bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۱ - ۰۶ تير ۱۳۹۴
رعایت اعتدال و فاصله گرفتن از تندروی‌ها نه تنها در سیاست بلکه در بحث معرفی صحیح اسلام نیز بسیار مهم و حیاتی است، چرا‌که اسلام دین مهربانی و عطوفت است. در کشور ما بحث سیاست و مذهب موضوعی تفکیک‌ناپذیر است.
بامداد24: رعایت اعتدال و فاصله گرفتن از تندروی‌ها نه تنها در سیاست بلکه در بحث معرفی صحیح اسلام نیز بسیار مهم و حیاتی است، چرا‌که اسلام دین مهربانی و عطوفت است. در کشور ما بحث سیاست و مذهب موضوعی تفکیک‌ناپذیر است. شاید به همین مناسبت رئیس‌جمهور کشورمان پس از ضیافت افطاری که با فعالان سیاسی هر دو جناح تدارک دید بود، روحانيون و ائمه جمعه را در ساختمان اجلاس سران فرخواند تا از اهمیت اعتدال در داخل کشور و منطقه سخن بگوید و یادآور شود که چشم‌های بسیاری به‌ویژه از سوی مسلمانانی که در نقاط مختلف و از جمله در منطقه، تحت فشار و ظلم هستند، به ایران اسلامی دوخته شده است.

حجت‌الاسلام حسن روحانی در جمع روحانیون گفت: هم‌اکنون بیش از هر زمان دیگر به وحدت نیاز داریم و ضروری است که روحانیت برای جامعه وحدت‌بخش باشد و امیدآفرینی کند، چراکه در کنار موج گسترده اسلام‌هراسی متاسفانه باید گفت که امروز و از طرف عده‌ای نیز موج روحانیت هراسی در حال به راه افتادن است که این مسوولیت روحانیون را سنگین‌تر از گذشته می‌کند.

به هر حال این ضیافت افطاری با رویکرد اعتدالی پیش نرفت. ضیافت افطاری با روحانیون دچار تشنج شد. حجت‌الاسلام محمدعلی آهنگران، فرزند مداح معروف و از روحانیون اصلاح‌طلب در صفحه اینستاگرام خود این‌چنین روایت می‌کند: پيش از سخنراني رئيس‌جمهور تني چند از فضلا و روحانيون همچون حجت الاسلام سيد‌مهدي طباطبايي جوادي آملي، اديب و مبلغي به ايراد سخن پرداختند.

 حجت‌الاسلام اديب، استاد حوزه و دانشگاه از رئیس‌جمهور محترم به‌عنوان مجری قانون اساسی می‌خواهد که در کنار حراست از دستاوردهای علمی و فناورانه نظام، تعریفی دوباره از راهکارهای چگونگی دفاع از حقوق مردم براساس اصول قانون اساسی ارائه دهد.

 ادیب ادامه می‌دهد: متاسفانه شاهد هستیم که براساس تعاریف و استنباط‌های غلط گاهی حقوق مردم ضایع می‌شود که نمونه آن تعطیلی کنسرت‌های قانونی و مجوز‌دار است و نبود این نادیده گرفتنها را ضایع شدن حقوق مردم و خلاف قانون اساسی می‌دانم.

 در خلال سخنان اديب تعداد قابل توجهي از علما با گفتن احسنت سخنان او را تائيد كرده و از طرفي حدود هفت هشت نفر از ائمه جمعه فرياد برآورده و با شعار مرگ بر فتنه‌گر و مرگ بر ضد ولايت فقيه براي لحظاتي جلسه را به تشنج کشیدند. در همین حال يكي از امامان جمعه بلند شد و اعلام كرد، ائمه جمعه جلسه را به نشانه اعتراض ترك كنند اما كسي جلسه را ترك نكرد و همه جمع معترضان نشستند و جلسه آرام گرفت.

وی ادامه داد: آنچه بيش از هر چيز باعث آرامش مجلس شد، سخنان حجت الاسلام سيد مهدي طباطبايي بود كه به شعار‌دهندگان تذكر داد به‌جای غرش كردن و شعار دادن به فكر آبروی اسلام باشيد و به داد اسلام برسيد.

پیش از این ضیافت افطاری رئیس‌جمهور با فعالان سیاسی نیز با قهر مصباح مقدم در واکنش به سخنان کرباسچی تحت تاثیر جریان سیاسی قرار گرفت.گویا مصباح این نکته را فراموش کرده بود که میزبان این ضیافت شخص روحانی بود نه کرباسچی. این در حالی است که می توان از این ماه پرفضلیت برای همدلی و اتحاد و انسجام‌ به‌نحو شایسته‌ای بهرمند شد اما به نوا می‌رسد سایه این تندروی‌ها که حالا بر سفره افطار بزرگان نقش بسته است خیال ندارد جای خود را به صلح و د‌وستی بدهد.
نام:
ایمیل:
* نظر: