bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۳۱۲
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۴ - ۰۹ تير ۱۳۹۵
استان بوشهر به‌عنوان استان برتر قرآنی در کشور معرفی شد و در آیینی از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان تجلیل شد.
آیین تجلیل از دستگاه‌ها و استان‌های برتر قرآنی‌ با حضور حمیدرضا طیبی‌ رئیس جهاد دانشگاهی، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، ‌حجت‌الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی دبیر امور مساجد کشور و جمعی دیگر از مسوولان برگزار شد که در این آیین از دستگاه‌ها و استان‌های برتر قرآنی تجلیل شد. 
مدیرکل‌ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این باره به بامداد جنوب گفت: از میان 31 استان، بوشهر به‌همراه چهار استان دیگر به‌عنوان استان‌های فعال قرآنی معرفی شدند که در نهایت بوشهر به‌دلیل برگزاری جشنواره‌های قرآنی نظیر جشنواره قرآنی فیلم آیات (که برای نخستین بار اسفندماه سال گذشته برگزار شد)، تاسیس موسسات قرآنی، نامگذاری 16 اسفندماه به‌نام روز «قرآن» (که به پیشنهاد آیت‌الله صفایی بوشهری برای نخستین بار در کشور اتفاق افتاد) و نظم و ترتیبی که در اجرای برنامه‌های قرآنی و کانون‌ها و موسسات قرآنی رعایت شد، موفق شد به‌عنوان نخست دست یابد.

حمیده ماحوزی با بیان این‌که ما در سال جاری برای گسترش و ترویج فعالیت‌های قرآنی چند طرح را در دست اقدام داریم، افزود: طرح‌هایی نظیر طرح «باقیات‌الصالحات» است که این طرح نذر قرآن و کتاب‌های اسلامی است و با مشارکت نیروگاه اتمی، بانک صادرات و سازمان فرهنگی-تفریحی شهرداری بوشهر ان‌شاءالله تا پیش از ماه مبارک رمضان آن را اجرائی خواهیم کرد. افزون برآن، طرح «ثقلین»، طرح «ایجاد بانک جامع اطلاعاتی قاریان، حافظان و فعالان قرآنی استان»، طرح «سراج»، طرح «تولید اذان بومی»، طرح «تولید فیلم مستند روستای چارک» و... را در برنامه‌های خود داریم.
وی با بیان این‌که بوشهر سال گذشته نیز به‌عنوان استان برتر قرآنی معرفی‌ شده بود و امسال برای بار دوم این رتبه را به‌دست آوردیم، خاطرنشان کرد: آیت‌الله صفایی‌بوشهری، امام جمعه بوشهر و رئیس شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی استان پشتیبان و حامی ما در تمام برنامه‌های قرآنی بود که جا دارد در اینجا از همکاری و همراهی وی و سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری قدردانی کنم.
ماحوزی با اشاره به این‌که در این آیین همچنین از سند راهبردی قرآن استان هم رونمایی شد، گفت: این سند با نظارت و حمایت آیت‌الله صفایی‌بوشهر و شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی استان که متشکل از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، سپاه، اوقاف و امور خیریه، سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری، حوزه‌های علمیه، موسسات قرآنی و... است، تهیه و آماده شد. 
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در سال جاری با همکاری موسسه قرآنی «ابراهیم خلیل‌الله» اهرم به‌دنبال کسب عنوان پایتخت قرآنی کشور خواهیم بود.

برچسب ها: فرهنگ ، ارشاد
نام:
ایمیل:
* نظر: