bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۸ - ۰۴ دی ۱۳۹۵
بی‌توجهی مسوولان پارس و ایرانجوان؛
اگر به یاد داشته باشید، هفته گذشته در مورد اختلافاتی که بین هوداران دو تیم لیگ یکی استان یعنی پارس جم و ایرانجوان رخ داده بود، نوشتیم. دلیل آن هم این بود که مربی پارس بحث نقل و انتقال بین دو تیم را پیش کشیده بود و با مخالفت صریح سرمربی ایرانجوان روبه‌رو شده بود.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی:
اگر به یاد داشته باشید، هفته گذشته در مورد اختلافاتی که بین هوداران دو تیم لیگ یکی استان یعنی پارس جم و ایرانجوان رخ داده بود، نوشتیم. دلیل آن هم این بود که مربی پارس بحث نقل و انتقال بین دو تیم را پیش کشیده بود و با مخالفت صریح سرمربی ایرانجوان روبه‌رو شده بود. اصلی‌ترین بازیکنی که احتمال می‌رفت طی این نقل و انتقال به تیم پارس برود، مهدی قائدی بود که مهم‌ترین بازیکن ایرانجوان در این فصل محسوب می‌شود در کنار این اختلافات بر سر یک یا دو بازیکن مشخص امسال شاهد یک اتفاق خوب در تیم لیگ‌2 استان، شاهین شهرداری بودیم و آن هم این بود که، آقای احمدزاده غیربومی، به جوانان با استعداد بوشهری اعتماد کرد و از این بازیکنان در بازی‌های حساس استفاده کرد و البته جواب هم گرفت. کاری که همانطور که قبلا گفتیم در آینده خیلی می‌تواند به نفع شاهین تمام شود و خوب است دیگر تیم‌ها نیز از این سیاست پیروی کنند.

اما آیا به راستی الان موقع‌اش بود که آقای تارتار غیر مستقیم بگوید مهدی قائدی را می‌خواهد؟ آیا آقای مفتخر لازم بود اینقدر تند جواب بعضی‌ها را بدهد. هر کس در این مورد نظر خود را دارد ولی خوب است بدانیم، تنها کسانی که از این اتفاقات ضربه می‌خورند جوانان با استعداد شهرستان‌های استان هستند. الان از هر کس که بپرسید بهترین فوتبالیست جوان بوشهر کیست، جوابش مهدی قائدی است ولی باید بدانیم که خیلی از بازیکنان به‌دلیل این‌که تیم‌های استانی ما توجه‌ای به آنها نمی‌کنند، نمی‌توانند حق خود را از فوتبال بگیرند.
روز گذشته در یکی از شهرهای استانمان، در کنار یک مربی با تجربه که سال‌ها در این فوتبال فعالیت کرده است، بودم او می‌گفت که شاید باروتان نشود ولی پسری در تیم من بازی می‌کند که حتی از مهدی قائدی هم بهتر است. ولی تاکنون کسی به او توجه نکرده و به همین دلیل اسمی در نکرده است. او از تکنیک ناب این جوان گفت و او را مسی بوشهر نامید. به راستی در استان ما جوانان با استعداد زیادی وجود دارند ولی همه مثل قائدی خوشانس نیستند که یک مرتبه تیتر تمام سایت‌های استانی شوند.
حرفم به مسوولان ایرانجوان و پارس جم این است که چرا به‌دنبال ستاره بی‌نام و نشان شهرهای استان نمی‌روند و فقط به شهر و تیم‌های پایه خود محدود شده‌اند. آقای تارتار که به‌دنبال مهدی قائدی است، باید بداند که قائدی‌های زیادی در استان ما هستند که فوتبال را خیلی خوب می‌فهمند ولی به یک راهنما نیاز دارند. همین الان اگر به مسابقات نوجوانان و جوانان لیگ‌های استانی نگاهی بیاندازیم، می‌بینیم که جوانان با استعداد زیادی در بین آنها یافت می‌شود ولی نمی‌توانند به تیم بزرگ‌تری بروند. دلیل آن هم فقط یک چیز است؛ دلال‌ها. بله دلال‌ها در استان ما روز به روز در حال افزایش بوده و فقط به‌دنبال منافع خود هستند و در این راه فوتبال بسیاری از بازیکنان جوان و با استعداد بوشهری را خراب می‌کنند. حتی یکی از همین دلال‌ها، سال‌هاست که در فوتبال ما است و رابطه نزدیکی با بازیکنان بوشهری حاضر در لیگ‌های کشوری دارد. با وجود این‌که بسیاری او را می‌شناسند ولی کسی حاضر نیست او را از فوتبال بوشهر بیرون کند.
نمی‌خواهم از مساله اصلی دور شوم. نتیجه حرف‌های من این است که مسوولان پارس و ایرانجوان باید مثل تیم شاهین جوان‌گرایی داشته باشند و به این که بازیکن از چه شهری است توجه ویژه نداشته باشند. آنها باید به جدال‌های بی‌مورد در بیرون از مستطیل سبز پایان دهند تا خدایی نکرده با مشکل اساسی روبه‌رو شوند. پس دست بجنبانید تا این استعداد این جوانان بومی کور نشود.


نام:
ایمیل:
* نظر: