bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۰۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۰ - ۱۷ آذر ۱۳۹۷
افتخاری دیگر برای فوتسال بوشهر و ایران؛
علیرضا صمیمی، دروازه‌بان بوشهری مس سونگون و تیم ملی برای سومین‌بار در بین 10 دروازه‌بانان برتر جهان قرار گرفت، افتخاری که در تاریخ فوتسال ایران بی‌سابقه است.
بامداد جنوب - علی تنگستانی:
علیرضا صمیمی، دروازه‌بان بوشهری مس سونگون و تیم ملی برای سومین‌بار در بین 10 دروازه‌بانان برتر جهان قرار گرفت، افتخاری که در تاریخ فوتسال ایران بی‌سابقه است. 
سایت جهانی Fusal Planet در پایان هر سال میلادی، 10 نامزد برتر هر بخش فوتسال جهان و نیز، برنده هر عنوان را معرفی می‌کند. پس از انتخاب فرزانه توسلی و فاطمه اعتدادی به‌عنوان نامزد بهترین دروازه‌بان و بهترین بازیکن بانوی فوتسال جهان، این سایت روز پنجشنبه 10 نامزد کسب عنوان بهترین دروازه‌بان مرد فوتسال را هم معرفی کرد که نام علیرضا صمیمی، دروازه‌بان بوشهری تیم ملی ایران و تیم مس سونگون در این فهرست دیده می‌شود.

صمیمی در سال 2018 با مس سونگون به قهرمانی لیگ برتر و جام باشگاه‌های آسیا رسید و با پیراهن تیم ملی ایران، جام قهرمانی مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا را بالای سر برد. میودراک آکسنتیجویچ از صربستان، کارکا، گیتا و هیگوییتا از برزیل، خسوس هررو از اسپانیا، میشال کالوزا از لهستان، استفانو مامارلا از ایتالیا، هون وان ای از ویتنام و گئورگی زامتارادزه از روسیه، دیگر نامزدهای بهترین دروازه‌بان سال 2018 فوتسال جهان از دید Fusal Planet هستند. در همین رابطه با این دروازه‌بان بوشهری گفت‌وگو کردیم تا از حال و هوایش پس از قرار گرفتن در بین 10 دروازه‌بان برتر سال جهان با خبر شویم. 

قرار گرفتن در بین بهترین‌ها آن هم برای 3 سال پیاپی واقعا سخت است
این برای سومین‌بار است که جزء نفرات برتر جهان در بخش دروازه‌بانی هستم. به همین دلیل از این موضوع بسیار خوشحالم، چراکه واقعا قرار گرفتن در بین بهترین‌ها آن هم برای سه سال پیاپی واقعا سخت است. با وجود این بار دیگر تاکید می‌کنم که من نماینده دروازه‌بانان ایران هست و این جایزه فقط به من تعلق ندارد. امیدوارم در نهایت بتوانم رتبه‌ خوبی در بین نامزدها کسب کنم تا بتوانم افتخاری دیگر برای ایران به ارمغان آورم. همچنین باید بگویم که برای رسیدن به اینجا، بازیکنان تیم ملی و مس سونگون زحمات زیادی برای بنده کشیدند و آنها در انتخاب من تاثیر زیادی دارند و مطمئن باشید که هر عنوانی که کسب کنم، آنها را با دیگر هم‌تیمی‌هایم تقسیم خواهم کرد. در دو سال گذشته رتبه‌های هفتم و ششم را کسب کرده‌ام ولی مطمئنم که امسال رتبه‌ بهتری کسب خواهم کرد تا شرمنده مردم ایران و هم‌تیمی‌هایم نشوم.

حمید بی‌غم، تاثیر زیادی در عملکرد من داشته است
در مورد قرار گرفتن حمید بی‌غم در بین 10 مربی برتر سال 2019 باید بگویم که حمید‌آقا یکی از بهترین مربیان کشورمان است که تاثیر زیادی در عملکرد خوب من در تیم ملی و مس سونگون داشته است. او یک مربی سالم و کاربلد است که می‌تواند برای سال‌ها درشته فوتسال به مربیگری ادامه دهد و عنوان‌های زیادی به‌دست آورد. امیدوارم که ایشان هم به حق خود برسد و عنوانی خوبی بگیرد. 

فوتسال ایران یکی از قدرت‌های جهان است
علاوه بر فوتسال مردان، در بخش بانوان هم چند نفر از باز بازیکنان تیم ملی در بین نامزدهای بهترین‌های فوتسال بانوان قرار گرفته‌اند که این مایه افتخار است. این مساله نشان می‌دهد که فوتسال ایران یکی از قدرت‌های جهان است و حرف‌های زیادی برای گفتن در مسابقات جهانی دارد. البته برای رسیدن به اهداف بزرگ، ما بازیکنان بازیکن تیم ملی نباید از هیچ تلاشی دریغ کنیم، چراکه رسیدن به این اهداف سخت است. علاوه بر بازیکنان، ما داوران بسیار خوبی در فوتسال داریم که جای خوشحالی دارد. امیدوارم که حداقل یکی از گزینه‌های بتواند عنوان برترین را به‌دست آورد. 

لیگ برتر امسال، کیفیت بالایی دارد
اگر بخواهم چیزی در مورد لیگ امسال بگویم، تیم‌ها واقعا خوب بازی می‌کنند و سطح بازی‌ها خیلی بالا رفته است و هیچ تیمی از پیش برنده نیست. مثلا بازی ما با تیم آخر جدول که در تبریز برگزار می‌شد تا دقیقه 35، یک هیچ به‌نفع ما بود که این نشان از سطح بالای لیگ برتر فوتسال کشورمان دارد. کمتر لیگی در دنیا وجود دارد که تیم‌ها از نظر فنی اینقدر به هم نزدیک باشند. تا این هفته ما و تیم گیتی‌پسند تیم‌های اول و دوم جدول هستیم و اختلافی در حدود 9 امتیاز با تیم‌های پایین‌تر داریم اما از آنجایی که لیگ امسال حالت پلی‌آف دارد ما شانس قهرمانی داریم. هشت تیم بالای جدول وارد مرحله پلی‌آف می‌شوند و به همین دلیل و محتاطانه‌تر بازی می‌کنیم تا تیم را برای مرحله پلی‌آف آماده نگه‌داریم. با وجود این کار سختی در پیش داریم، چراکه همه تیم‌هایی که مقابل ما قرار می‌گیرند، از انگیزه بالایی برخوردار هستند. به هر حال هدف نهایی ما این است که از عنوان قهرمانی فصل گذشته خود دفاع کنیم تا ثابت کنیم که قهرمانی‌های اخیر مس در ایران و آسیا اتفاقی نبوده است. 

نگاه‌ها به فوتسال تغییر کرده است اما نه زیاد
در پایان باید بگویم از آنجا که ما در بخش‌های مختلف رشته فوتسال نماینده‌ای در بهترین‌های جهان داریم، باید نگاه‌ها به این رشته تغییر کند. همانطور که می‌بینید، این‌چنین عناوینی را به هیچ عنوان در رشته فوتبال نداریم. فوتسال ایران که الان در رتبه ششم دنیا قرار دارد و جام جهانی گذشته را در جایگاه سوم به پایان رساند، یکی از ابرقدرت‌های فوتسال جهان است. نگاه‌های به فوتسال در سال‌های اخیر مقداری بهتر شد ولی امیدوارم که بهتر از این شود، چراکه لیاقت ما خیلی بالاتر از این حرف‌هاست. مربیان بزرگ ما گفته‌اند که « نباید فوتسال را به چشم یک بچه سره‌راهی نگاه کرد». این جمله بدین معنی است که فوتسال شخصیتی برای خودش دارد و ارزشش بالاتر از این حرف‌هاست. با حضور دبیرکل سابق فدراسیون، آقای ساکت وضعیت فوتسال از گذشته بهتر شده بود و ایشان زحماتی زیادی کشید تا تیم ملی فوتسال به جایگاه امروز برسد. امیدوارم نفر جایگزین ایشان هم بتواند راه او را ادامه دهد تا فوتسال ما روز به روز شکوفاتر شود. 

نام:
ایمیل:
* نظر: