bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۱۲۱
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۵ - ۲۷ آذر ۱۳۹۷
80 میلیارد تومان سرمایه استان با مدیریت غلط و تفکر پیمانکاری بر باد رفت؛
از مسیر برازجان به بوشهر که می‌آید، نرسید به چغادک و درست کنار تقاطع غیر هسطح یک جاده آسفالت فرعی وجود دارد که چند تابلوی بزرگ کنار آن نصب شده است. این تابلو، مسیر خروجی دوم بوشهر را نشان می‌دهد اما وقتی به سمت بوشهر حرکت می‌کنید، از جاده ساحلی بوشهر گناوه سر در می‌آورید..
جاده «شغال‌ها» یا «خروجی دوم بوشهر»دو سال است که 80 میلیارد تومان سرمایه مردم استان رها شده و به جای ماشین، شغال‌ها و سگ‌ها از آن تردد می‌کنند. 

آقای رئیس‌جمهور بهتر است حتما در سفر به بوشهر از خروجی دوم بوشهر بازدید کند تا متوجه شود بوشهر همان یک خروجی را دارد!!

قرار بود خروجی دوم بوشهر را بسازند، اما طرح مطالعه نشده‌ای اجرا شد که در بارندگی‌های سیل‌آسا همان یک خروجی را هم مسدود می‌کند. 

بامداد جنوب: از مسیر برازجان به بوشهر که می‌آید، نرسید به چغادک و درست کنار تقاطع غیر هسطح یک جاده آسفالت فرعی وجود دارد که چند تابلوی بزرگ کنار آن نصب شده است. این تابلو، مسیر خروجی دوم بوشهر را نشان می‌دهد اما وقتی به سمت بوشهر حرکت می‌کنید، از جاده ساحلی بوشهر گناوه سر در می‌آورید که هیچ، مشاهده خواهید کرد روی این جاده هیچ انسانی تردد ندارد.

خروجی دوم بوشهر از جمله طرح‌هایی بود که در سفر رئیس‌جمهور مصوب شد، پولش را که دادند به جای شروع از جای سخت کار، به سراغ آسان‌ترین قسمت رفتند تا جاده‌ای برای شغال‌ها بسازند و پول‌ها را میان پیمانکارهای قدرتمند!! تقسیم کنند. دو سال است که 80 میلیارد تومان سرمایه مردم استان بدون استفاده مانده و به جای ماشین، جانورها از آن تردد می‌کنند. 
روحانی رئیس جمهور دولت تدبیر و امید در سفرهای استانی خود صحبت از طرح‌ها و مصوباتی می‌کند که رایحه و روزنه امید در بین مردم استان‌ها به وجود می‌آورد اما با خروج از استان‌ها و گذشت زمان، گویی وعده‌های خود را در پسا فراموشی به یادگار می‌گذارد و شاهرگ‌های نا‌امیدی در وجود مردم منتظر تزریق می‌شوند، البته این تقصیر رئیس‌جمهور نیست، بلکه گناه بر گردن کسانی است که مدیران ضعیف و کم‌توان را به استان‌ها می‌فرستند که به جای منافع ملی، به فکر منافع شخصی خود بوده و هستند!

یکی از این سفرها به‌عنوان دوازدهمین سفر استانی هیئت دولت یازدهم به استان بوشهر در سال 1393 طی سفر 27 ساعته بود که رئیس جمهور 11 طرح مهم زیرساختی در حوزه‌های مختلف در استان بوشهر را به تصویب رساند. بر طبق اعلام آقای روحانی این یازده طرح با اعتبار 603 میلیارد تومان مصوب شد و مقرر شد که در سال  های 94 و 95 اجرایی شوند.
رئیس جمهور در سفرسال 93 به استان در سخنان خود در جمع مردم بوشهر تأکید کرد: مسیر جاده و خروجی دوم بوشهر سال آینده آغاز می‌شود و تلاش می‌کنیم تا پایان دولت یازدهم و اوایل سال 96 این جاده را به اتمام برسانیم، چرا که این یکی از خواسته‌های مردم بوشهر در نظرسنجی‌ها و جلسه مشترک استاندار و وزرای دولت بوده است اما آنچه در حال حاضر مشاهده می شود عدم اتمام پروژه و برجای ماندی وعده آقای روحانی در آستانه اتمام عمر دولت یازدهم است.
جاده «شغال‌ها» یا «خروجی دوم بوشهر»
سال 1396 به پایان رسید، اما خبری از خروجی دوم بوشهر نشد. جاده‌ای ساختند که جز هدررفت سرمایه مردم چیزی در پی نداشته است. با این میزان پول، می‌شد از کنار بزرگراه امام علی به سمت جاده ساحلی گناوه بر اساس طراحی‌های صورت گرفته بخش عمده‌ای از کار را پیش برد تا بوشهر از مخمصه نجات پیدا کند. حالا که گفته می‌شود رئیس‌جمهور قرار است به بوشهر سفر کند حتما سراغ خروجی دوم بوشهر هم برود تا ملاحظه کند که همان یک خروجی است و خروجی دومی در کار نیست.

در آن روزها بامداد جنوب به عنوان تنها صدای مردم و منافع ملی هشدار داد که این پروژه نیز مانند دهکده سنگفرس سالاری جز نابودی سرمایه‌های مردم هیچ دستاوردی نخواهد داشت، اما کسی گوش نکرد. این خروجی بدون هیچ مطالعه زمین‌شناسی ساخته شد تا در باران‌های سیل‌آسای بوشهر، به جای آنکه خروجی دوم مرکز استان باشد، همان یک خروجی را هم مسدود کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: