bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۱۴۰
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۰ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
عبدالحمید خدری:
زمزمه‌های انشعاب در فراکسیون هر چند به قول برخی از چهره‌های شاخص اصولگرایی مساله‌ای جدی نیست!! اما بیش از چند روز گذشته به گوش می‌رسد.
بامدادجنوب- مریم خوئینی: زمزمه‌های انشعاب در فراکسیون هر چند به قول برخی از چهره‌های شاخص اصولگرایی مساله‌ای جدی نیست!! اما بیش از چند روز گذشته به گوش می‌رسد. فراکسیونی که به درخواست لاریجانی تابلوی ولایت را بالا برد تا بتوانند با عضوگیری در روزهای حساس، سهمی در هیات رئیسه داشته باشد. این رویکرد برای انتخاب نائبین مجلس به کار نیامد اما تعداد آرایی که به گزینه‌های نائب رئیس مجلس داده شد وزنه‌ای این فراکسیون و همچنان فراکسیون‌های دیگر از جمله فراکسیون امید مشخص شد. رویدادی که شاید کلید ریزش و انشعاب را در فراکسیون ولایت زده باشد.
با این حال سیدحسین نقوی‌حسینی یکی از کهنه کارهای جبهه پایداری که توانسته است به مجلس دهم راه‌ یابد، در این‌باره می‌گوید؛ برنامه ما این است که فعالیت فراکسیون ولایت را با همان تعداد ۱۸۰ نفری که در ابتدا اعلام شد، ادامه دهیم مگر این‌که این افراد رسما اعلام کنند، به حضور در فراکسیون ولایت تمایل ندارند که این مساله هم به خودشان مربوط است.
او خیلی صریح در پاسخ به این سوال که آیا در صورت انشعاب در فراکسیون ولایت، خللی در روند کار آن به‌وجود نخواهد آمد، اعلام کرد: این مساله بخشی از طبیعت کار فراکسیون‌های سیاسی در مجلس است که گاهی این فراکسیون‌ها متورم می‌شوند و گاهی با کاهش اعضا روبه‌رو می‌شوند. همچنین گاهی اوقات، گروهی از آن انشعاب می‌کنند یا داخل فراکسیون، سوفراکسیون تشکیل می‌دهند.
با این حال نمی‌توان این نکته را فراموش کرد که این فراکسیون از ابتدای کار یعنی یکی دو روز قبل از شروع به کار مجلس دهم نیز با حاشیه‌های همراه بود. در اولین نشست اعضای این فراکسیون، رسانه‌ها که گویی شوکه شده بودند از حضور تعداد زیادی از اعضای فراکسیون امید خبر دادند. مساله ای که انتقادات فراوانی را به همراه داشت. برخی از چهره‌های شاخص مجلس با نگاه انتقادی به این رویداد گفتند برخی با ما عکس یادگاری می‌گیرند اما زنبیل شان را در صف دیگران می‌گذارند.
یکی از نمایندگان لیست امیدی که در نشست فراکسیون ولایت حضور یافته بود،‌ حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم بود.
او در گفت‌وگو با بامداد جنوب، توضیح داد که هیچ‌گاه از اعضای فراکسیون ولایت نبوده و آن شب که در جمع اعضای فراکسیون حضور یافته بود، به‌دلیل مهمان ویژه این نشست یعنی سردار قاسم سلیمانی بوده، شخصیتی که موجب شد‌ خیلی از نمایندگان دیگر نیز عضو این فراکسیون نبودند مهمان این فراکسیون شوند تا از سخنان او استفاده کنند.
نماینده مردم بوشهر در پاسخ به این سوال نظرتان راجع به ریزش اعضای‌ فراکسیون ولایت چیست؟ گفت: بدون شک این فراکسیون با ریزش اعضا مواجه می‌شود و اتفاق بدی هم نیست با این حال انتظار می‌رود که اصولگرایان معتدل که با سیاست‌های دولت همراه هستند از فراکسیون ولایت جدا شوند.
خدری یادآور شد: فراکسیون ولایت، یک فراکسیون فراگیر است و از ابتدا نیز تنها مختص به اصولگرایان نبوده و شامل حال همه نمایندگان می‌شود. و در همان ابتدا اعلام کرده بودند این فراکسیون پذیرای همه نمایندگان است.
وی پیرامون تشکیل سومین فراکسیون احتمالی در مجلس شورای اسلامی، گفت: به احتمال زیاد این فراکسیون سوم که می‌توان نام آن را «فراکسیون اعتدالیون» گذاشت شکل می‌گیرد تا اصولگرایان معتدل و حتی اصلاح‌طلبان اعتدالگرا کار خودشان را به دور از حاشیه و تندروی‌ها در این فراکسیون آغاز کنند. با توجه به شرایط موجود در مجلس، می‌توانم بگویم این اتفاق دور از انتظار نیست. به خصوص بعد از انتخاب هیات رئیسه شاعبه انشعاب در این فراکسیون قوت گرفت.
او در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است شما نیز به عضویت این فراکسیون احتمالی اعتدالیون در آید گفت: خیر من عضو فراکسیون امید و روحانیون هستم. 
خدری که هم عضو فراکسیون امید و هم عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی است در پاسخ به این سوال که با توجه به نگرش‌ها افکار متفاوت روحانیون حاضر در مجلس دهم، که نمایندگانی از طیف اصلاح‌طلبان و هم از طیف اصولگرایان در آن حضور دارند، چطور و با چه معیاری این فراکسیون شکل گرفته است، گفت: فراکسیون روحانیون قرار است فراتر از مسائل حزبی پیش برود و عمل کند. به همین دلیل همه ما فراق از جناج بندهای معمول، با وجود تضارب آرا در کنارهم نشته‌ایم و این فراکسیون را تشکیل داده‌ایم. مساله‌ای که می‌تواند برای دیگران یک الگو باشد.
گفتتی است این فراکسیون قرار است از هفته آینده فعالیتش را آغاز کند 


نام:
ایمیل:
* نظر: