bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۶۹۴
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۷ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۷
افتخاری دیگر برای جامعه فوتبال ساحلی استان؛
هفته آخر لیگ دسته یک کشور در حالی روز گذشته برگزار شد که تیم‌ها برای صعود به لیگ برتر و صعود نکردن به لیگ‌های پایین‌تر به مصاف حریفان خود رفتند. تیم دریانوردان بوشهر در هفته آخر این مسابقات در بوشهر به مصاف تیم موج‌سواران چالوس رفت.
دریانوران به لیگ برتر ایران صعود کردبامداد جنوب - علی تنگستانی:
هفته آخر لیگ دسته یک کشور در حالی روز گذشته برگزار شد که تیم‌ها برای صعود به لیگ برتر و صعود نکردن به لیگ‌های پایین‌تر به مصاف حریفان خود رفتند. تیم دریانوردان بوشهر در هفته آخر این مسابقات در بوشهر به مصاف تیم موج‌سواران چالوس رفت. همان‌طور که می‌دانید بوشهری‌ها در صورت پیروزی در این بازی، به لیگ برتر صعود می‌کردند که خدا را شکر این اتفاق بزرگ رخ داد تا پس از چند سال، براداران طبیب‌نژاد به همراه دریانوردان به لیگ برتر کشور صعود کنند. این بازی که در زمین فوتبال ساحلی قدیمی بوشهر برگزار شد با نتیجه ۴بر ۳ به سود بوشهری‌ها به پایان رسید. حسن جوادی دو بار، سلمان حاجیدانی و علی عادلی هر کدام یک‌بار برای دریانوردان بوشهر گلزنی کردند تا تیم قدیمی این شهر با ۱۸ امتیاز راهی لیگ برتر فوتبال ساحلی ایران شود.

اگر نگاهی به کاری که عباس طبیب‌نژاد برای دریانوردان انجام داد، داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که او چه کار بزرگی انجام داده است. تیم دریانوردان حدود یک سال و نیم پیش بود که زیر نظر برادران طبیب‌نژاد کار خود را شروع کرد و تا به امروز نتایج بسیار خوبی در همه رده‌ها کسب کرده بود. در نهایت هم حاصل این همه تلاش و سختی صعود به لیگ برتر بود تا بار دیگر این دو برادر نشان دهند که چقدر در پیشرفت فوتبال ساحلی بوشهر تاثیر داشته‌اند. باید این نکته را گفت که در این مدت، آنها مشکلات مالی زیادی داشتند اما متاسفانه هیچ کدام از مسوولان پیگیر وضعیت‌شان نشدند. به هر حال ما بعد از پایان بازی به سراغ عباس طبیب‌نژاد، سرمربی تیم دریانوردان رفتیم تا از چگونگی صعود این تیم به لیگ برتر کشور باخبر شویم. 

در نهایت به خواسته‌یتان رسیدید، یعنی صعود به لیگ برتر کشور، در این مورد چه نظری دارید؟
همان‌طور که خودتان می‌دانید، ما با تیمی وارد مسابقات شدیم که فقط دو نفر از بازیکنان آن از تجربه کافی برخوردار بودند. این دو بازیکن هر دو سابقه زیاد در لیگ داشتند ولی با این وجود از یکی از آنها به‌طور کامل و از دیگری به‌عنوان بازیکن تعویضی استفاده می‌کردیم. به هر حال با همین بازیکنان کار خود را در لیگ دسته یک شروع کردیم و همین بی‌تجربگی باعث شد تا در نیم فصل اول بازی‌ها عملکرد خوبی نداشته باشیم و فقط شش امتیاز از پانزده امتیاز ممکن کسب کنیم. البته از همان روزهای اول مطمئن بودیم که هفته به هفته عملکرد تیم بهتر خواهد شد. به هر حال بدون این‌که شهر را برای دیدن بازی‌هایمان پر از تبلیغ کنیم، کار خود را انجام دادیم و در نیم فصل دوم با کسب 3 برد پیاپی خودمان را به صدر جدول مسابقات نزدیک کنیم. من فکر می‌کنم که این افتخار بزرگی است که تیم دریانوردان را یک هفته قبل از پایان مسابقات به صدر جدول مسابقات نزدیک کرده‌ایم، کاری که از عهده خیلی‌ها بر نمی‌آید. به هر حال نکته مثبت نتایج ما این است که در هفته آخر نه تنها برای سقوط نمی‌جنگیم، بلکه شانس این را داشتیم که با کسب پیروزی به لیگ برتر نیز صعود کنیم. 

دریانوردان در این مدت مشکلات مالی زیادی داشت. چطور شد که با وجود این همه مشکل دست از تلاش برندانشتید و با قدرت به سمت هدف‌تان رفتید؟
به هر حال تیم دریانوردان سال گذشته فعالیت خود را شروع کرد و حالا پس از گذشته یک سال و اندی در سه رده مختلف به موفقیت رسید و حالا هم به لیگ برتر کشور صعود کرده است. با این وجود از صعود تیمم به لیگ برتر خوشحال خوشحال نخواهم بود. به هر حال با مسوولانی روبه‌رو هستیم که در حق ما بی‌معرفتی کردند و به هیچ عنوان به تیم دریانوردان توجه‌ای نکردند. من به شخصه فکرش را نمی‌کردم که آنها ما را در برهه از زمان تنها بگذارند. دریانوردان یک تیم تنها در این شهر بود که هیچ حمایت‌کننده‌ای نداشت. من به همراه دیگر همکارانم، کارهای مربوط به این باشگاه را انجام می‌دادیم و از آنجا که کسی به ما توجه نمی‌کرد، ما هم کار خود را انجام می‌دادیم. از همین‌جا از آقای غریب‌زاده تشکر و قدردانی می‌کنم که در روزهای سخت همراه تیم بود. باور کنید من هر روز تحقیر شدن بازیکنانم‌ را می‌دیدم چراکه آنها زحمت زیادی می‌کشیدند ولی چیزی نصیب‌شان نمی‌شد. خودتان خوب می‌دانید که این مساله اصلا برای یک تیم فوتبال ساحلی خوب نیست. از این می‌ترسیدم که «گدا در مقابل شاهزاده قرار بگیرد» که متاسفانه این اتفاق برای تیم دریانوردان رخ داد. به همین دلیل است که خیلی دوست ندارم که در لیگ برتر حضور داشته باشیم. البته این بدین معنی نیست که از حضور بازیکنانم در لیگ برتر خوشحال نباشم.

با توجه به این وضعیت، حضور دریانوردان در لیگ برتر می‌تواند به ضرر این تیم تمام شود.
اگر قرار باشد مثل گذشته به ما توجه‌ای نشود و تنها باشیم، نمی‌توان کاری در لیگ برتر انجام داد. به هر حال دو سال پیش بود که از سوی مسوولان از کار کنار گذاشته‌ شدم و تازه به دوران رسیده‌ها را جایگزین ما در تیم‌شان کردند. متاسفانه همان‌طور که گفتم در فصل جدید هم تقریبا چنین اتفاقی برای من و تیمم رخ و هیچ کدام از مسوولان وضعیت تیم دریانوردان را پیگیری نکردند. این واقعا منصفانه نیست.

دریانوردان در بازی‌های خانگی به غیر از این بازی، نتوانسته بود نتایج خوبی کسب کند. دلیل آن چه بود؟
وقتی تماشاگران به ورزشگاه می‌آمدند تا بازی را ببینند، بازیکنان ما به‌دلیل تجربه کم در مسابقات لیگ دسته یک، نمی‌توانستند بازی خوبی نمایش بگذارند. این مساله باعث شد که استرس آنها بالاتر شود ولی باید گفت که بهترین نتایج تیم ما در بازی‌های خارج از خانه رقم خورده است. به هر حال در شهر خودمان به همان دلیلی که گفتم، نتوانستیم نتایج خوبی کسب کنیم. با این وجود، خداوند کمک کرد تا تیم دریانوردان حالا یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر باشد. امیدوارم که به‌خاطر بوشهر و مردم خوبش، افتخار بزرگی را کسب کنیم. 

در پایان، از دلایل روند صعودی دریانوردان در نیم فصل دوم مسابقات بگویید.
همان‌طور که گفتم اکثر بازیکنان ما تجربه بازی در لیگ دسته یک نداشتند و تا می‌خواستند خود را با شرایط وفق دهند، زمان می‌برد. با توجه به این وضعیت، ما مجبور شدیم که سیستم خود را تغییر دهیم و همین مساله باعث شد تا با سیستم جدیدمان نتیجه بگیریم. سیستم 1-1-2، سیستم قدیمی من است که حدود 10 سال پیش کار خود را با همین سیستم شروع کردم. به هر حال با این سیستم توانستیم از تمام توانایی‌های بازیکنانمان استفاده کنیم. به هر حال بازیکنان کم‌تجربه تیم با روندی آرام ولی امیدوار‌کننده، توانستند خود را با این سیستم وفق دهند و همین مساله باعث شد تا عملکرد آنها در زمین بهتر از نیم فصل اول رقابت‌ها شود. با یاری خداوند و همت بازیکنان تیم، به لیگ برتر صعود کردیم. با این وجود تاکید می‌کنم که از صعود تیمم به لیگ برتر به هیچ عنوان خوشحال نیستم. 

نام:
ایمیل:
* نظر: