bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۵ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
گچسارانی ها زمین بازی را میدان جنگ کردند؛
مرحله برگشت پلی‌اف لیگ دسته دو روز گذشته برگزار شد و تیم نفت و گاز گچساران در خانه به مصاف پارس جنوبی جم رفت. در نهایت تیم فوتبال پارس جنوبی جم که با نتیجه دو بر صفر پیش بود...
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: مرحله برگشت پلی‌اف لیگ دسته دو روز گذشته برگزار شد و تیم نفت و گاز گچساران در خانه به مصاف پارس جنوبی جم رفت. در نهایت تیم فوتبال پارس جنوبی جم که با نتیجه دو بر صفر پیش بود، به‌دلیل رفتار خشونت‌بار تماشاگران گچسارانی و اتمام بازی از سوی داور، راهی لیگ یک کشور شد و سومین سهمیه لیگ دسته دو را کسب کرد. با حضور پارس جنوبی در لیگ یک، حال استان بوشهر دو نماینده در این لیگ دارد.

حواشی قبل از شروع مسابقه
نیروهای یگان ویژه از مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برای تامین امنیت این بازی جهت این بازی حساس به گچساران آمده بودند بر خلاف بازی جم که یگان ویژه در استادیوم حضور نداشت. هدایت یزدی، رئیس امور ورزش مناطق نفت‌خیز جنوب و بهروز مکوندی، سرمربی خوزستانی میهمان اين بازي بودند. 
با همراهی ماموران نیروی انتظامی بازیکنان پارس جنوبی به رختکن رفتند. حدود هشت هزار نفر در ورزشگاه بوده و از نزدیک شاهد این بازی بودند. 
شروع توفانی پارس در نیمه اول
در نیمه اول، با وجود این‌که انتظار می‌رفت تیم نفت و گاز گچساران بازی را هجومی شروع کند ولی این تیم پارس جنوبی هم بود که با قدرت بازی را در دست گرفت و در همان 15 دقیقه اول کار نیمه‌تمام خود را تمام کرد. ابتدا در در دقیقه 10 پارس جم به وسیله سجاد جوادی به گل رسید و بازی یک بر صفر شد. در حالی که گچسارانی‌ها برای جبران گل خورده حمله می‌کردند این بازیکنان پارس جم بودند که در یک ضد حمله صاحب موقعیت شدند. پس از خطای مسلم مدافع نفت گاز روی فرهنگ، صالحی قاضی این دیدار نقطه پنالتی را نشان داد که کیانوش میرزایی آن را تبدیل به گل دوم کرد تا علاوه بر این‌ 2 گل در این بازی پیش افتاده باشند در مجموع پارس جنوبی با نتیجه 4 بر صفر از نفت و گاز گچساران جلو بیفتد. در ادامه تیم گچسارانی که برای صعود نیاز به زدن 5 گل داشت و چیزی برای از دست دادن نداشت، با تمام وجود به دروازه حریف حمله‌ور شد و چند موقعیت خوب به‌دست آورد ولی نتوانست از آنها استفاده کند. البته پارس جنوبی پا پس نکشید و سعی کرد روی ضد حمله گل سوم را وارد دروازه نفت و گاز گچساران کند که در این امر نا‌موفق بود. در 10 دقیقه پایان این نیمه حملات تیم گچسارانی به اوج خود رسید و مدافعان پارس جنوبی به‌خوبی وظایف خود را انجام دادند و اجازه گل زدن به تیم حریف ندادند نیمه اول با نتیجه 2 بر صفر به‌سود پارس جنوبی به پایان رسید. بازی منطقی شاگردان مهدی پاشازاده اجازه بازیسازی را به تیم نفت و گاز گچساران نمی‌داد و در حالی که 45 دقیقه بازی به اتمام رسیده بود‌، بازیکنان نفت و گاز نتوانستند موقعیت آنچنانی روی دروازه پارس جنوبی خلق کنند.

نیمه دوم و شروع جنجا‌ل‌ها
به‌دلیل درگیری بر روی سکوها نیمه دوم با 40 دقیقه تاخیر آغاز شد. این نیمه با فشار تیم گچساران شروع شد ولی در همان دقایق اول تماشاگران تیم گچساران با پرتاب اشیا به کمک داور باعث توقف بازی شدند و این باعث شد که بازیکنان دو تیم از زمین خارج شوند. در ادامه تماشاگران گچساران با سنگ از بازیکنان پارس جنوبی استقبال کردند.
در نهایت داور بازی به‌دلیل نامناسب بودن جو ورزشگاه بازی را تمام شده اعلام کرد تا این دیدار 3 بر صفر به سود مهمان پایان یابد و جمی‌ها در مجموع با نتیجه 5 بر صفر پیروز شوند و به‌عنوان تیم سوم لیگ 2 راهی لیگ یک آزادگان شوند. البته این نتیجه به‌طور رسمی از سوی فدراسیون فوتبال اعلام نشده است و برای این‌ کار باید گزارش داور به دست مسوولان فدراسیون برسد.

این پیروزی را به مردم استان تقدیم می‌کنم
برای کسب اطلاعات بیشتر به سراغ سرپرست باشگاه پارس جنوبی رفتیم. حسن غریبی در گفت‌‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که ‌در نیمه دوم به‌دلیل برخورد اشیا به سر کمک داور، داور مسابقه بازی را تمام شده اعلام کرد و بازی 3 بر صفر به نفع ما شد، افزود: آقای پاشازاده، سرمربی پارس جنوبی در حین مسابقه مصدوم شد و مقصر این اتفاق، تماشاگران گچسارانی بودند. البته خود من هم سنگ‌های زیادی خوردم و این اتفاق‌ها دیگر عادی شده است.
وی در ادامه با بیان این‌که در بین دو نیمه تماشاگران گچساران با هم درگیر شدند، تصریح کرد: بعد از این اتفاق تماشاگران آنها پشت نیمکت ما جمع شدند و ناظر مسابقه هم وقتی این را دید، دستور داد یا باید این منطقه تخلیه شود یا بازی برگزار نمی‌شود. بعد از این‌که قسمتی از جمعیت به طرف دیگر رفتند بازی برگزار شد. وقتی بازی دوباره شروع شد، تماشاگران گچساران به داور کنار سنگ زدند و به همین دلیل داور بازی را تعطیل کرد. 
غریبی در مورد بازی پارس جنوبی در نیمه اول با بیان این‌که ما با تمام وجود وارد مسابقه شده‌ بودیم، چراکه هدف ما صعود بود، یادآور شد: ما محکوم به برد بودیم و با چهار تغییر وارد زمین مسابقه شدیم، خوشبختانه توانستیم در اولیل بازی، نتیجه را به سود خود رقم بزنیم و نیمه اول را با همین نتیجه به اتمام رساندیم. اگر نیمه دومی هم وجود داشت، به‌طور حتم ما گل‌های بیشتر می‌زدیم. مهاجم سرعتی ما، سجاد جوادی یکی از بهترین بازی‌های خود را به نمایش گذاشت و زننده گل اول ما در این بازی بود. ما به‌خاطر نام استانمان بازی کردیم و برای این بازی وجودمان را گذاشتیم. من این پیروزی را به همه مردم استان، به‌خصوص مردم عزیز جم تقدیم می‌کنم. اینجا جا دارد از همه رسانه‌ها و کسانی که ما را در این راه سخت حمایت کردند، تشکر کنم.

البته دوشنبه‌شب در شبکه‌های مجازی این خبر منتشر شد که در نزدیکی هتل اقامت شاگردان پاشازاده صدای تیراندازی شنیده شده است. از طرفی عادل فردوسی‌پور در برنامه نود از زبان مهدی پاشازاده نیز به این مورد عجیب اشاره کرد که چند دقیقه بعد مسوولان باشگاه گچسارانی این خبر را تکذیب کردند و حتی فردوسی‌پور به نقل از خداداد افشاریان یکی از ناظرین این بازی مهم عنوان کرد که سرمربی پارس جنوبی جم دست به جو‌سازی زده است.
غریبی در مورد شایعه تیراندازی افراد ناشناس به هتلی که کادر پارس جنوبی در آن اسکان داشت با بیان این‌که این اتفاق صحت دارد و من شاهد آن بودم، افزود: البته دوشنبه‌شب در برنامه نود این موضوع را عادل فردوسی‌پور مطرح کرد که بلافاصله آقای افشاریان نماینده فدراسیون آن را تکذیب کرد. نمی‌دانم چرا این اتفاق‌ها حالا باید برای ما رخ دهد ولی دیدید کسانی که جنگ روانی را علیه تیم ما آغاز کرده‌اند، در پایان مسابقه بازنده شدند.
وی با بیان این‌که مرادی، ناظر بازی به هتل آمد و وضعیت را مورد بررسی قرار داد افزود: طبق اخباری که به ما دادند، مقامات قضائی کهگیلویه و بویراحمد رد‌پایی از افرادی که این کار را کردند، پیدا کرده‌اند. به نظر من تنها هدفی که این افراد داشتند، ایجاد رعب و وحشت در تیم ما بود. البته این نکته قابل ذکر است که تنها دلیلی که باعث شد افشاریان رخ دادن را اتفاقات تکذیب کند، این بود که خود اهل این استان است. 
سرپرست باشگاه پارس جنوبی جم در پایان در مورد احتمال خسارت و آسیب به کادر پارس جنوبی، گفت: خوشبختانه هیچ کسی در این اتفاق آسیب ندید و گلوله‌های آنها به نرده‌های کنار هتل برخورد کرد. این اتفاق باعث شد که انگیزه ما بیشتر از قبل باشد. همه ما قبل از بازی هم‌قسم شده بودیم که حتما از این بازی سربلند بیرون بیاییم.


نام:
ایمیل:
* نظر: