bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۶ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
موج اول عملیات جیش الفتح با عنوان «حماسه بزرگ حلب» برای شکستن محاصره شهر، در محور جنوبی و جنوب غربی با هوشیاری ارتش سوریه و عناصر مقاومت، دفع شد و...
بامدادجنوب- سیدعلی موسوی: موج اول عملیات جیش الفتح با عنوان «حماسه بزرگ حلب» برای شکستن محاصره شهر، در محور جنوبی و جنوب غربی با هوشیاری ارتش سوریه و عناصر مقاومت، دفع شد و تلفات سنگینی روی دست تروریست‌ها ماند.
«جیش الفتح» غروب روز گذشته اولین عملیات جدی و سنگین خود برای شکستن محاصره شهر حلب را انجام داد. «عبدالله المحیسنی»، جوان سعودی که مسوول شرعی جیش الفتح است، با دعوت عمومی از عناصر مسلح اطراف حلب که عضو گروهک‌های مختلف هستند، موفق شد با وعده 72 حوری بهشتی، عده‌‌ای در حدود 3500 نفر را برای این عملیات فرابخواند!

جزئیات عملیات
عملیات با نام «حماسه بزرگ حلب» از عصر دوشنبه با اعزام 14 انتحاری سنگین آغاز شد. جیش الفتح منطقه عملیاتی را به طول 20 کیلومتر از مزارع ملاح تا مناطق غربی و جنوب غربی شهر حلب مانند منطقه الحکمه و حتی تا حومه جنوبی حلب مانند «خلصه» اعلام کرد. 14 انتحاری (شامل چندین خودرو و تانک انتحاری) در ابتدای عملیات به مواضع ارتش در «مدرسه الحکمه»، «الفیلات»، «الراشدین 4»، «الراشدین 5» حمله کردند. 
نیروهای ارتش موفق شدند در ابتدای عملیات حمله دو خودروی انتحاری و یک تانک را خنثی کنند و حداقل 30 کشته و زخمی از ملیت‌های ترکستانی، ترکی و ازبکی و .. بگیرند که در بین آنها 3 فرمانده میدانی بود. همزمان تروریست‌ها اقدام به شلیک ده‌ها موشک و خمپاره علیه اهالی مناطق غربی شهر از جمله «حمدانیه، حلب جدیده و ..» کردند که در ابتدای حملات 11 تن از مردم کشته و ده‌ها تن زخمی شدند. صدها تن از اهالی مناطق غربی حمدانیة و حلب جدید نیز از ترس حملات تروریست‌ها به مناطق شرقی تحت نفوذ جبهه مقاومت فراری شدند.

طبق اطلاعات یک منبع میدانی در منطقه، تعداد نیروی عملیاتی جیش الفتح در حمله دیشب، حداقل 3500 تن برآورد شده است. تروریست‌های حاضر در جنوب و جنوب غربی حلب بیشتر از عناصر تروریستی «جند الاقصی» بودند و در اطراف خان طومان و خلصه تلاش کردند خود را به جاده ارتباطی «الراموسه» برسانند و نیمه شب گذشته به مدرسه «الحکمه» رسیدند. درگیری‌ها در این محور به مناطق «گردان پدافند هوایی» و ارتفاع «البازو» در منطقه کشیده شد. تروریست‌ها در این محور به وسیله ضد زره دهلاویه و موشک تاو دچار خسارت سنگینی شدند (6 تانک،17 خودروی زرهی و نفربر منهدم شد).
تلفات تروریست‌ها در این محور بیش از 120 تن جمله فرمانده کل عملیات تروریست‌ها در محور حومه جنوبی حلب زیر نظر گروهک تروریستی «احرارالشام» به‌نام «ابومحمد الساری» کشته شد. همچنین «شیخ‌ابی عثمان» فرمانده کل گروهک جیش الایمان، زیر شاخه احرار الشام نیز به همراه جانشینش «ابی شعیب» کشته شد. به‌رغم تلفات بالا، تروریست‌ها موفق شدند خود را به نزدیکی مناطق «منطقه مسکونی 1070، مدرسه منطقه الحکمه، ارتفاع الموته، گردان موشک، ارتفاع الجمعیات» برسانند که بر اثر عقب‌نشینی نیروهای راتش سوریه صورت گرفت. همزمان نیروهای مقاومت حزب‌الله، عراق و مستشاران سپاه پاسداران، مقاومت نبل و الزهراء، به منطقه اعزام شدند و پیشروی تروریست‌ها را متوقف کردند و تروریست‌ها را در محیط مناطق ذکر شده زمینگیر کردند و اجازه ورود تروریست‌ها به مناطق را ندادند. 

تروریست‌ها فقط در اطراف مدرسه الحکمه حداقل 50 کشته دادند. البته آنها با انتشار تصاویری از این منطقه مدعی هستند که این مدرسه را اشغال کرده‌اند اما اخبارشان کذب و برای تجدید روحیه است. با مقاومت جانانه نیروهای جبهه مقاومت، تروریست‌ها اجازه نزدیک شدن به جاده مهم و حیاتی الراموسه را پیدا نکردند. هدف آنان قطع این جاده و راه امدادی ارتش سوریه در غرب حلب بود. اگر تروریست‌ها موفق می‌شدند این جاده را قطع کنند و خود را به العامریه برسانند، علاوه بر شکسته شدن محاصره حلب، بخشی از نیروهای ارتش و مقاومت در غرب حلب در محاصره قرار می‌گرفتند.
در مناطق شمالی در محیط مزارع ملاح، جمعیه الزهراء و ... نیروهای جبهه مقاومت به‌خوبی تواسنتند کنترل اوضاع را در اختیار بگیرند و تروریست‌ها را دفع کنند. درگیری‌های سنگینی به‌صورت چند ساعته در اطراف «تل مصیبین» نیز اتفاق افتاد که از سوی رزمندگان نبل و الزهرا موجود در منطقه به‌خوبی دفع شد. درگیری در حومه جنوبی و جنوب غربی حلب در مناطق ذکر شده همچنان ادامه دارد و همچنان مواضع تثبیت نشده است. رسانه‌های وابسته به گروه‌های مسلح هرچند به شکست موج اول عملیات اعتراف مستقیم نکرده‌اند‌ اما چون می‌گویند «هنوز مرحله اصلی عملیات آغاز نشده است» بدین معناست که مرحله اول شکست خورده و آنها هنوز امیدوار به حملات بعدی هستند. 
درگیری‌ها به‌صورت پراکنده ادامه دارد و باید منتظر ساعات آتی یا روزهای آتی شد. تروریست‌ها هر کاری بتوانند برای شکستن محاصره حلب انجام خواهند داد.

برچسب ها: جهان ، حلب ، جیش الفتح
نام:
ایمیل:
* نظر: