bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۵ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۴
وی ادامه داد : به همین منظور حزب موتلفه در بوشهر، با همه گروه‌های اصولگرا نشست برگزار کرده است. در حال حاضر هم در‌صدد هستیم هم در مرکز و هم در استان نشستی با جبهه پایداری‌ها برگزار کنیم.
بامداد جنوب- مریم خوئینی: ائتلاف سه‌گانه موتلفه اسلامی، جمعیت ایثارگران و جبهه پایداری‌ها در صدر اخبار اردوگاه اصولگرایان قرار گرفته‌اند، ائتلافی که در زمان حیات بزرگان موتلفه از جمله مرحوم عسگراولادی، بعید و دست‌نیافتنی به نظر می‌رسید اما به نظر می رسد تصمیم نسل جوان موتلفه این تشکل قدیمی را در کنار نواصولگرایان تندروی پایداری قرار داده است.

اردیبهشت‌ماه سال 94 بود که در اولین نشست سه‌جانبه که با حضور آقاتهرانی، محمدنبی حبیبی و حسین فدایی دبیران کل جبهه پایداری، موتلفه اسلامی و جمعیت ایثارگران، برگزار شد، شکل‌گیری ساز و کار حقوقی و سیاسی ائتلاف حداکثری میان این سه تشکل مطرح شد.

با این حال، با اعلام این ائتلاف اولین واکنش‌ها از سوی باهنر دبیرکل جبهه پیروان روانه مرکز تصمیم‌گیری این ائتلاف نوپا شد. باهنر با تاکید بر این‌که جبهه پایداری و جبهه پیروان مذاکره‌ای برای ائتلاف با یکدیگر نداشته‌اند، گفت که ما در رابطه با ائتلاف اصولگرایان علاقه‌مندیم که جامعتین محور و میزبان باشند و فعالان جریان اصولگرایی را دعوت کنند و به نظامنامه و اساسنامه نحوه همکاری برسند.

اما همان روز که باهنر مشغول انتقاد تلویحی از تشکیل این ائتلاف بود، سومین نشست ائتلاف سه‌گانه با هدف «وحدت» اصولگرایان با حضور نمایندگان موتلفه اسلامی، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و جبهه پایداری انقلاب اسلامی برگزار شد. نشستی که در آن حاضران برای رسیدن به وحدت، نه بر محوریت جامعتین که بر مثلث آيات محمد يزدي، محمدعلي‌موحدي كرماني و محمد‌تقي مصباح‌يزدي، تاكيد می‌كردند. گویا جبهه پایداری تا اینجا توانسته بود دو تشکل دیگر اصولگرا را در پذیرفتن محوریت پدر معنویشان یعنی آیت‌الله مصباح با خود همراه کنند. مصباحی‌مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در این‌باره در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها گفت: پایداری‌ها سعی می‌کنند الگوی وحدت خود را به دیگران تحمیل کنند.

معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر اما نظر دیگری دارد. محمود خدری در این باره در گفت‌وگو با بامداد جنوب با رد این موضوع گفت: حزب موتلفه همواره حول وحدت جامعتین جامعه روحانیون مبارز حرکت می‌کرده، اکنون نیز در همین راستا حرکت می‌کند و سعی دارد با همدلی جریان‌های اصولگرا را دور هم جمع کند. او تاکید کرد: حزب موتلفه سعی می‌کند، وحدت اصولگرایان را ساماندهی کند.

خدری ادامه داد: در حال حاضر نیز در این رابطه هیچ مشکلی نداریم، چرا‌که با درس گرفتن از انتخابات سال 92 سعی می‌کنیم با اتحاد بیشتر و منسجم‌تر از گذشته حرکت کنیم.

معاون سیاسی حزب موتلفه تصریح کرد: در حال حاضر هم تقریبا به وحدت مد نظر نزدیک شدیم. تا با طی کردن مراحل نهایی آن، شورای همدلی اصولگرایان را تشکیل دهیم.

وی ادامه داد : به همین منظور حزب موتلفه در بوشهر، با همه گروه‌های اصولگرا نشست برگزار کرده است. در حال حاضر هم در‌صدد هستیم هم در مرکز و هم در استان نشستی با جبهه پایداری‌ها برگزار کنیم.

خدری درپاسخ به این سوال که در حال حاضر کدام‌یک از احزاب و تشکل‌های سیاسی در شورای همدلی اصولگرایان حضور دارند، گفت: در حال حاضر نمی‌توانیم احزاب، گروه‌ها و چهره‌های حاضر در شواری همدلی اصولگرایان را معرفی کنیم اما در آینده نزدیک به‌طور قطع اسامی احزاب و تشکل‌ها و چهره‌های که عضو شورای همدلی اصولگرایان در بوشهر هستند، اعلام می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: