bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۰۷۸
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۶ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
مدیر یکی از مدارس فوتبال استان در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
فوتبال در بین کودکان بوشهری به معنی عشق است، آنها از همان کودکی به این ورزش پرطرفدار علاقه‌مند می‌شوند، در کوچه‌‌‌های شهر دور هم جمع می‌شوند و فوتبال بازی می‌کنند.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: فوتبال در بین کودکان بوشهری به معنی عشق است، آنها از همان کودکی به این ورزش پرطرفدار علاقه‌مند می‌شوند، در کوچه‌‌‌های شهر دور هم جمع می‌شوند و فوتبال بازی می‌کنند. در میان این بچه‌ها استعدادهایی وجود دارند که وقتی بزرگ می‌شوند، به دلیل مدیریت نشدن این توانایی‌ها، استعداد فوتبالی خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل برای حفظ این استعداد، مسوولان تصمیم گرفتند فوتبال را از کوچه‌ها به زمین‌های تخصصی آورد. تا این بچه‌ها با تاکتیک‌های ناب روز ببالند و افتخار آفرین باشند.
در سال‌های گذشته، مدارس فوتبال در کشور و استان‌ها فعالیت خود را افزایش داده‌اند و هر روز پیش از پیش استعدادهای بیشتری را به فوتبال کشور معرفی می‌کنند. در استان بوشهر نیز مدارس فوتبالی وجود دارند که چنان‌که دیده‌ایم در این چند سال گذشته، بازیکنان خوبی را پرورش داده‌اند. به همین دلیل امروز به سراغ مدیر یکی از مدارس فوتبال شهر بوشهر رفتیم تا ببینیم در این مدارس چه می‌گذرد.
فرشاد کرمی در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که این روز‌ها در گوشه و کنار شهر مدرسه فوتبالی احداث شده و در طول روز و هفته بیش از هزاران نونهال و نوجوان الفبای فوتبال را می‌آموزند، تصریح کرد: مدرسه فوتبال ما هم از این امر مستثنی نیست و خود را در این راه پیش قدم قرار داده تا بتواند قدم کوچکی برای آینده‌سازان بوشهری بردارد.
وی در پاسخ به این سوال چه کسانی در ساخت این مدرسه از شما پشتیبانی کردند، پاسخ داد: مدرسه‌ فوتبالی که من مدیر آن هستم، به لطف و پشتیبانی هیات فوتبال استان بوشهر و اداره کل ورزش جوانان راه‌اندازی و احداث شد و دارای مجوز رسمی فعالیت مدرسه فوتبال از اداره‌کل ورزش و جوانان است و تمامی فعالیت‌های این مدرسه زیر نظر هیات فوتبال استان انجام می‌شود.

کرمی در مورد اهداف این مدرسه فوتبال گفت: هدف من از کار کمک به توسعه و پیشرفت فوتبال پایه، آموزش اصولی و کشف بازیکنان نونهال و نوجوانان با استعداد و با اخلاق بوشهری بوده و امیدوارم به یاری خداوند منان بتوانم سهم کوچکی در این کار شایسته داشته باشم.
این مدیر مدرسه فوتبال افزود: توصیه‌های که برای خانواده‌های این عزیزان دارم این است که برای شکوفا شدن استعداد جگرگوشه‌های خودشان صبور و شکیبا باشند و همیشه برای موفقیت فرزندانشون پیش قدم و به ما مدارس فوتبال یاری دهند و همیشه ما را حمایت کنند که بتوانیم شاهد پیشرفت این آینده‌سازان مرزبومان باشیم.
وی در مورد نحوه آموزش‌ها و تعداد مربیان حاضر در این مدرسه یادآور شد: نحوه آموزش ما همه روزه در سنین مختلف از شش تا پانزده سال است، که در این راستا هر رده در هفته دو یا سه جلسه به تمرین و مسابقه می‌پردازد. رده‌های سنی به‌صورت اختصاصی فقط جهت آموزش همان سن است و تمامی رده‌ها بر اساس تاریخ تولد بازیکنان جدا شده است. آموزش‌ها و برنامه‌های آموزش از قبل تعیین شده و هر مربی یک برنامه یک ساله برای یک فصل مدرسه دارد. در ضمن مدرسه فوتبال قائم به‌صورت دائم در تمامی فصول سال به فعالیت می‌پردازد و جزء مدارس فصلی نیست. تعداد 6 مربی و مدیر فنی در این مدرسه فوتبال مشغول به کار هستند که همگی کارت مربیگری و تحصیلات در رشته تربیت بدنی دارند.
کرمی تصریح کرد: از شروع به‌کار در فصل 95 تا کنون تعداد زیادی ثبت نام کرده‌اند که در حال حاضر حدود 200 نفر در سنین مختلف در حال آموزش اصول فوتبال هستند که مدرسه فوتبال ما به خواست خداوند بزرگ و اعتماد مردم شریف شهر جزء بیشترین تعداد از نظر استقبال بازیکن است.

مدیر این مدرسه در مورد این‌که استان بوشهر از نظر استعداد در چه رتبه‌ای قرار دارد، خاطرنشان کرد: به نظر من منطقه‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم، این استان، سرشار از استعداد و بازیکنان گمنام است که متاسفانه برنامه‌ی چندانی برای استعدادیابی و پیدا کردن این افراد صورت نمی‌گیرد و به جرات می‌توان گفت که جزء رتبه‌های برتر از نظر استعداد در کشور هستیم.
وی در پاسخ به این سوال که چرا تیم‌های شهر‌های دیگر برای بازیکن اکثرا به بوشهر می‌آیند و این به معنی آن نیست که بوشهر بهترین استعداد‌ها را دارد، تاکید کرد: همین‌طور است. اگر همین تیم‌های مطرح استان خودمان بتوانند با یک برنامه‌ریزی صحیح و مداوم روی کشف استعدادها و تیم‌های پایه خود و بومی‌گرایی تمرکز کنند دیگر از بازیکن‌های استان‌های دیگر بی‌نیاز خواهیم شد در لیگ‌های دسته یک و 2 این کار شرایط را برای بازیکنان گمنام استان فراهم می‌سازد و زمینه را برای فهم فوتبال و آگاهی از اصول آن مهیا می‌کند خواستن توانستن است و با تکیه به همین فوتبالیست‌های خوب بومی، با همین پتانسیل‌ها می‌توان آینده‌ نیز روشنی برای فوتبال این دیار به وجود آورد اما باید مسوولان امر فوتبال بوشهر شرایط بهتر برای بازیکنان با استعداد فراهم کنند. امیدوار هستیم، هر چه سریع‌تر آینده‌ای روشن و سالم برای فوتبال استانمان رقم بخورد.
وی در مورد امکانات این مدرسه افزود: مدرسه در زمین اختصاصی خود در محله حلالی یا خیابان باغ زهرا، کوچه مسجد آذربایجانی‌ها مشغول به‌کار است و از نظر امکانات در حد نسبتا خوبی به سر می‌برد. ولی فوتبال پایه بوشهر همیشه نیازمند حمایت و پیگیری مسوولان شهر است که شرایط را برای این آینده‌سازان فراهم سازند و به‌نظر من نوجوانان بوشهری حقشان از این بیشتر است. امیدوارم که در آینده شاهد دیدگاه خوب مسوولان شهر به فوتبال پایه باشیم.

فرشاد کرمی در پایان گفت: در پایان به مردم و اهالی فوتبال قول می‌دهم که آینده بسیار روشنی در انتظار مدرسه فوتبال قائم بوشهر است و با توجه به کادر فنی و مدیریت و برنامه‌ریزی‌های متنوع و با توکل به خدای بزرگ ان‌شاءالله در مسیر توسعه و پیشرفت حرکت می‌کنیم تا به‌زودی شاهد شکوفا شدن هدفمان که تربیت بازیکنان توانمند است پیش برویم. همچنین از روزنامه بامداد جنوب بابت این‌ وقتی که در اختیار مدرسه فوتبال ما قرار داد تقدیر ویژه داریم. از اکبر توسلی که همیشه یار و همراه مدرسه فوتبال هستند و به فوتبال پایه اهمیت زیادی می‌دهند کمال تشکر را دارم و از مدیریت فنی سید‌علی بکاء، کادر مدرسه آقایان غلامرضا کرمی، محمد احمدی، فرزاد زنده باد، محمد محبی، رضا کریم‌زاده، ابراهیم پیش آهنگ و همچنین خانم رضوان کرمی قدردانی می‌کنم.


برچسب ها: ورزش ، مدرسه فوتبال
نام:
ایمیل:
* نظر: