bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۷۷
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۴ - ۱۳ تير ۱۳۹۴
ادامه هتاکی رسانه‌های دلواپس؛
هر چند اوضاع و احوال اصلاح‌طلبان بسیار پیچیده‌تر از آن است که حتی منسوبان به آن هم نمی‌توانند آن را پیش‌بینی کنند، اما یک تحلیل این گزارش شاید درست باشد و آن هم اینکه برخی از اصولگرایان فرصت‌طلبی کرده و در حال پوشیدن جامه اصلاح‌طلبی هستند
بامداد جنوب: اتاق فرمان رسانه‌های اصولگرای استان با دستور کار جدید وارد عمل شده است و این‌بار در با نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس دهم، وحشت آنها از اتحاد احتمالی اصلاح‌طلبان آنها را به‌وادی تخریب برنامه‌ریزی شده و هتاکی و اتهام‌زنی کشانده است.

جریان‌های اصولگرای استان که از زمان مجلس هفتم بر اسب مراد سوار هستند و پایین آمدن از مرکب راهوار قدرت را برای خود سخت و تلخ می‌بینند، بر خلاف آنچه که رهبر انقلاب به‌عنوان سال هم‌دلی و هم‌زبانی نامگذاری کرده‌اند، برای حفظ منافع جریانی و حزبی خود دست از هیچ تلاشی برنمی‌دارند. این جریان که دلواپسی آنها در مساله هسته‌ای آنها را به‌ رویارویی با رهبری نیز کشانده است، اکنون فاز جدید تلاش خود را شروع کرده‌اند و با کلیدواژه «فتنه» سراغ مخالفان، رقبا و کنشگران سیاسی استان رفته‌اند.

برای همه روشن است که این رسانه‌ها از یک اتاق فرمان دستور می‌گیرند و دستور کار واحدی دارند و معمولاً یک مطلب یا گزارش را با فاصله زمانی اندک منتشر می‌کنند تا به‌زعم خود رقیب را از صحنه‌ به‌در کنند. هر چند این رسانه‌ها بازدید کننده بسیاری نداشته و ندارند، اما نفس کار آنها که برای بر هم زدن فضای آرام استان است، پذیرفتنی نیست، به‌خصوص که آنها فقط خود را مسلمان و معتقد به ولایت دانسته و مخالفان خود را نوکر بیگانه، فتنه‌گر و .... خطاب می‌کنند.

در حالی که رهبر انقلاب بارها و بارها بر جذب حداکثری و دفع حداقلی تاکید داشته‌اند و حتی در سال 1392 و دور روز پیش از حماسه 24 خرداد، در گفتاری راهبردی و بسیار مهم گفتند: «من توصیه‌ی اوّل و اهمّم حضور در پای صندوق‌های رأی است؛ این از همه چیز مهم‌تر است برای کشور. ممکن است بعضی‌ها - حالا به‌هر دلیلی - نخواهند از نظام جمهوری اسلامی حمایت بکنند امّا از کشورشان که می‌خواهند حمایت کنند، آنها هم باید بیایند پای صندوق رأی. همه باید بیایند پای صندوق‌های رأی، حضور خودشان را اثبات کنند.» حالا چه شده است که حضرات اصولگرای استان مخالفان خود را به‌یک چوب رانده و نمی‌خواهند سیاست اتهام‌زنی قبلی خود را رها کنند.

سایت‌های زنجیره‌ای اصولگرای استان در گفتاری با عنوان «گزینه‌های "چریک پیر" در استان بوشهر چه کسانی می‌شوند/ رویارویی دو سید در دشتی» به بررسی انتخاباتی جریان اصلاح‌طلب استان پرداخته است و در جایی از گزارش خود نمی‌تواند نگرانی و عصبانیت خود از برنامه‌های اصلاح‌طلبان استان را مخفی کرده و در اقدامی که البته انتظار آن از اتاق فرمان نه‌چندان هوشمند این جریان می‌رود، آورده است: «مساله‌ای که اخیراً در استان بوشهر شاهد آن هستیم تلاش‌های بی‌وقفه فتنه‌گران در راستای کسب کرسی‌های مجلس شورای اسلامی است و برخی از فعالین و محکومین فتنه 88 به طرح و بیان دیدگاه‌های خود در خصوص حضور در انتخابات آتی مجلس در رسانه‌های حامی خود پرداخته و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نمی‌کنند.» 

حال سوال این است که فتنه‌گران استان بوشهر چه‌کسانی هستند و عموماً محکومانی که به‌زعم شما اکنون در حال فعالیت انتخاباتی هستند، چه افرادی می‌باشند؟ شما که معتقد به نظارت استصوابی هستید، چرا جلوتر از شورای نگهبان حرکت می‌کنید که هنوز وارد عمل نشده است؟ بر اساس شواهد موجود، اصلاح‌طلبان که شمار آنها از اصولگرایان و دلواپس‌ها در بیشتر است، در حجم گسترده‌ای در حال رایزنی برای ورود به انتخابات هستند و بنابر این گزارش، همه فتنه‌گر و محکوم هستند!!

در ادامه گزارش مذکور و در تحلیلی که نشان از آبکی بودن افق و دیدگاه نویسنده، نویسندگان و گردانندگان اتاق فرمان این جریان است، آمده: «این جریان تندرو که هنوز لیست شفافی از اعضای آن در دسترس نیست بیشترین توجه خود را معطوف به جریان متبوع خود یعنی جریان دوم خرداد کرده و در صدد هستند که اصلاح‌طلبان معتدل را نیز را با طرح موضوعات دوپهلو و وعده‌های کلیشه‌ای به هر نحوی با خود همراه سازند.» این چند خط در واقع اعترافی است که هنوز لیستی وجود ندارد و آقایان یا خانم‌های نویسنده فقط فکر کرده‌اند و نوشته‌اند و آن اندازه بی‌سواد است که نمی‌داند جریان دوم خرداد و اصلاح‌طلبی از هم جدا نیستند و همه از یک مشرب سرچشمه می‌گیرند...

در ادامه گزارش مذکور می‌توان به‌شکل دقیق‌تری به نگرانی آنها پی برد: «شنیده ها حاکی از آن است که این جریان که قطعاً زیر نظر شورای مشورتی 60 نفره اصلاح‌طلبان و کارگروه اجرایی این شورا یعنی کمیته راهبردی اصلاح طلبان فعالیت می‌کند قصد دارد با تابلوی یک جریان جدید که در ظاهر همخوانی بیشتری با چارچوب‌های نظام داشته باشد وارد این عرصه شوند. این جریان در برخی از شهرستان‌های استان بوشهر سعی دارد برخی از اصولگرایان که نزدیکی بیشتری با آنها دارد را نیز به جریان خود ضمیمه کنند ولی با حضور عناصر بازداشتی و سابقه‌دار فتنه 88 در راس نشست‌های سیاسی شبانه اصلاح‌طلبان ناگفته مشخص است که با عدم اقبال اصولگرایان اصیل روبه رو خواهند شد و نقشه نخ‌نمای آنها نقش بر آب خواهد شد.»

هر چند اوضاع و احوال اصلاح‌طلبان بسیار پیچیده‌تر از آن است که حتی منسوبان به آن هم نمی‌توانند آن را پیش‌بینی کنند، اما یک تحلیل این گزارش شاید درست باشد و آن هم اینکه برخی از اصولگرایان فرصت‌طلبی کرده و در حال پوشیدن جامه اصلاح‌طلبی هستند تا از پایگاه رای بالای این جریان نهایت بهره‌بردای را کنند. این جماعت که از آنها به عنوان «اصلاح‌طلبان بدلی و نفوذی» یاد می‌شود، در هر چهار حوزه انتخابیه استان حضور دارند و در مورد آنها بیشتر خواهیم نوشت. 

نام:
ایمیل:
* نظر: