bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۵۵۸
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۰۰ - ۱۷ تير ۱۳۹۸
شیرزادی از پارس، سر از شاهین در آورد؛
علی پورتنگستانی: فوتبال ما پر از اتفاق‌های عجیب و غریب است که کمتر در فوتبال جهان شاهد آن هستیم. اتفاق‌هایی که بعضی مواقع ضرر زیادی به فوتبال ما وارد کرده است مثل قضیه مهدی طارمی و پرسپولیس تهران یا محرومیت شش ماهه استقلال و تراکتور از جذب بازیکن. به هر حال باید پذیرفت که ساختار فوتبال ما مشکلات زیادی دارد و با یکی دو تغییر درست نمی‌شود. ساختاری که نه تنها در تیم‌های بزرگ بلکه در دیگر تیم‌های کشور هم اشتباه است اما یک‌چیز همیشه در راس این اشتباه‌ها بوده، بازیکنان فوتبال. درست است که می‌گویند اکثر مدیران ما فوتبالی نیستند ولی باید قبول کرد که خیلی از فوتبالیست‌های کشورمان هم علیرغم این‌که در زندگی فوتبالی تا حدودی حرفه‌ای هستند

آغاز یک اختلاف قدیمی میان دو نماینده استان؟

علی پورتنگستانی:

مثل سال‌های گذشته باز هم پای یک بازیکن در میان است تا شاید بار دیگر شاهد اختلاف میان دو نماینده استان در لیگ برتر باشیم. بازیکنی که اصلا مشخص نیست به چه دلیل با پارس فسخ کرد و به چه دلیل خیلی سریع سر از تمرینات شاهین درآورد.

فوتبال ما پر از اتفاق‌های عجیب و غریب است که کمتر در فوتبال جهان شاهد آن هستیم. اتفاق‌هایی که بعضی مواقع ضرر زیادی به فوتبال ما وارد کرده است مثل قضیه مهدی طارمی و پرسپولیس تهران یا محرومیت شش ماهه استقلال و تراکتور از جذب بازیکن. به هر حال باید پذیرفت که ساختار فوتبال ما مشکلات زیادی دارد و با یکی دو تغییر درست نمی‌شود. ساختاری که نه تنها در تیم‌های بزرگ بلکه در دیگر تیم‌های کشور هم اشتباه است اما یک‌چیز همیشه در راس این اشتباه‌ها بوده، بازیکنان فوتبال. درست است که می‌گویند اکثر مدیران ما فوتبالی نیستند ولی باید قبول کرد که خیلی از فوتبالیست‌های کشورمان هم علیرغم این‌که در زندگی فوتبالی تا حدودی حرفه‌ای هستند ولی در بحث یک بازیکن فوتبال به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند و می‌توانند باعث یک اتفاق بزرگ در یک باشگاه شوند. اینها را گفتم تا ببینیم در فوتبال ما بازیکنان چه عنصر خطرناکی هستند که بعضی مواقع می‌توانند باعث تیره و تار شدن روابط دو باشگاه هم شوند.

حالا به گزارش اصلی می‌پردازیم. حدود دو هفته پیش بود که پیمان شیرزادی مدافع چپ ۲۹ ساله بعد از توافق نهایی با بهرام رضاییان، مدیرعامل باشگاه پارس جنوبی قرارداد دو ساله‌اش را به امضا رساند. این بازیکن که فصل گذشته در فولاد خوزستان توپ می‌زد، سابقه قهرمانی با استقلال خوزستان را در لیگ برتر داشت. در نگاه اول خرید چنین بازیکنی نه آنچنان خرید مهمی به‌شمار می‌رفت و نه یک خرید ناموفق. شیرزادی یک بازیکن معمولی بود که بیشتر با توجه به سنش بیشتر برای نیمکت پارس جنوبی خوب بود اما طی روزهای گذشته خبر رسید که این بازیکن به‌صورت توافقی و با رضایت طرفین از جمع زردپوشان جنوبی جدا شد و قراردادش را فسخ کرد. در وهله اول این فکر به ذهن ما خطور کرد که شاید مسائل مالی باعث این اتفاق شده باشد یا نظر مربی باشگاه روی این بازیکن مساعد نبوده و بازیکن تصمیم به فسخ قرارداد گرفته بوده باشد. اما ماجرا تازه از همین‌جا شروع می‌شود. هر روز تصاویر از تمرینات شاهین شهرداری که زیرنظر عبدالله ویسی در حال برگزاری است در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود اما طی یکی دو روز گذشته تصویری ذهن ما را به خود مشغول کرد که می‌تواند شروع یک اختلاف قدیمی باشد. در یکی از تصاویر تمرینات بازیکنان شاهین، پیمان شیرزادی در کنار سلمان بحرانی دیده شد که در حال دویدن بود آن هم در حالی که هنوز یک هفته از فسخ قرارداد این بازیکن با دیگر نماینده استان بوشهر یعنی پارس جنوبی نگذشته است. عکسی که سوالاتی را در ذهن هر بیننده‌ای ایجاد می‌کرد.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با ما در این رابطه تاکید کرد که او فعلا دو روز در تمرینات شرکت کرده است و در حال حاضر منتظر نظر نهایی کادرفنی باشگاه است. طبق گفته این منبع آگاه مشخص نیست که این بازیکن با نظر کادرفنی به تمرینات آمده است یا خیر بیشتر برای تست به تمرینات باشگاه دعوت شده است؟!

در همین رابطه سعی کردیم با مدیرعامل و سرپرست دو باشگاه ارتباط برقرار کنیم ولی مثل روزهای گذشته هیچ‌یک از این افراد پاسخگو نبودند (مشخص نیست که چرا مسوولان بلندپایه باشگاه شاهین و پارس جنوبی که روزی با ما مصاحبه می‌کردند حالا برای مصاحبه کردن، باید بارها با آنها تماس بگیریم تا شاید نگاهشان به تلفن بیفتد).

اما این اتفاق می‌تواند باعث یک اختلاف قدیمی شود. بر هیچکس پوشیده نیست که شاهین شهرداری و پارس جنوبی زمانی که در لیگ دسته 2 حضور داشتند، اختلافاتی با هم داشتند. همین مسائل باعث شد که در بازی این دو در ورزشگاه شهید بهشتی شاهد برخی حرکات ناشایست باشیم. درست است که در برهه‌ای از زمان این دود تیم روابط خوبی با هم داشتند و تماشاگران دو تیم به ورزشگاه همدیگر می‌آمدند و در کنار یکدیگر تیم خود را تشویق می‌کردند ولی همانطور که می‌دانید امسال لیدرهای شاهین به ورزشگاه پارس جنوبی نرفتند تا حاشیه‌هایی در رابطه با آغاز اختلاف‌ها به‌وجود بیاید که در حد حدس و گمان باقی ماند.

اما پرونده پیمان شیرزادی می‌تواند آغازی دوباره یک اختلاف شود. در این پرونده سوال‌های زیادی وجود دارد که فقط مسوولان دو باشگاه می‌توانند به آنها پاسخ دهند. نکته جالب این است که مشخص نیست شیرزادی چه نقشی در این کار دارد؟ آیا این بازیکن آنقدر با کیفیت است که دو باشگاه استان به‌خاطر او وارد این گودال بزرگ شوند؟ آیا پای وعده‌ بزرگی در میان بوده که شیرزادی را از پارس به شاهین کشانده است یا شاید هم خود بازیکن شروع‌کننده این ماجرا بوده است؟ نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که شیرزادی زمانی زیرنظر عبدالله ویسی در استقلال خوزستان فعالیت می‌کرد و با این مربی به‌عنوان قهرمانی نیز دست یافت، مساله‌ای که شاید در این پرونده بزرگ‌ترین نقش را داشته باشد. این احتمال وجود دارد که به‌خاطر سوابق گذشته، ویسی این بازیکن را به باشگاه پیشنهاد داده باشد اما این سناریو هم فقط در حد گمان ماست. به هر حال از هر زاویه‌ای که بخواهیم به این پرونده نگاه کنیم، باز هم ممکن است که شاهد یک اختلاف بزرگ در میان دو تیم شاهین و پارس جنوبی باشیم. امیدواریم که این مساله خیلی زود با جوابیه از سوی هر دو باشگاه پارس جنوبی و شاهین شهرداری ختم به خیر شود تا مبادا این اختلاف احتمالی در تماشاگران هم وارد شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: