bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۹ - ۲۹ تير ۱۳۹۵
معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور، روز گذشته به میزبانی معاون سیاسی وزیر کشور، در ساختمان وزارت کشور، گرد هم جمع شدند تا هم عملکردشان در دو سال اخیر بررسی شود
بامدادجنوب- مریم خوئینی: معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور، روز گذشته به میزبانی معاون سیاسی وزیر کشور، در ساختمان وزارت کشور، گرد هم جمع شدند تا هم عملکردشان در دو سال اخیر بررسی شود و هم پیرامون مسائل مهم امنیتی و انتخاباتی بحث و گفت‌وگو کنند.
محمد‌حسین مقیمی در این‌باره گفت: در این گردهمایی طی دو روز عملکرد معاونان مورد بررسی قرار گرفته و مشکلات نیز از سوی آنها بیان می‌شود تا  ما بر اساس آن تصمیمات اساسی گرفته و ایرادات را رفع کنیم.
این در حالی است که وضعیت معاونت سیاسی استانداری بوشهر اکنون در هاله‌ای از ابهام است و کسی تاریخ دقیقی از پایان کار حقیقی نمی‌داند و این‌که چه کسی جایگزین او می‌شود فعلا بر همه پوشیده است.
با این حال یکی از موضوعات مهمی که در این گردهمایی مطرح شد، انتخابات ریاست جمهوری سال 96 بود. مقیمی در این باره تاکید کرد: ما باید برای انتخابات سال 96 آماده شویم.
چنان‌که می‌دانید انتخابات یکی از وظایف مهم و حساسی است که بر دوش معاونت سیاسی استانداری‌ها است. قطعا لرزان بودن  پایه‌های این کرسی در استانداری بوشهر عواقب بدی برای دولت مردان در مرکز دارد‌. از سوی دیگر تاثیر سویی نیز بر فضای سیاسی استان می‌گذارد.

حمید سعادتیان از فعالان سیاسی و مدنی در گفت‌وگو با بامداد جنوب در این‌باره گفت: بی‌تردید مبهم بودن وضعیت معاون سیاسی در این برهه زمانی علاوه بر مشکلات خاص مدیریتی سیاسی استان، تاثیر نامطلوبی نیز در فضای سیاسی، اجتماعی و انتخاباتی این خطه زرخیز می گذارد. البته نباید از این نکته غافل شد که معمولا در آستانه انتخابات تغییرات به ویژه در پست‌های سیاسی از دیرباز تاکنون امری عادی و به خواسته دولت مردان بوده، استان بوشهر نیز از این قاعده مستثنا نیست و می‌توان گفت این تغییر تحولات در استان بر گرفته از همین مقوله است.
وی ادامه داد: همانطور که استحضار دارید در آستانه انتخابات گروه‌های سیاسی فعالیت‌های خودر را آغاز می‌کنند و در این زمینه برای ضربه زدن سیاسی به رقیب و از میدان به در کردن او از هر حربه‌ای استفاده می‌کنند. در این روزها نیز فضای سیاسی اجتماعی جامعه را رصد کنید، متوجه می‌شوید. رقیبان دولت همه رویدادها را بزرگ جلوه داده و تضعیف کردن دولت و تیم آن در کشور را هدف قرار دادند.

سعادتیان به وضعیت خاص جغرافیایی و استراتژیک استان و همچنین سرمایه‌های ملی که برای نظام جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اشاره کرد و گفت: دغدغه من فرافکنی احزاب و گروه‌های سیاسی رقیب دولت در خلا مدیریتی استان است، چراکه آنها فضای سیاسی استان را جولانگاه اندیشه سیاسی خویش قرار می دهند. متاسفانه آثار سوء عملکرد ایشان، هم بر منافع استان و هم مصلحت عمومی و منافع ملی تاثیرگذار است.
سعادتیان در پاسخ به این سوال که وظیفه جریان‌های سیاسی در فضای کنونی چیست، گفت: جریان‌ها‌ی سیاسی در کشور و در استان ما از تنوع خاصی برخوردار است‌ اما آن دو جریانی که همواره بر دیگر جریان‌های سیاسی غالب است و به چشم می‌آیند، جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی است. معمولا فعالایت حزبی اکثر گروه‌ها و جریان‌های سیاسی در ایران حول محور این دو قطب اصولگرایی و اصلاح‌طلبی می‌چرخد، دو قطبی که قطعا در فضای سیاسی استان ما نیز تاثیر‌گذار هستند. تجریه ثابت کرده که فعالان حزبی در انتخابات‌ استان با این دو جریان فکری همراهی همیشگی داشته‌اند. اکنون نیز که توجه اکثر جریان‌های سیاسی به انتخابات جلب شده و خود را برای این رویداد سیاسی مهم مهیا می‌کنند‌ و به‌نوعی آماده خیزش هستند، با عنایت به این‌که‌ استان ما استانی سیاسی ‌است، وجود یک مدیر سیاسی قوی را ضروری و امری اجتناب‌ناپذیر نشان می‌دهد. جریانات سیاسی با دولت همراه و همسو و بعضی نیز به‌عنوان رقیب با دوربین‌های سیاسی خود، مراقب رفتار و اعمال نمایندگان دولت در استان هستند و امور را رصد می‌کنند. حال که صحبت از رفتن معاونت سیاسی استانداری از استان شده است، جریان‌های سیاسی وظیفه دارند تا زمان استقرار و حضور معاون جدید از طریق رسانه‌ها با برنامه‌ریزی‌ لازم نمایندگان دولت را یاری کنند تا؛ هم فضای سیاسی توام با آرامش بر استان حاکم باشد و هم یک انتخابات در شان نظام برگزار شود.
گفتنی است در حال حاضر اسامی چند نفر؛ از جمله دو نفر از نیروهای بومی استان و یک نیروی غیر بومی به‌عنوان گزینه اصلی برای این سمت مطرح شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: