bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۱ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
در این دوره سلب اعتماد مردم از اصولگرایان و رد صلاحیت هایی شورای نگهبان، ورق را به سمت اصلاح طلبان چرخاند، اما از طرف دیگر همین امر موجب شد کم تجربه ترین و ناشناخته ترین نیروهای اصلاحات به مجلس راه پیدا کنند که این مسئله خود می تواند برای اصلاح طلبان دردسرساز باشد.
بامداد24: نماینده مجلس ششم گفت: بنده از سال 42 به بعد در جریان مسائل سیاسی این کشور هستم و به واسطه همین تجربه، امروز به اصلاح طلبان هشدار می دهم، در این دوره بیش از پیش باید مراقب انسجام نیروها و وحدت درون جناحی خود باشند و  اعتماد مردم را حفظ کند.

حجت الاسلام ناصر قوامی در گفت و گو با جماران، در خصوص شرکت حداکثری مردم در انتخابات و رأی به اصلاح طلبان، اظهار کرد: رد صلاحیت های که  انجام شد، مردم را عصبانی و  روحیه آنها  را به شدت جریحه دار کرد، این امر مظلومیت جبهه اصلاحات  را برای مردم مشخص کرد به طوری که مردم تصمیم گرفتند به هر شکل ممکن به اصلاح طلبان رأی بدهند.

نماینده اسبق مردم قزوین در مجلس همچنین عملکرد بد نماینگان فعلی مجلس را دلیل دیگر اقبال مردم به اصلاح طلبان دانست و خاطرنشان کرد:  عملکرد بد نمایندگانی که به جای نظارت بر فساد و بی قانونی بعضاً خودشان در این فساد ها غرق شده بودند و حتی برخی از این افراد برای حضور دوباره در مجلس از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شدند، باعث سلب اعتماد مردم از آنها و جریان حامی آنها شد. به طوری که مردم ترجیح دادند به کسانی که نمی شناسند رأی بدهند، ولی برخی نمایندگان فعلی یک بار دیگر به مجلس راه پیدا نکنند.

قوامی با اشاره به این که شرایط به وجود آمده علی رغم پیروزی جریان اصلاحات می تواند برای آنها خطرناک باشد، گفت: همان گونه که گفته شد در این دوره سلب اعتماد مردم از اصولگرایان و رد صلاحیت هایی شورای نگهبان، ورق را به سمت اصلاح طلبان چرخاند، اما از طرف دیگر همین امر موجب شد کم تجربه ترین و ناشناخته ترین نیروهای اصلاحات به مجلس راه پیدا کنند که این مسئله خود می تواند برای اصلاح طلبان دردسرساز باشد.

وی تأکید کرد: اصلاح طلبان باید مراقب باشند، نیروهایی که وارد مجلس کرده اند به دلیل بی تجربگی و آشنایی کمتر با گفتمان اصلاح طلبی، جذب جریان های رقیب نشوند تا در دراز مدت این امر به ضرر اصلاح طلبان تمام نشود. چرا که به هر صورت اصلاح طلبان با همین نیرو ها نیز با وعده و وعیدهایی وارد مجلس شده اند و مردم به خاطر این شعار ها به آنها رأی داده اند. شعار اصلاح طلبان در این دوره تغییر و امید است. به نظر بنده اصلاح طلبان کار دشواری را برای تحقق این شعارها پیش رو خواهند داشت.

حجت الاسلام قوامی در پایان عنوان کرد: بنده از سال 42 به بعد یعنی از سال های مبارزه و بعد از آن در انقلاب اسلامی، در جریان مسائل سیاسی این کشور هستم و به واسطه همین تجربه، امروز به اصلاح طلبان هشدار می دهم، در این دوره بیش از پیش باید مراقب انسجام نیروها و وحدت درون جناحی خود باشندو  اعتماد مردم را حفظ کند.

 
نام:
ایمیل:
* نظر: