bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۷ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
اعلام حضور حزب اتحاد ملت ایران و برگزاری نخستین گنکره این حزب که مراحل قانونی اش را طی کرده است همانطور که انتظار می رفت با واکنش و موضع گیری‌های خاص روبرو شد.
اعلام حضور حزب اتحاد ملت ایران و برگزاری نخستین گنکره این حزب که مراحل قانونی اش را طی کرده است همانطور که انتظار می رفت با واکنش و موضع گیری‌های خاص روبرو شد.

مدیر مسوول روزنامه جوان حزب اتحاد ملت ایران را همان حزب مشارکت دانسته و در سرمقاله خود آورده است.پنج‌شنبه گذشته اولين نشست حزب «اتحاد ملت ايران» در رسمي‌ترين نماد تجمعات و همايش‌هاي دولتي، يعني سالن اجلاس سران تشكيل شد و معاون رئيس‌جمهور در امور زنان نيز در آن شركت كرد تا پيش از آن از پيشداوري درباره مشي، ‌تفكر و تركيب آن خودداري كرديم اما سناريوي اجرايي پنج‌شنبه نشان داد كه حزب اتحاد ملت ايران همان حزب مشاركت است و غير از ارتقاي مهره‌هاي سوخته از عضويت تشكيلاتي به رتبه پدر معنوي تغيير ديگري نكرده است.

روح حاكم بر جلسه پنج‌شنبه آميزه‌اي از «لجاجت با حاكميت» و «روشنفكري» در مشي و رفتار بود. بررسي‌ها نشان مي‌دهد اين مشي عامدانه و آگاهانه به اجرا درآمد. تركيب حزب شماره 2 مشاركت آميزه‌اي از اعضاي سابق، اصلاح‌طلبان غيرفكري و جوانان نورسيده بود كه بدون ترديد جوانان پيوسته به اين حزب همانند سعيد شريعتي و شهاب‌الدين طباطبايي در بستر تاريخي- رفتاري حزب قرباني خواهند شد.
روزنامه کیهان هم در گزارشی به شدت از برگزاری نخستین گنکره اتحاد ملت ایران انتقاد کرده است و اعضای آن را وطن‌فروش خواند. و مدعی شد با نگاهی به برخی اعضای حاضر در نشست کاملا مشخص می‌شود که حزب فتنه‌گر و منحله مشارکت این بار با نقابی جدید کار خود را برای فتنه‌ای دیگر آغاز کرده است. حسین شریعتمداری مدعی شد،حضور اعضای مرکزی حزب منحله و ضد انقلاب مشارکت! نشان می دهد مشارکت می‌خواهد قانون را دور زده و با اسمی جدید فعالیت خود را ادامه دهد.تحلیل های این چنینی نشان می دهد که از قدرت نفوذ اعضای حزب اتحاد ملت ایران می ترسندبرهمین اساس اینگونه تحلیل می کنند. 

پایگاه خبری تسنیم نیز که از سوی جریان فکری اصولگرایان تغذیه می شود برگزاری نخستین گنکره را راه‌اندازی حزب براندازان؛ کاملاً شیک و شبه‌قانونی قلمداد کرده است. و این رویداد را این یک اتفاق استثنایی و عجیب دانست و مدعی شده است یک حزب که با حکم قضایی "قانوناً" منحل اعلام شده، اکنون تنها با یک تغییر اسم (و نه اعضای اصلی و نه حتی لوگوی حزب سابق) به عرصه سیاسی کشور بازگشته است.

این در حالی است حزب اتحاد ملت ایران و اعضای آن با رعایت همه مسائل قانونی پای در این مسیر گذاشته است تا همچون احزاب دیگر اهداف و برنامه های خود را پیش ببرد. همانطور که جریان های سیاسی و فعالان این عرصه حق دارند که به شکلی قانونمند به فعالیت بپردازند و اهداف خود را دنبال کنند.
همانطور که دراصل 26 قانون اساسی آمده است ((احزاب جمعیت‌ها انجمن‌های سیاسی و صنفی و انجمن‌های اسلامی یا اقلیت‌های دینی شناخته شده آزادند ,مشروط بر این‌که اصول استقلال ,آزادی ,وحدت ملی,موزاین اسلامی و اساس جمهوری اسلامی را نقض نکنند.)) 

برچسب ها: حزب اتحاد ملت
نام:
ایمیل:
* نظر: