bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
قائم مقام و معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتقاد دارد که کار فرهنگ و هنر باید به دست اهالی آن سپرده شود و دولت، نظارت، حمایت و آموزش را عهده‌دار باشد.
 علی‌اصغر کاراندیش، شامگاه سه‌شنبه 23 شهریور در آئین پایانی بزرگداشت روز سینما و افتتاح کافه سینما تئاتر در شیراز، گفت: از زمان حضور در وزارت ارشاد سعی کرده‌ام که مسائل حوزه فرهنگ و هنر توسط اهالی این حوزه با مسئولان مطرح شود و این امر تاثیرات زیادی را به‌دنبال داشته است.

او با اشاره به تاثیرات برگزاری جلساتی با حضور اهالی فرهنگ و هنر و مسئولان سازمان برنامه و بودجه، افزایش 40 درصدی اعتبارات معاونت سینمایی و 80 درصدی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 96 را از تاثیرات همین رویکرد دانست.

او همچنین از رویکرد وزارت ارشاد برای واگذاری مدیریت مجتمع‌های فرهنگی و هنری تحت نظر این وزارتخانه به انجمن‌های فرهنگی وهنری به‌عنوان یک اولویت یاد و اضافه کرد: هیچ دلیلی ندارد که متولی مدیریت مجتمع‌های فرهنگی ارشاد در کشور برعهده دستگاه دولتی باشد. در این راستا تاکنون چندین تالار و مجتمع در شهرهای مختلف احداث و مدیریت آن به متقاضیان با اولویت اهالی فرهنگ و هنر واگذار شده است.

کاراندیش حمایت از اهالی فرهنگ و هنر و فعالیت‌های این حوزه را وظیفه مهم وزارت ارشاد دانست و گفت: به نظر من هر فرد دیگری به‌جای آقای جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد بود در شرایط کنونی بریده بود، بسیاری از مسائل را نمی‌توان مطرح کرد. اما آقای جنتی با تمام توان ایستاده و از اقدامات حوزه فرهنگ و هنر حمایت می‌کند.

او حضور و اقدامات جنتی را در وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی عامل بازگشت بسیاری از هنرمندان که قهر کرده بودند دانست و گفت: راه‌اندازی کافه سینما تئاتر، یکی از راهکارهای خوب برای ایجاد فضای تبادل افکار و اندیشه‌ها و آراء و جذب علاقه‌مندان و مخاطبان است.

کاراندیش اعتقاد دارد که اگر هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ جایی برای جمع شدن و تبادل آراء و اندیشه‌ها و بیان نظرات نداشته باشند، پراکندگی آنان زیان‌اور است.

او بر حمایت از انجمن‌های فرهنگی و هنری تاکید و اضافه کرد: بنا بر وظیفه‌ای که داریم در هرکجا که توان‌مان باشد، از فعالیت‌ها حمایت خواهیم کرد.

کاراندیش از پیش‌بینی حمایت 60 میلیون تومانی سالانه از خانه موزه مشکین فام شیراز خبر داد و گفت: وقتی فردی یک اقدام در خور انجام داده است، باید از او حمایت شود. این عدد برای وزارت فرهنگ و ارشاد، رقمی نیست اما گاهی از چنین مسائلی غفلت کرده‌ایم. خواهش می‌کنم که اگر موارد مشابهی وجود و نیاز به حمایت ما دارد، از طریق اداره فرهنگ و ارشاد فارس اقدام شود.

او انجام سفرهای استانی به 25 استان کشور را موجب ایجاد دیدگاه‌های تازه دانست و تاکید کرد: امروز یک هفتم اعتبارات فرهنگی کشور در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و به همین دلیل شاید نتوانیم به تمام نیازها آنگونه که باید پاسخ دهیم.

کاراندیش خاطرنشان کرد: اعتبارات بسیار خوبی برای سال 96 پیش‌بینی شده است اما با توجه به محدودیت آنها نسبت به نیازهای موجود، شاید نتوانیم همه بخش‌ها و افراد را پوشش دهیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سه اقدام مناسب طی سال‌های اخیر انجام شده است، گفت: اگر اثر فاخری بوده که نیاز به حمایت داشته، آنرا خریداری کرده یا از خالق آن حمایت کرده‌ایم. این حمایت‌ها را شخصا انجام داده و از طریق معاونت‌ها اقدام نمی‌کنیم.

کاراندیش اضافه کرد: اگر یکی از اهالی فرهنگ و هنر هم به هر دلیل موجه، نیاز به حمایت اداری و مالی داشته باشد، او را حمایت کرده و می‌کنیم. همانگونه که طی سه سال گذشته نمونه‌های زیادی انجام شده است.

قائم مقام وزیر ارشاد، همچنین گفت: ما از نیروهای نخبه در عرصه‌های مختلف حمایت کرده و می‌کنیم و اگر در هر نقطه‌ای از کشور نخبه‌ای حضور داشته باشد که نیاز است برای آموزش به تهران برود تمام هزینه‌های آموزش او را عهده‌دار خواهیم شد. اگر در شهرستان‌ها هم جمعی باشند که نیاز آموزشی داشته باشند، هزینه‌ها را قبول و از آنان حمایت خواهیم کرد.

علی روئین تن، بابک رضائی از مشاوران سازمان سینمایی  از دیگر سخنران این برنامه بودند.
برچسب ها: فرهنگ ، هنر ، سینما
نام:
ایمیل:
* نظر: