bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۶ - ۲۱ تير ۱۳۹۵
سفیر لبنان در مسکو اعلام کرد که بیروت در راستای مبارزه با تروریسم از مسکو درخواست خرید سامانه موشکی و موشک ضد تانک کورنت، ‌هلی‌کوپترهای جنگی و تانک‌های مدل تی ۷۲ کرده است.
شوقی بونصار، سفیر لبنان در مسکو در گفتگو با خبرگزاری نووستی روسیه با اشاره به اینکه مسئولان لبنانی امیدوار هستند سلاح‌ها و مهمات ذکر شده را طی یک سال آتی دریافت کنند،‌ اظهار داشت:‌ مذاکرات در خصوص این کمک‌های تسلیحاتی ادامه دارد و لبنان با جدیت به دنبال وارد کردن اسلحه از روسیه برای مبارزه با تروریسم است. 

بونصار افزود:‌ مساله اصلی که در حال مذاکره درباره آن با مسکو هستیم توافق نهایی در مورد قیمت این سلاح‌ها و تجهیزات نظامی است و طرف روسی تعهد داده درخواست لبنان در مورد کاهش قیمت این قرارداد را بررسی کند.

سفیر لبنان در مسکو ادامه داد:‌ روسیه حدود شش یا هفت سال قبل تعهد داده بود هشت و یا ۹ هواناو (هاورکرافت) نوعی شناور دریایی را در اختیار لبنان قرار دهد اما تا این لحظه به تعهد خود عمل نکرده است. پیش بینی می‌شود هیاتی از مسکو برای امضای قرارداد فروش به بیروت سفر کند و یا اینکه هیاتی از بیروت برای امضای قرارداد مذکور به مسکو برود. اما تاکنون تاریخی برای این مهم تعیین نشده است.

ارتش لبنان قصد دارد از این سلاح‌ها در عملیات‌هایش علیه گروه‌های مسلح وابسته به داعش و جبهه النصره استفاده کند.
برچسب ها: سیاسی ، سلاح ، روسیه
نام:
ایمیل:
* نظر: