bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۶ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
سفیر پیشین ایران در آلمان، در مصاحبه با برنامه "رویداد" رادیو گفت وگو‌ اظهار کرد: ایرانی‌ها در آلمان با توجه به موقعیت‌ خوبشان از احترام خاصی برخوردار هستند.
در مورد حادثه ی تیراندازی شب گذشته در مونیخ آلمان و احتمالات مطرح شده در ارتباط با این موضوع، ‌تصریح کرد: در ابتدا این احتمال مطرح بود که این عملیات از سوی داعش صورت گرفته گرچه نوع عملیات صورت گرفته با عملیات‌های داعش متفاوت بود چرا که این گروه تروریستی در بیشتر عملیاتش از مواد منفجره استفاده می‌کند در حالی که در حادثه مونیخ فرد ضارب با اسلحه کمری به طرف مردم شلیک کرده است.

وی با بیان اینکه طبق اخبار منتشر شده، فرد ضارب آلمانی را به مانند زبان مادری و بدون لهجه صحبت می‌کرده، اظهار کرد: او در هنگام تیراندازی فریاد می‌زده که من آلمانی هستم و شما( مهاجران ) برای من به مدت هفت سال دردسر ایجاد کردید.

سفیر پیشین ایران در آلمان، با بیان اینکه گروه تروریستی داعش در صفحه‌های اجتماعی خود از این اقدام استقبال کرده ولی مسئولیت آن را نپذیرفته است ، افزود: این گمانه‌زنی‌ها نیز وجود دارد که فرد ضارب تحت تأثیر اندیشه‌ها فاشیستی و نئونازیستی اقدام به این کار کرده است.

شیخ عطار با بیان اینکه این اقدام در پنجمین سالگرد اقدام تروریستی و نژادپرستانه نروژ صورت گرفته ولی نمی‌توان این دو را به یکدیگر ربط داد، افزود:‌ این احتمال وجود دارد که انگیزه فرد ضارب شخصی بوده باشد .

این دیپلمات پیشین کشورمان در مورد برخی اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه فرد ضارب دارای تابعیت  ایرانی- آلمانی است،‌خاطرنشان کرد: ایرانی‌ها هیچ گاه در اینگونه مسائل دخیل نبوه‌اند چرا که در آلمان به خاطر موقعیت خوبی که دارند از احترام خاصی برخوردارند.

وی همچنین افزود: با توجه به اینکه فرد ضارب بدون لهجه آلمانی را صحبت می‌کرده ممکن است از نسل دوم ایرانی‌ها در آلمان باشد که تحت تأثیر اندیشه‌های نازیسمی قرار داشته است.

این دیپلمات پیشین کشورمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود، تصریح کرد: حمایت غرب از تروریست‌ها امر واضحی است و غیرقابل کتمان است. گرچه اکنون خود آنها نیز با این معضل به صورت جدی  روبرو شده‌اند.
برچسب ها: ایران ، آلمان ، سفیر
نام:
ایمیل:
* نظر: