bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۳۹
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۳ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
بامداد24: نیروهای آمریکایی، همزمان با تداوم و افزایش تنش ها بین روسیه و آمریکا بویژه بر سر اوکراین و درگیری های این کشور، رزمایش مشترکی را با استونی امروز دوشنبه در مجاورت مرزهای روسیه آغاز کردند.

در اطلاعیه ستاد نیروهای مسلح استونی آمده است که نیروهای این کشور و آمریکا در رزمایش مشترک، شیوه های همراهی ستون های حمل و نقل کالاها و تخلیه آسیب دیدگان بر اثر اقدامات جنگی را تمرین می کنند.

در این رزمایش گردان پشتیبانی تیپ دوم نیروهای هوابرد و تیپ 173 آمریکا و سه گردان از استونی شرکت دارند. رزمایش نیروهای آمریکایی و استونی در منطقه وروسک در مجاورت مرز این کشور با روسیه جریان دارد.

ملیس لانمتس یک فرمانده نیروهای استونی شرکت کننده در رزمایش مشترک با آمریکا به خبرنگاران گفت که این رزمایش امکان مقایسه اقدامات استونی با آمریکا در اوضاع نظامی و نتیجه گیری از آن را فراهم می کند.

استونی یکی از سه جمهوری شوروی سابق در منطقه بالتیک و عضو اتحادیه اروپاست که از سال 2004 در ناتو عضویت دارد.

این کشور روابط پرتنشی با روسیه دارد و بارها با اعضای ناتو رزمایش مشترک برگزار کرده و واحدهای عضو این پیمان مسوولیت تامین امنیت هوایی این کشور را برعهده دارند و برای این منظور تعدادی هواپیمای جنگی در استونی مستقر کرده اند که به طور منظم گشت هوایی می دهند.

گزارش شده است که استونی در چارچوب خواسته ناتو قصد احداث دیوار مرزی با روسیه را دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: