bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۰۳ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
ماشین تخریب اصلاح‌طلبان دوباره شروع کرد؛
از روز دوشنبه خبرهای متفاوتی در فضای مجازی و خروجی برخی از رسانه‌های شناخته شده، در حوزه جعل خبر، مبنی بر حوادث روی داده در دیدار سیدمحمد خاتمی و محمدرضا عارف منتشر شد.
بامدادجنوب- ابوعلی زرین‌قلم: از روز دوشنبه خبرهای متفاوتی در فضای مجازی و خروجی برخی از رسانه‌های شناخته شده، در حوزه جعل خبر، مبنی بر حوادث روی داده در دیدار سیدمحمد خاتمی و محمدرضا عارف منتشر شد. خبرهایی که از نوع پرداخت آن مشخص بود که از روی حسن‌نیست نیست و آنهایی که پشت این ماجرا قرار دارند، صرفا اهداف متفاوتی و به‌خصوص انشقاق میان اصلاح‌طلبان، را دنبال می‌کنند.
سیاست انشقاق و دودستگی میان اصلاح‌طلبان هر چند سابقه‌ای طولانی دارد اما برخی از افراد در این حوزه تخصص بسیار بالایی داشته و در این زمینه به قولی همه فن‌حریف هستند. با این حال، باید تاکید کرد که نه تنها در تهران، بلکه در برخی مناطق و استان‌های دیگر هم سیاست دودسته کردن اصلاح‌طلبان ادامه دارد و برخی برای حفظ منافع شخصی خود تلاش می‌کنند که منافع ملی و عمومی و حتی دولتی را زیرپا بگذارند.
 
سابقه دو و سه دسته کردن اصلاح‌طلبان در استان بوشهر تا آنجا پیش رفته که برخی‌ها هم در این ساختار برای خود ستون پنجمی تدارک دیده و تلاش دارند، به هر شکل ممکن در این زمینه از روابط پشت پرده باخبر شوند، مانند همین بیانیه انتقادی که گفته می‌شود قرار بوده شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در بوشهر در مورد وضعیت اقتصادی استان و عملکرد نماینده دولت در استان منتشر کند اما ستون پنجم حاضر در جلسه اطلاع‌رسانی به‌موقع می‌کند و آنهایی هم که منتظر ماهی‌گیری از این رویداد بودند، حتی موفق به گرفتن کف هم نمی‌شوند. با این حال به‌نظر می‌رسد در هفته‌های آینده شاهد تحولاتی مهم در این زمینه خواهیم بود اما اتاق فکر تخریب اصلاح‌طلبان که بخشی از جریان واپسگرای دلواپس و همچنین رسانه‌های زنجیره‌ای وابسته به آنها را شامل می‌شود، متاسفانه طرفدارانی هم در دولت دارد و همین مساله دلخوری از دولت آقای روحانی را اندکی بیشتر کرده است. 
هر چند این دلخوری هنوز علنی نشده و از سوی بدنه میانی مطرح می‌شود و سران این جریان باحوصله‌تر هستند اما رئیس فراکسیون امید می‌گوید‌ هرگونه اظهارنظر فردی درباره انتخابات سال 96 خارج از تصمیم‌گیری‌های جبهه اصلاحات است.

محمدرضا عارف در دیدارهای جداگانه با جمعی از فعالان سیاسی استان مرکزی و گیلان از برخی بی‌اخلاقی‌ها در فضای رسانه‌ای کشور انتقاد کرد و با بیان این‌که جای تاسف است که عده‌ای معدود برای تخریب فراکسیون امید و انشقاق بین جبهه اصلاح‌طلب دست به دامن جعل خبر می‌شوند، گفت: فراکسیون امید با آسیب‌شناسی عملکرد خود و با استفاده از نظرات دلسوزان به‌ویژه جوانان علاقه‌مند به فراکسیون با قوت هر چه تمام‌تر فعالیت خود را ادامه می‌دهد و تحت تاثیر برخی جوسازی‌ها قرار نمی‌گیرد.
وی معضل بیکاری را دغدغه جدی مردم به‌خصوص جوانان دانست و خاطرنشان کرد: اشتغال آبرومند، حق طبیعی همه مردم است. در شان نظام اسلامی ما نیست که آمار جوان تحصیل‌کرده بیکار روز به روز افزایش پیدا کند. متاسفانه برخی بوروکراسی‌های غیر ضروری هم زمینه بیکاری جوانان را تشدید می‌کند.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که آمار ناهنجاری‌های اخلاقی بسیار نگران کننده است، تاکید کرد: دلیل عمده بسیاری از ناهنجاری‌های اخلاقی بیکاری است دستگاه‌های مسوول اگر فکر عاجلی برای مشکل اشتغال نکنند گناه ناهنجاری‌های اخلاقی که متاسفانه به مرز بحران رسیده است، به پای آنها نوشته می‌شود.
عارف در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که جریان اصلاحات جریان مسوولی است و دنبال سهم‌خواهی (که البته در استان ما برخی‌ها اصلاح‌طلبان را متهم به سهم‌خواهی کرده و با همین انگ هم بیشترین حملات را به اعضای این جریان داشته و دارند) نیست، گفت: جریان اصلاحات باید پویایی و نشاط خود را حفظ کند و با آسیب‌شناسی عملکرد خود به‌خصوص در دهه 80 و عبرت‌گیری از برخی تجربه‌های تلخ، مسیر عقلانی که طی سالیان اخیر بر جریان اصلاحات حاکم شده است را با جدیت بیشتری ادامه دهد.

وی با تاکید بر مراقبت از دستاوردهای ارزشمند گفتمان اصلاح‌طلبی، ضمن اشاره به این مساله که در مقطع فعلی برای حفظ انسجام در خانواده بزرگ اصلاحات همه نخبگان و جوانان اصلاح‌طلب از هرگونه تک‌روی و اظهارنظرهایی که به گفتمان اصلاح‌طلبی آسیب می‌زند باید خودداری کنند، یادآور شد: برای رسیدن به اهداف ارزشمندی که جریان اصلاحات برای برنامه‌های خود ترسیم کرده است که مهم‌ترین آن مردم‌سالاری و پاسخگویی به مطالبات مردم است، باید هزینه داد و کسانی‌که باور عمیقی به گفتمان اصلاح‌طلبی دارند، باید آمادگی پرداخت هزینه را داشته باشند.
وی مبارزه ریشه‌ای با فساد را ضرورتی انکارناپذیر برشمرد و گفت: معضل اصلی کشور ما نبود شفافیت در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه اقتصاد است. استفاده از رانت‌های اطلاعاتی سرمنشا بسیاری از فسادهای اقتصادی است و جناح‌های سیاسی هم سعی می‌کنند، همدیگر را در موضوع فساد تخریب کنند در حالی‌که مبارزه با فساد موضوعی ملی و فراجناحی است و به عزم ملی نیاز دارد.

عارف با اشاره به دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراها در سال 96 هرگونه اظهارنظر فردی درباره این دو انتخابات را خارج از تصمیم‌گیری‌های جبهه اصلاحات اعلام کرد و با گلایه از برخی بی‌اخلاقی‌ها در فضای رسانه‌ای کشور، گفت: جای تاسف است که عده‌ای معدود برای تخریب فراکسیون امید و انشقاق بین جبهه اصلاح‌طلب دست به دامن جعل خبر می‌شوند. فراکسیون امید با آسیب‌شناسی عملکرد خود و با استفاده از نظرات دلسوزان به‌ویژه جوانان علاقه‌مند به فراکسیون با قوت هر چه تمام‌تر فعالیت خود را ادامه می‌دهد و تحت تاثیر برخی جوسازی‌ها قرار نمی‌گیرد.
البته انتظار می‌رود در استان بوشهر هم این رفتارها به‌شدت ادامه داشته باشد و گروهی با حمله به جریان اصلاحات و رسانه‌های اندک وابسته به این جریان، زمینه‌سازی انتخابات سال 96 را فراهم کنند. 
نام:
ایمیل:
* نظر: