bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۸ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
رویدادهای مهم سیاسی که نطفه آن در روزهای گرم و پر حرارت تابستان بسته می‌شود، نوید انتخاباتی گرم را می‌دهد که این‌بار قرار است پارلمان کوچک شهری را تحت تاثیر خود قرار دهد.
بامدادجنوب- مریم خوئینی:
رویدادهای مهم سیاسی که نطفه آن در روزهای گرم و پر حرارت تابستان بسته می‌شود، نوید انتخاباتی گرم را می‌دهد که این‌بار قرار است پارلمان کوچک شهری را تحت تاثیر خود قرار دهد. پارلمان شهری که تجربه‌های متفاوتی در چهار دوره‌ مختلف اندوخته است و حالا سیاسیون (اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری) با توجه به تجربه‌های گذشته خصوصا دوره چهارم سعی دارند رویکرد دیگری در پیش گیرند.
آنها نزد حجت‌الاسلام سید‌محمد خاتمی رفتند تا بتوانند با برگزاری یک نشست، بهترین تصمیم را در این زمینه اتخاذ کنند. بی‌شک این بار نیز همچون انتخابات مجلس شورای اسلامی، ‌اصلاح‌طلبان‌ استراتژی تحمیل نکردن کاندیدا از مرکز را ادامه می‌دهند تا هر شهری لیست انتخاباتی خود را بدهد و اصلاح‌طلبان نیز از آنها حمایت کنند و یک‌بار دیگر شاهد تکرار پیروزی انتخاباتی باشند. قطعا این تصمیم در جای جای استان بوشهر نیز گرفته شده و اجرائی می‌شود. اگر با عینک سیاسی به اعضای کنونی شورای اسلامی شهر بوشهر نگاهی بیندازم به‌سادگی متوجه می‌شویم که آنها قریب به اتفاق تصمیم دارند یک‌بار دیگر شانس حضور خود را در این پارلمان شهری بیازمایند. البته خواسته یا ناخواسته دو نفر از اعضا از گردانه این رقابت حذف می‌شوند تا این مارتن با حساسیت بیشتری دنبال شود، چراکه بوشهری‌ها این بار قرار است به جای 11 نفر، 9 نفر را راهی شورا کنند.

مساله‌ای که باعث شد نگاهی به جریان‌های سیاسی، گروه‌ها مدنی ‌و چهره‌های که خود را برای این رقابت آماده می‌کنند، داشته باشیم.
معتمدان و بزرگان محلات پرچم‌دار این عرصه هستند، پس از آن حضور چهره‌های اصلاح‌طلب و یا حمایت آنها از یک کاندیدا است که رنگ و لعاب سیاسی به انتخابات شورای شهر می‌دهد تا همچون پازلی قدرتمند به انتخابات ریاست جمهوری نیز که همزمان برگزار می‌شود کمک کنند. با حمایت دولت از احزاب و فعالیت‌های حزبی شاهد حضور قدرتمند احزاب مختلف نیز خواهیم بود.
ردصلاحیت شدگان انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز با امیدی که به تائید صلاحیت‌شان دارند، گروهی دیگر از میدان‌داران این عرصه را تشکیل می‌دهند.
چهره‌های سرشناس اصولگرا نیز گروهی دیگر هستند که به احتمال زیاد با معرفی کاندیداهای جدید سعی می‌کنند از این قافله عقب نمانند و بتوانند حداقل در این انتخابات اکثریت را از آن خود کنند، مساله‌ای که باعث می‌شود در ماه‌های پیش رو ما در شهر و استان با یک فضای کاملا سیاسی مواجه شویم.

یاران ثابت قدم محمود احمدی‌نژاد نیز ‌بیشترین تلاش‌ها را برای ماندن در عرصه خواهند داشت تا بتوانند به این طریق به حیات سیاسی مریدشان کمک کنند. 
فرهنگیان بازنشسته نیز خیل عظیم کاندیداهای احتمالی شورای شهر را تشکیل می‌دهند. گروهی که انتظار می‌رود مثل دوره‌های پیشین صاحب یک یا دو کرسی در این پارلمان شهری شوند.
از سوی دیگر حضور چهره‌های ناشناخته و جوان در چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر که به خودی خود اعتماد به نفس جوانان و حتی فعالان شبکه‌های مجازی را بالا برده، باعث‌شکل گیری موج عظیمی از این قشر در روز ثبت نام می‌شود، هر چند عملکرد منفی نمایندگان این گروه در شورا باعث می‌شود که آنها شانس زیادی برای انتخاب شدن نداشته باشند.

شهردارها و یا کسانی که تمایل دارند بر کرسی شهرداری تکیه بزنند نیز پشت پرده مهره‌های خود را برای حضور در این عرصه آماده خواهند کرد.
و اما حالا نگاهی بیندازیم به گروهی که دیگر نمی‌توانند وارد این عرصه شوند. آنها کسانی هستند که با رای فامیلی و قومی قبیله‌ای وارد گود شده بودند و به جای پیگیری کردن مطالبات مردم و منافع جمعی، به‌دنبال نفع شخصی بوده و ‌امتیازات و مزایای حضورشان در شورا را در خانواده خود و میان اعضای فامیل تقسیم کرده‌اند، قطعا این گروه برای انتخاب مجدد راه دشورای در پیش خواهند داشت.
با این حال ما در تحریریه بامداد جنوب تلاش می‌کنیم با زیر نظر گرفتن فعالیت شوراها در اقصی نقاط استان و کاندیداهای احتمالی با تهیه گزارش، تفسیر و تحلیل به شفاف‌تر شدن فضای سیاسی و انتخاباتی کمک کنیم تا شاهد چهره‌های پاک‌دست، دلسوز، اصلح و کار آمد در این نهاد مدنی باشیم.
برچسب ها: سیاسی ، انتخابات ، شورا
نام:
ایمیل:
* نظر: