bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۷۳۳
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۰۲ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
استاندار بوشهر گفت: به مناسبت هفته دولت 409 پروژه عمرانی با سه هزار و 92 میلیارد و 541 میلیون ریال اعتبار در این استان افتتاح و به بهره برداری می رسد.
بامداد24:
به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری روز دوشنبه در نخستین روز از هفته دولت در جمع خبرنگاران افزود: شمار پروژه های افتتاحی هفته دولت امسال درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته 56 درصد افزایش نشان می دهد.

وی اضافه کرد: همچنین درهفته دولت سال جاری عملیات اجرایی 105 پروژه با اعتبار یکهزارو 207 میلیارد و 456 میلیون ریال در استان بوشهر آغاز می شود.
استاندار بوشهر ادامه داد: هفته دولت فرصتی مناسبی است تا پروژه های مهم مورد نیاز مردم بهره برداری و در اختیار آنان قرار گیرد.

سالاری اظهارکرد: تلاش می شود در دو مقطع زمانی سال شامل هفته دولت و دهه مبارک فجر پروژه های مهم به بهره برداری برسد.
وی گفت: پروژه های افتتاحی در هفته دولت امسال در زمینه احداث و مرمت شبکه های آبرسانی روستایی و شهری، تامین برق، حمل و نقل و راه سازی است.
سالاری بیان کرد: علاوه بر این در این هفته عملیات اجرایی پروژه های متعددی از تصمیم های سفر کاروان تدبیر و امید به استان بوشهر دربخش حمل و نقل آغاز می شود و خروجی دوم بوشهر نیز در ماه جاری با تصویب دولت آغاز می شود.

استاندار بوشهر گفت: از جمله این پروژه ها بزرگراه گناوه - دیلم است که عملیات اجرایی آن آغاز و به دلیل آمار بالای تصادفات جاده ای باید امسال تکمیل شود.
وی درزمینه محور برازجان - گناوه اظهارکرد: بخش عمده ای از این محور تا پایان شهریوربجز کمربندی آبپخش به بهره برداری می رسد.
سالاری افزود: به این ترتیب مابقی قطعه های محور برازجان - گناوه به صورت اتوبان زیربار ترافیک می رود.
وی در باره تبدیل جاده دالکی به کنارتخته بیان کرد: این محور تنها بخشی از راه ارتباطی بوشهر - شیراز در استان بوشهر است که تبدیل به بزرگراه نشده و تبدیل آن به بزرگراه از تصمیم های سفر دولت تدبیر و امید به استان بوشهر است.
استاندار بوشهر اضافه کرد: پروژه جاده دالکی به کنارتخته یک پروژه 700 میلیارد ریالی است که با توجه به انتخاب پیمانکار و ابلاغ اعتبارات عملیات اجرایی آن بزودی آغاز می شود.
وی یادآورشد: درجنوب استان بوشهر راه ارتباطی عسلویه به هرمزگان است که تامین اعتبار شده است.
سالاری در مورد بزرگراه دیر- بوشهر گفت: هم اکنون دو قطعه از این بزرگراه آغاز و تلاش می شود بتوانیم در کوتاه مدت دو قطعه دیگر این محور را نیز از سمت شهرستان دیر اجرایی کنیم. 
وی در باره پروژه های ویژه شهرستان بوشهر افزود: خروجی دوم شهر بوشهر با یکهزارو 600 میلیارد ریال و فاضلاب بوشهر با یکهزارو 700 میلیارد ریال اعتبار از پروژه های مهم سفر دولت به این استان است که هم اکنون در مجموع یکهزارو 100 میلیارد ریال در هیات وزیران پیش نویس شده و در دو هفته آینده در جلسه هیات وزیران تصویب می شود.

سالاری اضافه کرد: در استان نیز کارهای مطالعاتی و تهیه اسناد مناقصه این پروژه ها انجام شده و آماده اجری کار است.
وی گفت: همچنین از دیگر مصوبات سفر دولت ساختمان های مربوط به دانشگاه خلیج فارس است عملیات اجرایی بیشتر آنها اغاز شده است.
سالاری در باره وضعیت پیمانکاران پروژه های عمرانی در استان بوشهر بیان کرد: پیمانکاران 70 درصد پروژه ها در این استان بومی هستند.

وی اظهار کرد: با توجه به این که از لحاظ قانونی نمی توانیم درمناقصه های عمومی پیمانکاران دیگر استانها را از ورود به مناقصه محروم کنیم اما به لحاظ این که پیمانکاران محلی هزینه کمتری برای استقرار، تجهیز کارگاه و به کار گیری نیروی انسانی می کنند درعمل بخش عمده ای از آنها در رقابت ها برنده می شوند. 
برچسب ها: استاندار بوشهر
نام:
ایمیل:
* نظر: