bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۳ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
تا تامین امنیت؛
چرا وقتي تصميم ميگيريم مکاني تفريحي را براي رفاه حال شهروندان بنا کنيم، بيش از هر چيز ديگر براي آنها مشکلات زيستمحيطي، تبعات منفي اجتماعي و ... رقم ميزنيم.
بامدادجنوب- هدی خرم آبادی: نميدانم چرا در استان ما همه چيز وارونه است. نميدانم چرا وقتي ميخواهيم ابرويش را درست کنيم، ميزنيم چشمش را هم کور ميکنيم، چرا وقتي تصميم ميگيريم مکاني تفريحي را براي رفاه حال شهروندان بنا کنيم، بيش از هر چيز ديگر براي آنها مشکلات زيستمحيطي، تبعات منفي اجتماعي و ... رقم ميزنيم. ما در گزارشهاي گذشته يادآور شديم که چرا نبايد نيروي انتظامي کيوسک يا اتاقي براي برقراري امنيت دهکده 15 هکتاري داشته باشد. براساس قانون، متولي امر بايد در اين زمينه با نيروي انتظامي مشورت کرده و پس از تامين مکان بر اساس يک قرارداد دو جانبه، نيروي لازم از طرف فرماندهي آن حوزه به اين امر اختصاص يابد اما به نظر ميرسد در اين زمينه همکاري لازم با نيروي انتظامي صورت نگرفته است.  روز گذشته تعدادي از خانوادههاي معترض در حالي که نگراني از سر تا پايشان لبريز بود، با حضور در دفترروزنامه بامداد جنوب سخنانشان حاکي از گلايه و شکايت بود. آنها در خصوص زد و خورد دو شب گذشته در دهکده گردشگري خواستار نصب يک کيوسک نيروي انتظامي در آن مکان شدند. به گفته اين شاهدان عيني، پنجشنبه شب راس ساعت 1:15 دقيقه بامداد دقيقا در محلي که بچهها براي بازيهاي آبي در صف هستند، سه-چهار تبهکار در حالي که مشخص بود مست هستند، با در دست داشتن دشنه، چاقو و ديگر ابزار و آلات ضرب و شتم، به جان مردم افتاده بودند و فحاشي ميکردند و عربده ميکشيدند. 

درِ دهکده گردشگري را تخته کنند
يکي از شاهدان عيني که بسيار در اين خصوص نگران بود و عصبانيت از گفتارش موج ميزد، با بيان اينکه به نظر من مردم تا زمان راهاندازي يک کيوسک نيروي انتظامي و تامين امنيت در دهکده گردشگري به آنجا نروند، به بامداد جنوب گفت: اگر قرار است دهکده گردشگري در کنار مسائل زيستمحيطي و بهداشتي، امنيت هم نداشته باشد، بهتر است درِ دهکده را تخته کنند و مردم هم براي تفريحشان به همان ساحل شني بروند.
وي با اشاره به اينکه يکي از همان تبهکاران با شيشه قليان به يکي از شهروندان حملهور شد، افزود: زماني که پروژه تمام و تحويل داده شده، پس چرا سنگها و نخالههاي کار از آنجا پاک نميشوند، همين سنگها به ديگر ابزار ضرب و شتمها اضافه شده بود.

بارها با شهرداري و معاونت عمراني استانداري براي راهاندازي کيوسک نيروي انتظامي مکاتبه کرديم 
براي بررسي بيشتر مساله با جانشين فرماندهي انتظامي استان گفتوگو کرديم. سرهنگ عليرضا رزمي در پاسخ به اين سوال که چرا در دهکده گردشگري با توجه به وسعت آن، يک کيوسک نيروي انتظامي داير نيست، به بامداد جنوب گفت: از زمان راهاندازي دهکده گردشگري بارها با شهرداري و معاونت عمراني استانداري مکاتبه کرده و خواستار نصب يک کيوسک نيروي انتظامي در آن منطقه شدهايم که متاسفانه تا کنون هيچ پاسخي از اين نهادها دريافت نکردهايم، اين در حالي است که نيروي انتظامي با توجه به محدوديت چارت سازماني بايد بنا به درخواستهاي ارائه شده نسبت به راهاندازي کيوسک نيروي انتظامي اقدام کند. 
وي با بيان اين که نيروي انتظامي حتي به نهادهاي يادشده پيشنهاد کرد که از نگهبانان اطراف به اين منظور استفاده و قراردادي در همين راستا بسته شود و اين نيروها در دهکده مستقر شوند، افزود: اکنون هم از شهرداري و هم از معاونت عمراني استانداري تقاضا داريم که در اين خصوص اقدامات لازم را انجام دهند تا خدايناکرده شاهد اتفاقات بدتر نباشيم.  جانشين فرماندهي نيروي انتظامي استان در پاسخ به اين سوال که شاهدان عيني ميگويند سه بار با 110 تماس گرفتهاند که فرد مورد نظر يکبار با بيتوجهي تلفن را قطع هم کرده، خاطرنشان کرد: اين موضوع را نميشود به همه نيروهاي زحمتکش نيروي انتظامي و 110 تعميم داد، چراکه به هر حال رفتار يک سرباز هم ممکن است گاهي موجه نباشد.  وي در پاسخ به اين سوال که گفته ميشود پليس پس از مدت طولاني به محل حاضر شده، تصريح کرد: بديهي است که از زمان در جريان گذاشتن کلانتري 11 تا اعزام نيروها و پيدا کردن موقعيت با توجه به وسعت دهکده، زماني صرف شده تا نيروها در محل حاضر شوند اما به هر حال نيروهاي انتظامي تمام تلاش خود را براي به سامان بخشيدن اين وضعيت پيش آمده به کار بستند. البته ما نيز در گزارشهاي قبلي خود به وسعت دهکده اشاره کرده و تامين امنيت آن را سخت ارزيابي کرده بوديم. سرهنگ رزمي در ادامه يادآور شد: در طول هفته با 150 -160 مورد تماس با 110 روبهرو هستيم و آنچه تکليف و وظيفه نيروي انتظامي است، آن است که همه جا را پوشش دهند و اين کار را هم انجام ميدهند اما باز هم تاکيد ميکنم که هر چه سريعتر نهادهاي مربوط براي راهاندازي يک کيوسک نيروي انتظامي در دهکده گردشگري اقدام کنند. 

راهاندازي کيوسک نيروي انتظامي به شهرداري مربوط نيست
از آنجا که سرهنگ رزمي در صحبت هايشان به مکاتبه با شهرداري بندر بوشهر اشاره کردند براي پيگيري اين موضوع با مسوول روابط عمومي شهرداري تماس گرفتيم. اميد پارساييفر در اين باره به بامداد جنوب گفت: دهکده گردشگري در حيطه کارها و برنامههاي شهرداري نبوده، پس نصب کيوسک نيروي انتظامي به متوليان ساخت و راهاندازي دهکده که استانداري بوشهر است، مربوط ميشود.  به هر حال، اين چندمين مورد است که در خصوص مشکلات پيش آمده در دهکده گردشگري نوشتيم؛ چه در خصوص مسائل زيستمحيطي و چه در خصوص مسائل بهداشتي و چه درباره مسائل امنيتي در آن. هر کدام از اين اتفاقات ميتوانست منجر به حادثهاي تلخ و ناگوار و حتي ضايعهاي جبرانناپذير بينجامد. هر چند تا کنون هم اتفاقات رخ داده در دهکده تلخ و نگران کننده بوده است. بامداد جنوب به شهروندان و هماستانيهاي عزيز تاکيد موکد مي کند که تا اطلاع ثانوي و تا راهاندازي يک کيوسک شبانهروزي نيروي انتظامي به دهکده گردشگري نروند تا خدايناکرده براي خود و خانوادهشان اتفاق ناخوشايندي رخ ندهد و از مسوولان زحمتکش نيروي انتظامي هم تقاضا دارد، در اين راستا باز هم به مکاتبات و پيگيريهاي خود بهمنظور رفاه حال شهروندان و تامين امنيت و سلامت آنها ادامه دهند، مبادا پس از رقم خوردن حادثهاي ناگوار و فوت شدن فرصت بخواهيم کاسه «چه کنم، چه کنم» در دست بگيريم و در زمان پاسخگويي شروع به پاسکاري توپ در زمين يکديگر کنيم. 
در پايان تاکيد ميکنيم نهادهاي متولي اگر در اين خصوص پاسخي دارند، ميتوانند آن را در اختيار روزنامه بامداد جنوب قرار دهند تا نسبت به انتشار آن اقدام لازم به عمل آيد.

نام:
ایمیل:
* نظر: