bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۴۶۰
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۸ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵
مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری بوشهر:
هفته دفاع مقدس، یادآوری رشادت‌ها و دلاوری‌های مردان و زنان ایرانی است که هشت سال در زیر تیرباران و بمباران‌های هوایی و شیمیایی دشمن بعثی از جان و مال خود گذشتند تا ناموس و ...
بامدادجنوب- الهام بهروزی:
« این عطر خون توست با آبان می‌آید/ از جاده‌های سرخ کردستان می‌آید/ بعد از شهادت زنده‌تر خواهی شد ای عشق!/ عاشق که بی‌جان می‌شود، با جان می‌آید/ مجنون جزیره نیست، مجنون سینه توست/ چون از جماران جنون فرمان می‌آید/ فرمانده می‌داند که خیبر سوز دارد/ وقتی که لشگر می‌رود، گردان می‌آید/ یک شهر می‌گرید در آغوش مزارت/ یکریز در گلزار قم، باران می‌آید». (زهرا بشری‌موحد)
هفته دفاع مقدس، یادآوری رشادت‌ها و دلاوری‌های مردان و زنان ایرانی است که هشت سال در زیر تیرباران و بمباران‌های هوایی و شیمیایی دشمن بعثی از جان و مال خود گذشتند تا ناموس و سرزمین خود را از چنگ دشمن خارج سازند. شهدایی که با خون سرخشان نام «ایران» را بر تارک تاریخ جاودانه ساختند. جانبازان و ایثارگرانی که با غیرت و جانفشانی کوشیدند ایران اسلامی را برای نسل آینده در امنیت و آرامش نگه ‌دارند. آری ایران امروز وامدار خون شهدا و ایثار جانبازان و مردان و زنان جنگ است. بنابراین می‌طلبد نسل امروز را که هنوز پا به عرصه هستی نگذاشته بودند، با تلخی‌ها و مصیبت‌های آن روزها و همچنین رشادت‌ها و دلاورمردی‌های مردان و زنان جنگ تحمیلی آشنا کرد. نامگذاری هفته‌ای به‌‌نام دفاع مقدس کمترین کاری بود که می‌شد برای معرفی سیمای ایران در روزهای جنگ تحمیلی انجام داد. روزهای سخت و دشوار و جانفرسای جنگ هیچ‌گاه از خاطر مردم ایران پاک نمی‌شود. تاکنون فیلم‌ها، کتاب‌ها و آثار فراوانی در مورد جنگ تولید شده است اما اینها تنها گوشه‌ای از واقعیت تلخ آن روزها به نمایش می‌گذارند.
هر سال با فرارسیدن هفته دفاع مقدس برنامه‌های متنوعی تدارک دیده‌ می‌شود تا به‌وا‌سطه این برنامه‌ها بتوانیم اندکی نسل امروز را با حال و هوای روزهای جنگ آشنا سازیم. اینک که در هفته دفاع مقدس به‌سر می‌بریم در استان ما نیز برنامه‌ها و ویژه‌برنامه‌هایی از سوی ارگان‌های دولتی تدارک دیده شده است، یکی از این ارگان‌هایی که تلاش کرده تا با تدارک برنامه‌های متعددی این هفته را پاس بدارد و بتواند گوشه‌ای از ایام دفاع مقدس را ترسیم کند، سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری بندر بوشهر است که البته امسال تمام اهتمام خود را به کار بسته تا از آثاری که در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تولید می‌شود، حمایت همه‌جانبه‌ای داشته باشد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری بندر بوشهر در خصوص این‌که چگونه می‌توان فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه درونی کرد، به بامداد جنوب گفت: ما برای درونی کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می‌توانیم از طریق فرهنگ‌سازی، یادآوری دوران جنگ و... در هفته دفاع مقدس، برگزاری همایش‌هایی با موضوعاتی نظیر شهادت و ایثار اقدام کنیم و همچنین دفاع از ارزش‌ها را به‌نحو احسن به نمایش بگذاریم تا جوانان امروز را با رشادت‌های نسل گذشته در دفاع از میهنمان بیشتر آشنا کنیم.
فاطمه صفری‌زاده در ادامه با بیان این‌که ما در هفته دفاع مقدس برنامه‌های متعددی را برنامه‌ریزی و اجرائی کرده‌ایم که یکی از این برنامه‌های برگزاری نمایشگاه «پلاک عاشقی» در پارک مرجان است، افزود: به‌این دلیل این نام را برای نمایشگاه برگزیدیم تا رشادت‌های عاشقان و جوانانی را که هشت سال جنگیدند و از حریم سرزمین خود و ولایت دفاع کردند تا دست دشمن را کشور کوتاه سازند. این نمایشگاه به‌منظور یادآوری دوران طلایی دفاع مقدس در استان برگزار شده است و یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه این است که به همت کانون انقلابیون جوانی برپا شده که روزهای جنگ را لمس نکرده‌اند اما بر اساس شنیده‌هایشان از دوران جنگ این نمایشگاه را فضاسازی کرده‌اند و نمایشگاه «پلاک عاشقی» غرفه‌های متعددی نظیر ایستگاه نقاشی با موضوع دفاع مقدس، ایستگاه شربت و صلوات، ایستگاه سلاح‌شناسی (بازآموزی استفاده از صلاح است)، ایستگاه خاطره‌گویی، ایستگاه عکاسی و... را در برمی‌گیرد که خوشبختانه این نمایشگاه با استقبال بی‌نظیری نیز روبه‌رو شد.

وی با اشاره به این‌که همچنین ما به‌منظور پاسداشت این هفته برنامه‌های مشترکی را با اداره‌که حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس داشتیم که یکی از این برنامه‌های برگزاری شب شعر بود، یادآور شد: دیگری برگزاری همایش بانوی حماسه بود که روز گذشته برگزار شد. سخنران این برنامه دکتر اصلانی، رئیس جامعه زنان کشور بود که خود از نزدیک روزهای جنگ را لمس کرده بود که این همایش به همت سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری بندر بوشهر و با همکاری سازمان بسیج زنان استان و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد.
مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری بندر بوشهر با تاکید بر این‌که این سازمان آمادگی حمایت از آثاری با موضوع ایثار، شهادت و... را دارد، خاطرنشان کرد: در پایان هفته دفاع مقدس را به تمام دلیرمردان و دلیرزنانی که روزهای جنگ را از نزدیک لمس کردند و اینک نیز با ‌سختکوشی در حوزه مقابله با جنگ نرم کار می‌کنند، تبریک می‌گویم. ان‌شاءالله روزی فرا برسد که دیگر شاهد هیچ جنگی در دنیا به‌ویژه در جهان اسلام نباشیم و مسلمانان آسوده‌خاطر و در امنیت به زندگی ادامه بدهند.
نمایشگاه عکس، نمایشگاه پلاک عاشقی، ایستگاه صلواتی و مراسم نورافشانی شب شعر دفاع مقدس، تئاتر خیابانی، ایستگاه نقاشی، پیاده‌روی خانوادگی، تبلیغات محیطی پیرامون هفته دفاع مقدس، فضاسازی محیط اداری و... از جمله برنامه‌هایی بود که در هفته دفاع مقدس به همت سازمان فرهنگی تفریحی در استان برگزار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: