bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۹۰۵
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۶ - ۰۲ آبان ۱۳۹۷
بیست و یکمین انتخابات شوراهای مدارس؛
شوراهای دانش‌آموزی در ایران برای اولین‌بار از ۱۳۷۶ با اهداف زمینه‌سازی رشد مهارت فردی و اجتماعی، توسعه در امور آموزشی و تعامل میان آنان و مسوولان برگزار شد..
152 هزار دانش‌آموز بوشهری رای دادندبامداد جنوب - امیرحسین حقیقی:
شوراهای دانش‌آموزی در ایران برای اولین‌بار از ۱۳۷۶ با اهداف زمینه‌سازی رشد مهارت فردی و اجتماعی، توسعه در امور آموزشی و تعامل میان آنان و مسوولان برگزار شد، اعضای این شورا با انتخابات میان دانش‌آموزان برگزیده می‌شوند که انتخابات آن در هر سال آموزشی در ماه آبان است و با توجه به شرایط مدرسه و شمار دانش‌آموزان، اعضای شوراها از ۵ تا ۱۴ نفر متغیر است.
دانش‌آموزان با شور و اشتیاق روند برگزاری انتخابات را دنبال می‌کنند، از تبلیغات گرفته تا جذب کردن رای توسط دوستان خود. شاید این انتخابات کمی هم برای برخی‌ها بی‌اهمیت باشد اما می‌تواند تاثیر خوبی بر نمایش فضای دموکراسی کشور داشته باشد.
در راستای برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی، این انتخابات روز گذشته در یک‌هزار و ۵۵۰ مدرسه با مشارکت ۱۵۲ هزار دانش آموز پایه سوم ابتدایی تا دوازدهم استان بوشهر برگزار شد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر از برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی در یک‌هزار و 550 مدرسه استان خبرداد و گفت: این انتخابات با مشارکت 152 هزار دانش‌آموز از پایه سوم ابتدایی تا دوازدهم برگزار شده است.

سیروس فتحی با اشاره به اینکه 74 هزار و 500 دانش آموز دختر و 77 هزار 500 دانش آموز پسر در انتخابات شورای دانش آموزی شرکت می‌کنند  خاطر نشان کرد: 12 هزار و 500 دانش آموز دختر و 14 هزار و 500 دانش آموز پسر داوطلب عضویت در انتخابات شورای دانش آموزی هستند.
وی با بیان اینکه 11 هزار و 500 دانش آموز به عنوان اعضای شورای دانش آموزی مدرسه‌های این استان انتخاب می‌شوند تصریح کرد: شورای هر مدرسه براساس تعداد دانش آموز، 5 تا 11 عضو اصلی و علی البدل  انتخاب می‌شوتد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی به صورت الکترونیک  گفت:  مدارسی که قابلیت اجرای انتخابات شورای دانش‌آموزی به صورت الکترونیکی دارند از این شیوه استفاده می‌کنند.
در آیین برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی که در همه مدارس شهرستان‌ها و مناطق استان بوشهر برگزار شد دانش آموزان پس از اجرای برنامه‌های فرهنگی وهنری در انتخابات شرکت کردند و به کاندیداهای مورد نظر رأی دادند.

1550 مدرسه استان بوشهر انتخابات دانش آموزی برگزار کردند
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر نیز در آیین ویژه بیست و یکمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی استان بوشهر در دبیرستان دخترانه حجاب بوشهر با تاکید بر نقش مهم انتخابات گفت: تقریبا تمامی نهادهای مسوول کشور از طریق انتخاب مردم تعیین می‌شوند که بیان‌گر اهمیت و نقش مردم در اداره امور کشور است.
وی با اشاره به نقش مهم این انتخابات و زمینه آشنایی دانش‌آموزان با عرصه سیاسی اجتماعی افزود: انتخابات شوراهای دانش آموزی زمینه لازم را برای به ظهور رساندن توانمندی‌های بالقوه دانش آموزان فراهم و آنان را با نهاد انتخابات در سنین پایین آشنا می‌کند. این انتخابات به دانش آموزان بهتر گزینی و برگزاری انتخابات سالم، آموزش می‌دهد.
خورشیدی با بیان اینکه شوراهای دانش آموزی سبب توسعه و بهبود تصمیم‌سازی در مدارس می‌شود، تصریح کرد: این گونه فعالیت‌ها، تمرینی برای دموکراسی است و هر چه این مشق بهتر انجام شود آتیه بهتری در انتظار نسل آینده ساز است.
معاون استاندار بوشهر به عمومیت مشکلات در زمینه برگزاری انتخابات در جوامع مختلف اشاره و خاطر نشان کرد: با آماده سازی دانش آموزان در زمینه پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی، چالش‌های کمتری پیش رو داریم.
وی شوراهای دانش آموزی را به معنای خودباوری، مشورت، مشارکت جویی، مسوولیت پذیری و تصمیم سازی دانست و تاکید کرد: انتخابات شورای دانش آموزی مشق و تمرین مردم سالاری برای راهیان و صاحبان فردای کشور است.

شرکت ۱۶ هزار دانش‌آموز گناوه‌ای در انتخابات شورای دانش‌آموزی 
این دوره انتخابات شورای دانش آموزی در بندرگناوه برگزار شده که در۱۱۷ مدرسه و با حضور ۱۶ هزار دانش آموز بود
مدیر آموزش و پرورش این شهرستان در انتخابات شورای دانش آموزی در دبیرستان فرزانگان گناوه گفت: امروز شاهد برگزاری بیست و یکمین شورای دانش آموزی در ۱۱۷ مدرسه و حضور ۱۶ هزار دانش‌آموز شهرستان گناوه در انتخابات هستیم. دانش آموزان در مدارس به پای صندوق‌های رأی می‌روند و نماینده‌های خود را انتخاب خواهند کرد و این نوعی آموزش برای آینده آنها برای حضور در انتخابات مهم‌تر در سطح کشور است.
اسکندر احمدی در ادامه افزود: یکی از اهداف برگزاری این انتخابات تمرین دموکراسی و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان است که آنها را برای در دست گرفتن امور آینده کشور آماده می‌کند. در مدت زمان ثبت‌نام کاندیداها, تبلیغات و برگزاری انتخابات شور و نشاط و جنب جوش فراوانی بین دانش‌آموزان ایجاد می‌شود و این شور نشاط در مدرسه لازم است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان گناوه در پایان بیان داشت: دانش‌آموزان منتخب در این انتخابات رابط بین کادر مدیریتی مدرسه و دانش آموزان است و تا حد زیادی مسائل و مشکلات دانش آموزان با حضور آنها رفع می‌شود.

در ادامه گزارش با معاون دبستان غیر دولتی مهر دخت صحبت کردیم که او درباره چگونگی برگزاری انتخابات در مدرسه‌ دخترانه سخن گفت: بیست و یکمین انتخابات شورای دانش‌آموزی به‌طور همزمان در ساعت 8:30 دقیقه صبح در تمامی مدارس برگزار شد. دانش‌آموزان از یک هفته قبل تبلیغات خود را با شور و هیجان شروع کرده و در بین دوستان و در زمان صبحگاه تبلیغات می‌کردند که هرکس شعارهای مخصوص خود را داشت و اهداف خود را مطرح می‌کرد.
خانم حقیقی در ادامه افزود: برای ستاد اجرایی نیز از 3 نفر از دانش‌آموزانی که کاندید نبودند به عنوان رئیس، نائب‌رئیس و منشی استفاده شد که هرکدام با کارت‌هایی که مشخصات آنها روی آن درج شده بود فعالیت خود را آغاز کردند. با به‌صدا در آمدن زنگ انتخابات، بچه‌ها با اشتیاق بعد از گرفتن فرم، کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کرده و اثر انگشت‌های کوچک خود را به فرم‌ها زده و به‌ترتیب رای‌های خود را به صندوق انداختند.
وی در پایان گفت: این انتخابات از پایه سوم به بعد انجام شده و پایه‌های اول و دوم حق شرکت در این مراسم را نداشتند اما آمدند و نظاره‌گر همکلاسی‌های خود شدند.

نام:
ایمیل:
* نظر: