bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۳۳۴
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۶ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۷
نگاهی به وضعیت سرخپوشان برازجانی و گناوه‌ای در لیگ دسته3؛
هفته پانزدهم لیگ دسته3 در مرحله نهایی اوایل این هفته در شهرهای مختلف کشور برگزار شد. دو نماینده ما، پرسپولیس برزاجان و پرسپولیس گناوه که در این لیگ حضور دارند، به مصاف حریفان خود رفتند که حاصل آن یک برد و یک شکست بود.
یک تیم برای صعود می‌جنگد، دیگری برای ماندنبامداد جنوب- علی تنگستانی:
ابتدا از تیم پرسپولیس گناوه آغاز می‌کنیم که در شرایط بحرانی به‌سر می‌برد. تیمی که بدون هیچ پشتوانه مالی وارد مسابقات شد و همین مساله باعث شد که یاران نادر جعفری نتوانند در این فصل از رقاب‌ها نتیجه خوبی بگیرند. پرسپولیس گناوه در هفته پانزدهم لیگ دسته 3، در یک بازی خارج از خانه به مصاف تیم شهید باقری گویم رفت که در نهایت گناوه‌ای‌ها در این بازی با نتیجه 2 بر یک مغلوب میزبان خود شدند و وضعیت‌شان بدتر از گذشته شد. نکته جالب بازی این بود که ابتدا تیم پرسپولیس به گل اول دست یافت اما حاصل آن چیزی نبود جز شکست. وقتی به جدول مسابقات نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم که شرایط پرسپولیس چیزی بیشتر از یک بحران است. تیمی که از نظر گلزنی، ضعیف‌ترین تیم رقابت‌هاست و از نظر دفاعی هم وضعیت خوبی ندارد. آنها با کسب 15 امتیاز در رده نهم جدول مسابقات قرار گرفته‌اند و با تیم دهم جدول دو امتیاز بیشتر اختلاف ندارند. 

البته وضعیت در آخر جدول پیچیده‌تر از اینهاست. دو تیم بالای پرسپولیس به ترتیب 17 و 18 امتیاز دارند. این بدین معنی است که پرسپولیس با توجه به بازی‌های باقیمانده هنوز این شانس را دارد که خود را از قعر جدول دور کند اما باید در همین‌جا از مسوولان شهرستان گناوه انتقاد کنیم. واقعا حیف است که سهمیه لیگ دسته‌3 کشور را به همین راحتی از دست داد. سهمیه‌ای که خیلی از استان‌ها به‌دنبال آن هستند. در گفت‌وگو‌هایی که سال گذشته با نادر جعفری داشتیم، متوجه شده بودیم که مسوولان شهرستان تیم پرسپولیس را به کلی به دست فراموشی سپرده‌اند. تنها کسانی که در این مساله ضرر می‌کنند، تیم پرسپولیس گناوه و هواداران این تیم است. به هر حال مردم گناوه حق دارند که یک تیم خوب در لیگ دسته3 کشور داشته باشند این‌که مسوولان توجهی به نماینده‌های خود در لیگ‌های کشوری نمی‌کنند یک موضوع آزاردهنده است. تیم موج گناوه هم وضعیتی چون پرسپولیس گناوه دارد. آیا وقت آن نرسیده که به‌خاطر مردم این شهر کاری انجام دهید؟

در ادامه گزارش به سراغ تیم پرسپولیس برازجان می‌رویم که حالا خود را به جمع مدعیان صعود رسانده است. سرخپوشان برازجانی در هفته پانزدهم لیگ دسته3 در برازجان به مصاف تیم جهاد نصر سیرجان رفت که یکی از مدعیان صعود به لیگ دسته دو کشور است. برازجانی‌ها در این مسابقه، با ارائه یک بازی زیبا و هجومی توانستند تیم سیرجان را با نتیجه 3 بر یک شکست دهند و خود را به رتبه پنجم جدول برسانند. تیمی که در اوایل فصل به مانند همنام گناوه‌ای خود مشکلات مالی زیادی داشت، با وجود نتایج بد در بازی‌های ابتدایی ولی توانست خود را جمع و جور کند. آنها در نیم فصل دوم مسابقات نتایج بهتری از نیم فصل اول کسب کردند و حالا با کسب 22 امتیاز در رده پنجم قرار گرفته‌اند. البته با نگاهی به جدول، می‌بنیم که بین تیم دوم و پنجم جدول، فقط دو امتیاز اختلاف است و به همین دلیل می‌توان امیدوار بود که تیم پرسپولیس برازجان در هفته‌های باقیمانده بتواند از گروه خود صعود کند. مساله‌ای که سخت به‌نظر می‌رسد ولی شدنی است. البته نتایج خوب پرسپولیس به این معنی نیست که از آنها حمایت‌ مالی می‌شود. متاسفانه همانطور که گفتیم این تیم هم دچار مشکلات مالی شده است و تا همین‌جا آقای فتحی واقعا کار بزرگی انجام داده است. سرخپوشان برازجانی هم نیازمند حمایت مالی هستند. چه بهتر که در این روزها که این تیم یکی از مدعیان صعود به لیگ دسته2 کشور است مورد حمایت مسوولان قرار گیرد. هر چقدر که مسوولان شهرستان وقت تلف کنند، این تیم و هوادارانش بیشتر ضرر خواهد کرد. امیدواریم که مسوولان شهرستان دشتستان راهکاری برای این مساله پیدا کنند، چراکه حیف است که چنین تیم بار دیگر به‌خاطر مشکلات مالی کنار بکشد. 

البته اگر بخواهیم به اختلاف امتیاز تمام تیم‌ها در جدول مسابقات توجه کنیم به نکته‌ جالبی می‌رسیم. اختلاف امتیاز بین تیم‌ها بسیار کم است. این بدین معنی است که اگر یک تیم در بازی‌ آینده خود پیروز شود، شکست بخورد یا مساوی کند، رتبه‌اش در جدول تغییر خواهد. مساله که کار ماندن را برای پرسپولیس گناوه راحت‌تر و کار صعود به لیگ بالاتر را برای پرسپولیس برازجان سخت‌تر خواهد کرد. در آخر باز هم تاکید می‌کنند که ادامه فعالیت این دو باشگاه قدیمی استان در گرو حمایت مسوولان شهرستان گناوه و دشتستان است. اتفاقی که در گذشته رخ نداده یا کمتر رخ داده است. در گذشته شاهد اتفاقات تلخی برای این دو باشگاه بوده‌ایم ولی الان امیدواریم که مدیران این شهرستان‌ها به خود بیایند و از تنها دلخوشی مردم شهر خود دفاع کنند. لطفا برای یک‌بار هم که شده باعث مرگ فوتبال در شهر خود نشوید!

نام:
ایمیل:
* نظر: