بار دیگر اسفندماه (سال گذشته هم اسفندماه برای اکران خصوصی فیلم عصر یخبندان به بوشهر آمده بود) در بوشهر و در میان شما حضور دارم و الان که مسوولان شهر هم حضور دارند، از این فرصت استفاده می‌کنم و می‌گویم که لیاقت مردم بوشهر بیشتر از این است که این گونه سینما را با این کیفیت صدا و تصویر داشته باشند، باید به حوزه هنری فشار بیاورید تا این مشکلات را برطرف کند. بوشهر هنرمندان مطرحی چون احسان عبدی‌پور و ... را دارد. حیف است که یک سالن سینمای با کیفیت را نداشته باشد، چراکه یک بعد در فضای هنری، احترام به مخاطب و تماشگر است. امیدوارم در سفر بعدی شاهد یک سینمای خوب با امکانات عالی باشیم تا مردم بتوانند فیلم را با کیفیت بهتری ببینند.
بعد از آن مجری برنامه از شبنم مقدمی، بازیگر مطرح تئاتر، تلویزیون و سینما دعوت کرد تا به روی سن بیاید، همزمان نماهنگی از روزمه‌کاری وی پخش شد. وی با بیان این‌که خیلی خوشحالم که در جمع شما خوبان هستم، گفت: آمدن به بوشهر و جنوب ایران و قرارگرفتن در جمع شما همیشه حال آدم را خوب می‌کند، از این هوای پاک و مهربانی‌تان بهره ببرید و خاک بوشهر را سرمه چشمانتان کنید.
در پایان از زحمات محسن نساوند، هنرمند هم‌استانی که نقش زیادی در برگزاری این برنامه به مناسبت بزرگداشت هفته بوشهر داشت، تقدیر شد.

برچسب ها: فرهنگ ، هنر ، فیلم ، بارکد
نام:
ایمیل:
* نظر: