bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۸۸۳
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۶ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۵
خانواده گمشدگان همچنان چشم انتظار هستند؛
در چند روز گذشته خبرهایی مبنی بر ناپدید شدن یک لنج باری که از دبی به سمت بندرریگ حرکت می‌کرده منتشر شد. بر اساس اطلاعاتی که خبرنگار بامداد جنوب کسب کرده است، این لنج ...
بامدادجنوب- فاطمه محمدعلی‌پور: در چند روز گذشته خبرهایی مبنی بر ناپدید شدن یک لنج باری که از دبی به سمت بندرریگ حرکت می‌کرده منتشر شد. بر اساس اطلاعاتی که خبرنگار بامداد جنوب کسب کرده است، این لنج حامل بار لیمو بوده، هفت نفر در آن لنج حضور داشته‌اند و حالا قریب به پنج روز است که از آنها خبری نیست و خانواده‌های آنها نگران وضعیت عزیزانشان هستند.
در رابطه با این اتفاق روز گذشته گفت‌وگویی با مجید هدایت، مدیرعامل اتحادیه لنج‌داران بندر ریگ انجام دادیم که
در این‌باره گفت: این لنج حامل بار لیمو بوده و شش سرنشین داشته که از دبی به سمت بندر ریگ در حرکت بوده است. در طول مسیر در بندر لاوان یک سرنشین به آنان اضافه می‌شود و از این هفت نفر، سه نفر از اهالی بندر ریگ و سه نفر دیگر نیز از اهالی شهرستان اهرم بوده‌ و یک نفر دیگرشان هم از آشنایان صاحب لنج بوده که از ابتدا نیز با آنها هم سفر نبوده است.

هدایت در ادامه با بیان این‌که طبق توضیحات خانواده صاحب لنج، آنها روز چهارشنبه راهی بندر ریگ شدند و مشکلی نیز از نظر فنی و یا آب و هوایی وجود نداشته است، افزود: بر اساس گفته‌ آنان، روز پنجشنبه موتور لنج با مشکل جدی بر می‌خورد و درخواست کمک می‌کنند و امدادرسانی نیز به‌خوبی  صورت می‌گیرد و مشکلشان حل می‌شود.
به گفته وی، خانواده‌های این ناپدیدشدگان می‌گویند ساعت پنج بامداد روز جمعه نیز با آنان در تماس بوده‌اند و خبر سلامتیشان را در حالی‌که در 45 مایلی عسلویه بودند به ما دادند ولی چند ساعت بعد در حوالی ساعت 12 ظهر دوباره با آنها تماس گرفتیم اما این‌بار برقراری ارتباط حاصل نشد.
هدایت با بیان این‌که از روزی که این موضوع به اطلاع ما رسیده است تمامی مسوولان و امدادگران در تلاش و جست‌وجو هستند اما نتیجه‌ای حاصل نشده است، تصریح کرد: از همان روز اطلاع از این موضوع، گشت هوایی و دریایی در محدوده مطاف، عسلویه و لاوان صورت گرفته و این گشت تا محدوده کیش نیز رسیده است اما باز هم هیچ اثر و ردی از آنان بر جای نمانده است. این موضوع برای مسوولان نیز سوال برانگیز است که چرا با وجود این همه پیگیری و گروه‌های کمک و امداد هیچ ردی از آنان نیست.
مدیرعامل اتحادیه لنج‌داران بندر ریگ در ادامه خاطرنشان کرد: حتی اگر احتمال دهیم که این لنج غرق شده است، باید حداقل تکه‌هایی از لنج یا بار آن که لیمو بوده پیدا شود اما حتی کوچک‌ترین نشانه‌ای نیز یافت نشده است.

هدایت با اشاره به مطالبی که در فضای مجازی درباره این موضوع منتشر شده است، گفت: در اینستاگرام و فضای مجازی مطالبی از قبیل توقیف شدن لنج پخش شده است اما ما احتمال این موضوع را تقریبا صفر در نظر می‌گیریم و فعلا نظرمان همان غرق شدن است.
وی افزود: از طریق مخابرات نیز تلاشی برای یافتن ردی از این لنج باری داشتیم تا بتوانیم آخرین تماس‌ها و احتمالا آخرین منطقه‌ای که آنها تماس تلفنی برقرار کرده‌اند را بیابیم اما مخابرات استان بوشهر گفت باید از مخابرات تهران نامه صادر شود و فعلا در این خصوص اطلاعاتی به‌دست نیامده است.
در همین راستا، رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در گفت‌وگو با بامداد جنوب، احتمال غرق شدن این شناور تجاری را بیشتر از سایر گمانه‌زنی‌ها عنوان کرد.
حسین طالب‌نژاد با بیان این‌که صبح روز شنبه از طریق یکی از آشنایان گم‌شدگان از این اتفاق ناگوار مطلع شده است، گفت: سازمان هواشناسی نامناسب بودن هوا را به‌طور جدی اعلام کرده بود و احتمال خبر را هم داده بودند، به‌همین خاطر ما احتمال می‌دهیم که این لنج غرق شده باشد اما باز هم از طریق بالگردها در دریا جست‌وجو کردیم که کوچک‌ترین اطلاعاتی دستگیر ما نشد.

وی یادآور شد: خانواده‌های این گم‌شدگان به‌شدت نگران و بی‌قرار هستند و ما نیز همانند آنها نگران این اتفاق ناگواریم و با تمام توان و امکاناتمان در حال جست‌و‌جو و ردیابی هستیم. امیدواریم به‌زودی بتوانیم ردی از آنها بگیریم تا آرامش به خانواده‌های آنان بازگردد.
ما هم به نوبه خود آرزو می‌کنیم در آینده‌ای نزدیک نشانه‌ای از زنده بودن همشهریانمان به‌دست آید و جامعه ملوانی ما که با دشواری‌های زیاد، در سرما و گرما برای کسب روزی حلال دل به دریا می‌زنند، از دست دادن همکاران خود را در چنین حوادثی به چشم نبینند.

برچسب ها: جامعه ، لنج ، ناپدید ، گم شده
نام:
ایمیل:
* نظر: