bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۷ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
ادامه اعتصاب در پارس جم؛
اعتصاب بازیکنان در باشگاه جمی به روز سوم رسید ولی مشخص نیست چرا مسوولان استانی همچنان سکوت کرده‌اند و تحرکی از خود نشان نمی‌دهند.
بامداد جنوب - علی تنگستانی:
اعتصاب بازیکنان در باشگاه جمی به روز سوم رسید ولی مشخص نیست چرا مسوولان استانی همچنان سکوت کرده‌اند و تحرکی از خود نشان نمی‌دهند.
چند هفته‌ای است که تیم پارس جنوبی از نظر مالی با مشکلات زیادی برخورد کرده ولی با وجود این بازیکنان و کادرفنی باشگاه در بازی‌ها حاضر می‌شدند و به‌خاطر هواداران این تیم بازی می‌کردند. آنها که در ابتدای فصل حدود ۱۲ بازیکن اصلی خود را از دست دادند، با جذب نفرات جوان و چند بازیکن باتجربه توانستند نتایج خوبی کسب کنند و در نیمه بالای جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار بگیرند. با وجود این عملکرد خوب از سوی تیم تحت هدایت مهدی تارتار اما مشکلات مالی یکی از موانع اصلی بر سر راه پارس جنوبی بوده است. نماینده جم در لیگ برتر با این‌که مالکیتش متعلق به منطقه ویژه پارس جنوبی است، به دلایل قوانین موجود در وزارت نفت و مصوبه مجلس نمی‌تواند از امکانات این وزارتخانه عریض و طویل استفاده کند و شرکت‌های خصوصی‌ای که در گذشته به این تیم کمک می‌کردند هم امسال به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند.

حال چند روز قبل بازی با سپیدرود، بازیکنان پارس که دیگر نمی‌توانستند این همه مشکل مالی را تحمل کنند در یک اقدام هماهنگ تاکید کردند، اگر تا بازی سپیدرود مسوولان برای حل مشکلات تحرکی از خود نشان ندهند، بعد از بازی با سپیدرود یک اقدام هماهنگ انجام می‌دهند. پیام آنها این بود «با سلام خدمت هواداران فهیم و دوست داشتنی تیم پارس جنوبى‌جم. ما بازیکنان، کادرفنى، کادرپزشکى و تدارکات تیم تا این لحظه از هیچ تلاشى براى خوشحال کردن شما و موفقیت تیم دریغ نکردیم و همیشه با تمام توان در تمرینات و مسابقات شرکت کردیم تا بتوانیم لحظه‌اى دل شما عزیزان را شاد کنیم ولى متاسفانه به‌رغم قول‌هاى مکررى که مسوولان شهر جم و باشگاه دادن تا این لحظه هیچکدام محقق نشده از این‌رو بازیکنان با تمام توان در بازى با سپیدرود به‌خاطر شما هواداران شرکت می‌کنیم و بعد از بازى با سپیدرود هر اتفاقى افتاد عواقبش متوجه مسوولان باشگاه و استان است. چون فوتبال حرفه ماست و تنها درآمد ما از این شغل تامین می‌شود. تا امروز کمترین دریافتى در بین ١۶ تیم لیگ برتر در این فصل را داشتیم و با توجه به پتانسیل‌های موجود در منطقه هیچ عزمى براى موفقیت تیم دیده نمی‌شود. دیگر کارد به استخوانمان رسیده، با آرزوى موفقیت در بازى با سپیدرود. یا على»

این پیام به‌خوبی نشان داد که بازیکنان پارس جنوبی چه فشار را متحمل می‌شوند. از یک طرف باید برای کسب نتایج بهتر به میدان بروند و از طرفی دیگر مشکلات مالی حسابی تمرکز آنها را بهم ریخته است. در بازی با سپیدرود هم همانطور که دید پارس جنوبی نتوانست از گل برتری خود محافظت کند و در دقایق پایانی گل تساوی را دریافت کرد. به هر حال همانطور که گفتم مشکلات مالی تمرکز بازیکنان را پایین آورده است و همین مساله باعث شد تا آنها نتوانند در دقایق پایانی دقت لازم را داشته باشند. پس از این پایان بازی، مهدی تارتار در مورد این مساله تاکید کرد: نتایج اخیر به خوبی نشان می‌دهد معادلات به درستی در حال رقم خوردن است. تیمی که مشکلات زیادی دارد نباید در دیدارهای خود به برتری دست پیدا کند و اگر نیز به پیروزی برسد کار بزرگی انجام داده است. این‌که در هفته‌های پایانی فصل تنها 35 درصد از مبالغ قراردادها پرداخت شده است باعث خواهد شد شما در بازی‌های خود پیروز نشوید و اگر نیز ما موفق به پیروزی می‌شدیم کار بزرگی انجام داده بودیم. تیم ما در هفته‌های اخیر دچار بدبیاری شده است و هر توپی به سمت دروازه‌مان می‌آید تبدیل به گل می‌‌شود. این موضوع نیز به‌خاطر مشکلات روحی و روانی بازیکنان است که دلیل آن نیز شرایط نامناسب مالی تیم است.» در این مساله کاملا حق با مهدی تارتار است. به هر حال وقتی بازیکنان ذهن‌شان درگیر مسائل مالی و حاشیه‌های آن است، نباید هم در بازی‌های لیگ برتر تمرکز کافی داشته باشد. این دقیقا همان مشکلی است که ایرانجوان را به این روز درآورد اما تا وقتی آن مشکل نتیجه خود را نشان داد کسی جدی‌اش نگرفته بود. 

متاسفانه اتفاقی که در چهار روز گذشته رخ داده است مطمئنا در ادامه روی روند نتیجه‌گیری تیم پارس جنوبی تاثیر مستقیم خواهد داشت. داستان از این قرار است که بعد از بازی با سپیدرود، بازیکنان تیم حاضر نشدند که در تمرینات شرکت کنند و روز گذشته هم همانطور که در خبرها دیدید، برای سومین‌ روز متوالی بازیکنان پارس تمرینات تیم را تعطیل کردند و دست به اعتصاب زدند. اتفاقی که در طول فصل چندبار دیگر هم رخ داده و هیچ کدام از آنها به اندازه اعتصاب این روزهای بازیکنان پارس جنوبی جدی نبوده است. حتی خبر رسیده است که برخی از بازیکنان تیم گفته‌اند که در «با این شرایط بهتر است در هفته بیست و هفتم لیگ برتر مقابل پیکان به میدان نرویم»، اتفاقی که در صورت رخ دادن آن باید شاهد یک فاجعه دیگر پس از سقوط ایرانجوان باشیم. 
در یک کلام باید گفت که «پارس جنوبی در مسیر نابودی قرار گرفته است». این حرف از این جهت می‌زنم که در این روزها این باشگاه به تنهایی به کار خود در لیگ برتر ادامه می‌دهد، بدون حامی خاصی. متاسفانه مسوولان ارشد استانی در این راستا سکوت پیشه کرده‌‌اند و هیچ کاری انجام نمی‌دهند، گویی فراموش کرده‌اند که تیمی به‌نام پارس جنوبی‌جم که نماینده استان در لیگ برتر است اصلا وجود دارد. با این فرضیات باید گفت که به‌ظاهر سرنوشت تلخ نفت تهران در انتظار پارس جنوبی است. اتفاقی که امیدوارم رخ ندهد ولی ... .

نام:
ایمیل:
* نظر: