bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۰۱۱
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۵ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
حامیان دولت قبل که سعی دارند هر چه زودتر فضای کشور را به سمت انتخاباتی شدن سوق دهند، حالا در تدارک سفر محمود احمدی‌نژاد به بخش دلوار هستند تا زنگ انتخابات ریاست جمهوری را در استان بوشهر نیز به صدا در آورند.
بامدادجنوب- مریم خوئینی:
حامیان دولت قبل که سعی دارند هر چه زودتر فضای کشور را به سمت انتخاباتی شدن سوق دهند، حالا در تدارک سفر محمود احمدی‌نژاد به بخش دلوار هستند تا زنگ انتخابات ریاست جمهوری را در استان بوشهر نیز به صدا در آورند. هر چند اصرار دارند که بگویند، سفرها و سخنرانی‌های مریدشان انتخاباتی نیست! 
این موضوع انتقادات زیادی را به‌دنبال داشته است. وزیرکشور نیز که با پرسش‌های متعدد در مورد سفرهای احمدی‌نژاد به استان‌ها و شهرهای مختلف و سخنرانی‌های او و این‌که آیا وزارت‌کشور با برگزاری چنین نشست‌های انتخاباتی برخورد نخواهد کرد، مواجه شد. با اشاره به این نکته انتخابات و تبلیغات انتخاباتی محدوده زمانی مشخصی ‌دارد که از طریق وزارت‌کشور و شورای نگهبان اطلاع‌رسانی خواهد شد، گفت: به‌طور قطع یقین هرنوع فعالیت انتخاباتی پیش از موعد مقرر خلاف قانون است و اگر احساس کنیم موضوعی انتخاباتی است قطعا با آن برخورد خواهیم کرد.

 رحمانی فضلی این مساله را هم متذکر شد که از نظر قانونی هر نوع تجمع و سخنرانی ‌باید دارای مجوز باشد در غیر این صورت فرمانداری‌های ما در شهرستان‌های مختلف می‌توانند مانع برگزاری این تجمعات شوند.
محمود احمدی‌نژاد اما فکر همه چیز را کرده است و در قالب شرکت در مراسم شهدا یا برخی دعوت‌های مربوط به مساجد به شهرستان‌ها می‌رود و اعلام می‌کند ما قصد تجمع نداریم و ما را به‌عنوان سخنران در این مراسم‌ها دعوت می‌کنند. اکنون نیز قرار است با عنوان یکی از سخنرانان مراسم سالروز شهادت رئیسعلی دلواری به استان بوشهر بیاید. مراسمی که بنیان آن در سال 89 و در پی نامگذاری 12 شهریور سالروز شهادت رئیسعلی دلواری به‌عنوان روز مبارزه با استکبار در تقویم، گذاشته شد.
با این حال حاشیه‌های سفرهای احمدی‌نژاد غیر قابل کتمان است، در بوشهر نیز پیش از ورودش باید با حاشیه‌ها‌یی روبه‌رو شود.

برخی جوانان فعال مدنی و سیاسی خواستار توضیح از مسوولانی که زمینه این سفر را فراهم کردند، هستند. هر چند هیچ نهاد دولتی میزبان محمود احمدی‌نژاد نیست اما برخی مسوولان نزدیک به استانداری در پاسخ به پرسش‌های مطرح شده، مساله آزادی بیان را پیش کشیده‌اند و اعلام کردند دولت موظف است فرصت را به‌طور یکسان برای همه فراهم کند و خطاب به منتقدان اعلام کرد شما نیز میهمان دعوت کنید شاید با حضور مهمان شما نیز موافقت شد! ‌حالا جدای از این‌که مسوولان ذی‌ربط واقعا بتوانند و بخواهند شرایط یکسان را فراهم سازند، امیدوارم وقتی نوبت به ما می‌رسد آسمان نتپد.
با این حال مساله‌ دیگری نیز در این میان مطرح می‌شود آن هم بحث امنیت مراسم‌ها و سخنرانی‌هاست که بر عهده شورای تامین است.

وزیر کشور در این‌باره می‌گوید: ‌به هرحال وزارت کشور مسوول تامین امنیت است. در یکی دو مورد اخیر برخی اختلاف‌ها و مشکلات در این تجمعات ایجاد شده بود که ما نگران هستیم با حضور برخی نیروهای موافق و مخالف مشکلاتی در این تجمعات ایجاد شود، در همین رابطه از نظر امنیتی هم تذکر دادیم که حتما باید شورای تامین استان‌ها از برگزاری این نشست‌ها مطلع باشند و در مورد امنیت آنها تمهیداتی را داشته باشند و تصمیم‌گیری کنند. قطعا موضوع امنیت و عدم تبلیغات زودرس مساله‌ای است که در سخنرانی‌ها و تجمعات آقای احمدی‌نژاد باید رعایت شود.
حالا باید دید با وجود این حاشیه‌ها و موضوعاتی که از سوی برخی جوانان اصلاح‌طلب بوشهر مطرح شده، شورای تامین استان که استاندار دولت تدبیر و امید نیز یکی از اعضای آن است، با چه رویکردی به پیشواز احمدی‌نژاد می‌رود.
گفتنی است اوایل سال ‌نیز زمزمه سفر احمدی‌نژاد به منطقه زلزله‌زده شنبه در شهرستان دشتی همزمان با سالروز آن حادثه مطرح شد، بنا به هر دلیلی سفر کنسل شد اما‌ حالا ظواهر امر نشان می‌دهد دعوتش به دلوار جدی‌تری از گذشته پیگیری می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: