bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۸۸
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۵ - ۱۳ تير ۱۳۹۴
انجمن نمایش شهرستان جم در سال 1383 تاسیس شده و توانسته است، در این سال‌ها گروه‌های هنری را در خود جای دهد که بخشی از فعالیت‌های انجمن نمایش را پر می‌کنند.

بامداد جنوب: مسوول انجمن تئاتر جم، از اجرای عموم سه نمایش در دو ماه آخر تابستان خبر داد.
لیلا تهمتن‌زاد در گفت‌و‌گو با بامداد جنوب گفت: انجمن نمایش شهرستان جم در سال 1383 تاسیس شده و توانسته است، در این سال‌ها گروه‌های هنری را در خود جای دهد که بخشی از فعالیت‌های انجمن نمایش را پر می‌کنند. 
تهمتن‌زاد با اشاره به فعالیت‌های این انجمن در سال گذشته و سال‌های پیش از آن افزود: از جمله فعالیت‌های انجمن، برگزاری میان‌پرده‌های محلی در گروه‌های هنری است که در آن تئاتر به‌صورت جدی نشان داده نشده است. متاسفانه روند انجمن از سال‌های 85 تا 91 راکد بوده است‌. در‌ سال 1391، اولین تئاتر جدی در شهرستان جم با عنوان «شب بی‌پایان فاخته» به کارگردانی لیلا تهمتن‌زاد به‌مدت پنج شب به اجرای عموم درآمد و با این اجرا، روند کار انجمن به‌صورت جدی آغاز شد.
مسوول انجمن نمایش شهرستان جم بیان کرد: پس از چند ماه، نمایشنامه‌خوانی «رقص کاغذ پاره‌ها» به کارگردانی لیلا تهمتن‌زاد و آرزو حسینی‌اقبال به‌مدت دو شب به اجرای عموم رسید. از جمله فعالیت‌های این انجمن، برگزاری کلاس آموزش بازیگری به‌مدت سه ماه و با تدریس سام موسایی و با حضور 20 هنرجو، برگزاری جلسات نمایشنامه‌خوانی (‌یک روز در هفته) اجرای تئاتر «نگاتیو» به کارگردانی نیما رفیعی به‌مدت چهار شب‌ و اجرای تئاتر «کمدی اکتشافات» به کارگردانی لیلا تهمتن‌زاد به مدت چهار شب است. 
وی در ادامه افزود: دعوت از گروه‌های تئاتری از شهرستان دیر و برگزاری نمایش و نمایشنامه‌خوانی در سال‌های 92 و 93، برگزاری اولین اردیبهشت تئاتر در شهرستان جم در سال 94 که شامل برگزاری نمایشگاه عکس تئاتر، اجرای نمایشنامه‌خوانی «دریا یاقوت‌هایش را پس نمی‌دهد» به کارگردانی نیما رفیعی‌، اجرای تئاتر صحنه‌ای «بیخوابی مردمان نجیب» به کارگردانی سام موسایی و برگزاری شب استعداد‌یابی  با حضور فعالان و هنرمندان این حوزه از جمله حسن مختارزاده‌، حمید جم‌رتبه و قحطبه فخرایی از دیگر فعالیت‌های انجمن نمایش است. 
تهمتن‌زاد در پایان گفت: در حال حاضر، سه نمایش در حال تمرین است که در ماه‌های مرداد و شهریور به اجرای عموم می‌رسد. خوشبختانه در طی چهار سال گذشته انجمن نمایش روندی رو به رشد داشته است.

نام:
ایمیل:
* نظر: