bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۵۸۰
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۸ - ۲۸ تير ۱۳۹۵
نخست‌وزیر فرانسه امروز در جریان حضور در خیابان محل وقوع حمله تروریستی نیس جهت شرکت در مراسم سکوت یک دقیقه‌ای گرامیداشت یاد قربانیان، از سوی حاضران در محل هو شد.
در جریان برگزاری مراسم سکوت یک دقیقه‌ای به احترام قربانیان حمله نیس، حاضران در بلوار «پرومناد دزآنگله» یعنی محل وقوع حمله تروریستی اخیر، در بدو ورود و خروج هیئت دولت متشکل از «مانوئل والس» نخست‌وزیر فرانسه و سایر اعضای دولت به این بلوار برای شرکت در مراسم سکوت سراسری، با سردادن فریادهای «قاتل‌ها قاتل‌ها استعفا استعفا،» آنها را هو کردند.

هو شدن نخست‌وزیر فرانسه و هیئت دولت همراه وی از سوی مردم در حالی صورت گرفت که «فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه ترجیح داده که از محل وزارت کشور فرانسه بیننده این مراسم سکوت بوده و تحت محاصره نیروهای امنیتی در آن شرکت کند.

مانوئل والس امروز در حالی از سوی مردم هو شد که وی پیش از این نیز از سوی مخالفان طرح اصلاح قانون کار هو شده بود و مخالفان خواستار استعفای وی شده بودند.

وقوع حمله مرگبار نیس که سومین حمله تروریستی در خاک فرانسه از 18 ماه پیش تاکنون محسوب می‌شود، انتقادهای متعددی را از جانب مخالفان احزاب راست‌گرا و راست افراطی نسبت به ناکارآمدی دستگاه اجرایی کشور در مبارزه با تروریسم برانگیخته است.

چهار روز پیش حمله تروریستی مرگباری در شهر نیس در جنوب فرانسه به وقوع پیوست که طی آن یک مرد 31 ساله تونسی‌الاصل به نام «محمد الحویج بوهلال» همزمان با سالروز جشن ملی فرانسه با کامیونی مملو از اسلحه و نارنجک به مردم در شهر نیس فرانسه حمله کرد و موجب کشته شدن دستکم 84 نفر شد و گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت.

این چندمین حمله تروریستی در فرانسه طی ماههای گذشته است که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفته است. یکی دیگر از این حملات که مرگبارترین این حملات تروریستی در تاریخ فرانسه بوده در 23 آبان گذشته اتفاق افتاد که در آن 130 نفر کشته و بیش از 200 نفر زخمی شدند. این حادثه شامل تیراندازی در یک سالن کنسرت و در یک رستوران و همچنین انفجار بمب در یک رستوران دیگر بود که رئیس‌جمهوری فرانسه را وادار کرد حالت فوق‌العاده در این کشور اعلام کند.

فرانسه از سپتامبر سال 2014 میلادی در ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا در عراق شرکت دارد و در روز 13 نوامبر 2015 برای نخستین بار هدف حمله تروریستی قرار گرفت که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت.
نام:
ایمیل:
* نظر: