bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۳۱۶
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
ساختمان مجتمع آموزشی امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان بنابر گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان بوشهر، با حضور پیوندی، ریاست جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و مسوولان استانی افتتاح شد.
بامداد جنوب: 
ساختمان مجتمع آموزشی امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان بنابر گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان بوشهر، با حضور پیوندی، ریاست جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، خدری نماینده مردم در مجلس و دشتی مسول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در این نهاد و سایر مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

در این آیین که در مورخ چهارشنبه ۲۴ بهمن‌ماه ۹۷ صورت پذیرفت، مجتمع آموزشی امداد و نجات در مرکز استان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
ساختمان مذکور در سه طبقه ساخته شده و دارای کلاس‌های آموزشی، مرکز کنترل eoc و سایر بخش‌های امداد و نجات با زیر بنایی بالغ بر ۸۰۰ مترمربع است.
رئیس جمعیت هلال احمر در این آیین ضمن تاکید بر پتانسیل‌های هلال احمر استان بوشهر در روبه‌رو شدن با حوادث به ضرورت زیرساخت‌ها در مقابله با خطرات احتمالی تاکید کرد و یادآور شد: باید ۵ تا ۶ پایگاه دیگر به ظرفیت امداد و نجات استان بوشهر اضافه شود که با همکاری همه، این مهم انجام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت همچنین صبح روز چهارشنبه بیست و چهارم بهمن  ۹۷، به مناسبت دهه مبارک فجر، ساختمان اداری، آموزشی، فرهنگی و امدادی هلال احمر شهرستان دیلم نیز با مساحت ۱۶۰۰ متر مربع، با حضور دکتر پیوندی، درویشی سرپرست جمعیت هلال احمر استان، فرماندار دیلم، امام جمعه دیلم و نماینده بوشهر، گناوه و دیلم مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
3 فروند بالگرد جدید به ناوگان هلال احمر اضافه می‌شود
رئیس جمعیت هلال احمر در سفر خود به استان بوشهر موضوعات و صحبت‌های مختلفی در رابطه با این حوزه مطرح کرد که در ادامه می‌آید.
علی‌اصغر پیوندی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم بهره‌برداری از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر EOC استان بوشهر در جمع خبرنگاران، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال جاری سه فروند بالگرد جدید به ناوگان امداد و نجات هوایی این جمعیت می‌پیوندد. در زمان حاضر 24 بالگرد شامل 12 بالگرد میل و 12 بالگرد بل در بخش امداد و نجات هوایی فعال است ولی با توجه به اقلیم پهناور، کوهستانی، دشت و جاده این تعداد با نیازهای کشور هم‌خوانی ندارد.

پیوندی در ادامه افزود: به دلیل کمبود بالگرد برخی استان‌ها به‌صورت مشترک از بالگرد استفاده می‌کنند و برخی دیگر نیاز به بیش از یک فروند بالگرد دارند. کمبود بالگرد باعث شده در ساعت اولیه وقوع حادثه به سرصحنه نرسیم و با تامین امکانات لازم و کاهش زمان رسیدن به صحنه از میزان تلفات کم خواهد شد. هر چند شرایط حاکم بر کشور ممکن است زمان تامین بالگرد‌های مورد نیاز را به تاخیر بیندازد ولی این باعث نمی‌شود تلاش خود را در این بخش ادامه ندهیم.
رئیس جمعیت هلال احمر کشور، تصریح کرد: 557 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، کوهستان و دریا در سطح کشور فعال است که با استاندارد هزار و 200 پایگاه خطوط ارتباطی 30 - 35 کیلومتری اصلی حدود 500 پایگاه کم داریم. پایگاه‌های امداد و نجات نماد خدمت‌رسانی اولیه جمعیت به مردم آسیب‌دیده در حوادث ترافیکی، زلزله، سیل و هر حادثه دیگر است و تلاش می‌شود با حمایت استانداری‌ها، نمایندگان مجلس و فرمانداران در کمترین زمان ممکن این نقیصه برطرف شود و امکان امدادرسانی در لحظه اول برای امدادگران فراهم شود.

به گفته وی، در دهه فجر امسال 14 پایگاه، انبار امدادی، ساختمان اداری و خودروهای نجات در سراسر کشور افتتاح و واگذار شد که این بیانگر تلاش جدی در جمعیت برای برطرف کردن کاستی‌های خود است ولی هنوز راه نرفته وجود دارد که با همت مسوولان طی شود. جمعیت هلال احمر تلاش می‌کند با تجهیز ناوگان امداد و نجات خود در سراسر کشور از 14 و 15 اسفند‌ماه روزهای شاد و با طراوتی را برای مردم رقم بزند. با بسیج همه امکانات، داوطلبان و امدادگران تلاش می‌شود مردم در آرامش خاطر به همه نقاط کشور تردد کنند.
رئیس جمعیت هلال احمر درباره تامین داروهای مورد نیاز هم، گفت: تامین قسمت عمده توزیع دارو برعهده هلال احمر نیست و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این مسوولیت را برعهده دارد ولی برای کمک به این وزارتخانه در همه استان‌ها حداقل یک داروخانه هلال احمر برای تامین داروهای صعب العلاج، سرطانی و کمیاب فعال است. شرایطی ایجاد شود که این دسته از بیماران دغدغه‌ای برای تامین دارو نداشته باشند.

این مقام مسوول در باره مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان بوشهر توضیح داد: این مجتمع آموزشی امدادی در فاز نخست خود مجهز به ساختمان 112، مرکز و معاونت عملیات و در آینده نزدیک پد و آشیانه بالگرد نیز در آن تاسیس می‌شود و به‌عنوان مرکز عملیات امداد و نجات در این استان معرفی می‌شود.
پیوندی یادآور شد: با توجه به شرایط استراتژیک استان بوشهر نیازمند نگاه خاصی از لحاظ امکانات و تجهیزات امدادی است که این استان و بیشتر استان‌های دیگر کشور از استانداردهای ملی عقب هستند. در استان بوشهر 15 پایگاه امداد و نجات فعال است که از این تعداد 9 پایگاه جاده‌ای، یک پایگاه کوهستانی و مابقی دریایی است ولی تاسیس هفت یا هشت پایگاه امدادی دیگر در استان بوشهر ضروری است. همچنین کمبود پایگاه امداد دریایی از مشکلات مزمن سال‌های گذشته استان بوشهر است که با توجه به وجود 930 کیلومتر مرز دریایی تلاش می‌شود با همت استانداری این استان این مشکل برطرف شود.


برچسب ها: هلال احمر
نام:
ایمیل:
* نظر: