bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۸ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
گزارش مستند بامداد جنوب از یک واقعه؛
علی پورتنگستانی: نماینده بوشهر، دیلم و گناوه در مجلس شورای اسلامی در جدید‌ترین اقدام غیرمنطقی خود، به‌خاطر یک نقد، یکی از موفق‌ترین روسای هیات‌های ورزشی را از کار برکنار کرد و یکبار دیگر نشان داد که چقدر نقدپذیر است. اما پشت پرده این اتفاق تلخ چه بود؟

علی پورتنگستانی:

نماینده بوشهر، دیلم و گناوه در مجلس شورای اسلامی در جدید‌ترین اقدام غیرمنطقی خود، به‌خاطر یک نقد، یکی از موفق‌ترین روسای هیات‌های ورزشی را از کار برکنار کرد و یکبار دیگر نشان داد که چقدر نقدپذیر است. اما پشت پرده این اتفاق تلخ چه بود؟

سیاست و ورزش، باید دو مقوله جدا از هم باشند ولی در کشور ما این دو با هم ترکیب شده‌اند، افراد سیاسی که باید بیشتر به‌فکر مردم و مشکلات آنها باشند گهگاهی سری هم به ورزش می‌زنند و با اقدامات غیراصولی خود باعث حاشیه‌های زیادی می‌شوند. نکته جالب ماجرا این است که این افراد هیچ‌وقت قبول نمی‌کنند که در این حاشیه‌ها دست داشته‌اند. این مسائل باعث می‌شود ورزش ما هر روز به‌جای پیشرفت، پسرفت کند، اینها را گفتم که ببینید اگر یک فرد سیاسی بخواهد تصمیمات ورزشی بگیرد باید منتظر چه عواقبی باشیم.

حال به گزارش امروز خود بپردازیم. این روزها برکنار شدن رئیس هیات قایقرانی دیلم به یکی از مهم‌ترین سوژه‌های ورزشی استان تبدیل شده، به این دلیل که گفته می‌شود یکی از نمایندگان مجلس در برکناری این فرد تاثیر مستقیم داشته است. این نماینده مجلس که حجت‌الاسلام خدری است در ماه‌ها و سال‌های گذشته هم نشان داده بود که علاقه زیادی به ورزش و کشیدن آن به حاشیه دارد. آقای خدری این‌بار در جدیدترین تصمیمات به‌ظاهر مثبت خود، به‌خاطر نقدی که رئیس هیات قایقرانی دیلم به فعالیت‌‌های او داشته، با لابی‌گری در وزارت ورزش، باعث شد تا این رئیس توانا با رزومه خوب از سمت خود برکنار شود. در همین رابطه یک منبع آگاه که نخواست اسمش فاش شود، به ما گفت که خدری چندین ماه‌ است که به‌دنبال برکناری آقای حسینی از سمت خود بوده است.

آقای حسینی فقط به‌دنبال مطالبات هیات بودند

ما برای رشد قایقرانی در دیلم، آقای حسینی را به‌عنوان رئیس هیات قایقرانی این شهرستان انتخاب کردیم. آقای حسینی آنقدر در این هیات زحمت کشید که فعالیت کمی و کیفی این مرکز حتی از فعالیت‌‌های مرکز استان هم بیشتر بود. آنها در جذب و تمرین دادن ورزشکاران بسیار خوب عمل کردند و می‌توان گفت که در کل عملکرد هیات قایقرانی دیلم در دوره آقای حسینی بسیار خوب بود. به هر حال ایشان به‌عنوان رئیس هیات قایقرانی برای پیشرفت این رشته در دیلم، به‌دنبال مطالباتی بودند تا بتواند کارهای بیشتری در دیلم انجام دهند و در همین رابطه به نماینده مجلس این شهرستان در مجلس مراجعه کرده بودند و یکسری قول‌ها از او گرفته بود. ولی پس از چندین‌بار پیگیری هیچ قولی عملی نشد و همین مساله باعث شد تا آقای حسینی در فضای مجازی از این مساله انتقاد کند (بدون هیچ‌گونه توهین خاصی). همین مساله باعث می‌شود آقای خدری که نماینده مردم دیلم در مجلس است، به‌دنبال برکناری حسینی باشد. به یاد دارم زمانی وزیر ورزش و جوانان برای دیدن امکانات هیات قایقرانی استان به بوشهر آمده بود، این نماینده مجلس در این بازدید، از او و رئیس هیات قایقرانی استان بوشهر می‌خواهد که رئیس هیات قایقرانی دیلم را برکنار کنند ولی مساله با مخالفت آنها روبه‌رو می‌شود مسوولان که از عملکرد آقای حسینی راضی بودند این موضوع را نادید گرفتند. پس از مدتی، آقای خدری این مساله را آقای بهروزیان‌فر در میان می‌گذارد که وی به دلیل این‌که هیچ منطقی پشت این قضیه نبود، این مساله را قبول نمی‌کند.

هیچ منطقی در برکناری حسین وجود نداشت

خدری پس از این‌که در بوشهر جوابی نمی‌گیرد به وزارت ورزش مراجعه می‌کند تا از آنجا اقدامات لازم را انجام دهد. در نهایت با فشاری که از وزارت ورزش به مسوولان استان وارد می‌شود، آقای حسینی از سمت خود برکنار می‌شود، در حالی این برکناری هیچ دلیل و منطقی نداشت. حسینی حتی یک کار اشتباه هم در دوره ریاست خود نداشت. در واقع باید برای چنین عملی تاسف خورده چراکه هنوز برایم سوال است چرا یک نماینده مجلس به‌خاطر یک نقد اینقدر به این و آن حرف بزند تا آنجا که یک رئیس موفق در حوزه ورزش را برکنار کند.

اما پیگیری ما نشان می‌دهد که ماجرا عجیب‌تر از آن است که گفت شده است. وقتی حامد حسینی از سمت خود برکنار می‌شود، آقای خدری در فضای مجازی از این موضوع نه تنها ابراز بی‌اطلاعی می‌کند بلکه می‌گوید مگر «هیات قایقرانی دیلم هم وجود دارد؟» اما چند روز بعد او در اقدامی عجیب حکم سرپرست جدید هیات را در فضای مجازی پخش می‌کند در حالی که نمی‌دانسته اصلا در این شهر هیات قایقرانی وجود دارد.

در همین رابطه با سیدحامد حسینی، رئیس برکنار شده هیات قایقرانی شهرستان دیلم گفت‌وگو کردیم تا ببینیم چرا آقای خدری علاقه شدیدی به برکناری او داشته است.

نه اهل سیاست هستم و نه حزب خاصی

من نه اهل سیاست هستم و نه اهل حزب خاصی، من فقط در حوزه ورزش فعالیت می‌کنم ولی با این وجود این حق را دارم که نسبت به فعالیت نماینده مجلس شهرستانم نقدی داشته باشم. حالا ایشان نتوانسته این نقد را قبول کند و کاری کرد که من از سمت خود برکنار شوم. حالا این نماینده مجلس می‌گوید که «اگر مدرکی داری رو کن». من نیازی به مدرک ندارم، چراکه هم هیات قایقرانی استان و هم اداره کل ورزش و جوانان در جریان تمام ماجرا هستند. این‌که چرا نماینده مجلس به‌جای رفع هزاران مشکل شهر و شهرستان خود را درگیر برکناری یکی از روسای هیات‌های ورزشی کرده است، باید از مردم پرسید.

خدری اولین کسی بود که حکم سرپرست جدید را پخش کرد

آقای خدری با این‌که در برکناری من بیشترین نقش را داشت ولی حالا در فضای مجازی می‌گوید که «هیات قایقرانی دیلم چی است که من بخواهم خودم را درگیر آن کنم». از طرفی دیگر او برای این‌که مردم را گمراه کند تاکید می‌کند که فلان روز من در کمیسیون انرژی بوده و اصلا روحش هم از چنین مساله‌ای خبر نداشته است. نکته جالب قضیه این است که در حالی‌که اداره ورزش و جوانان شهرستان و استان و هیات قایقرانی استان در مورد سرپرست جدید حکمی نزده بودند آقای خدری حکم سرپست جدید هیات قایقرانی دیلم را به‌عنوان اولین‌ نفر در فضای مجازی پخش می‌کند. حرف من این است کسی که می‌گفت «مگر دیلم هیات قایقرانی دارد» چرا به‌عنوان اولین ‌نفر حکم سرپرست جدید این هیات را پخش می‌کند؟

همه اتفاق‌های رخ داده شفاهی بود نه نامه‌نگاری

در مورد این‌که گفته شده در رابطه برکناری من نامه‌نگاری شده باید بگویم که این حرف به هیچ عنوان صحت ندارد بلکه همه اتفاق‌ها و صحبت‌ها به‌صورت شفاهی بوده است. من به هر کدام از ارگان‌های مربوطه رفتم به‌صورت شفاهی به من اعلام کردند که «باید برکنارت کنیم چراکه از بالا تحت فشار هستیم». این در حالی بود که اداره کل ورزش و جوانان و هیات قایقرانی استان مخالف جدایی من از هیات قایقرانی بودند، زیرا عملکرد من در هیات خوب بوده و همه مسوولان هیات و اداره کل آن را تائید می‌کنند.

امیدوارم سرپرست جدید راه ما را ادامه دهد

من از سرپرست جدید قایقرانی می‌خواهم راه ما را ادامه دهد، چراکه قایقرانی دیلم در سال‌های گذشته روند پیشرفت خوبی داشته است و خدا را شکر الان هم در تیم استان چند قایقران داریم که به‌زودی در مسابقات کشوری شرکت می‌کنند. با تمام اتفاق‌های که در چند روز اخیر برایم رخ داده است، من باز هم در کنار هیات قایقرانی هستم و به ورزشکاران این رشته کمک می‌کنم. امیدواریم که قایقرانی در استان بوشهر روز به‌روز پیشرفت کند.

این اولین‌بار نیست که خدری دست به اقدامی عجیب در ورزش استان بوشهر می‌‌زند و البته آخرین‌بار هم نخواهد بود. سال گذشته اگر به یاد داشته باشید این نماینده مجلس در کار پرسپولیس گناوه هم دخالت و سعی بر این داشت که سرمربی این تیم را برکنار کند و هواداران باشگاه را علیه او کند. اتفاقی که در نهایت رخ نداد و تماشاگران پرسپولیس گناوه باز هم از سرمربی خود حمایت کردند. مشخص نیست که چرا آقای خدری اینقدر دوست دارد که خود را وارد حاشیه کند و بعد هم از اتفاق‌هایی که رخ داده ابزار بی‌اطلاعی کند. حرف من این است که مردم بوشهر، دیلم و گناوه مشکلات زیادی دارند، چرا آقای خدری به آنها نمی‌پردازد؟ چرا در وزارت فقط برای برکناری افراد زحمت‌کش این شهرستان اقدام می‌کند و به‌دنبال مطالبات مردم این استان نمی‌رود؟ اگر ایشان نماینده مجلس مردم است چرا مردم را فراموش کرده و خود را درگیر موضوعاتی می‌کند که به هیچ عنوان در اولویت نیستند؟ آقای خدری خوب بدانید این کار شما نه تنها غیراخلاقی بوده بلکه به‌دور از انصاف هم بود. آقای حسینی اولین و آخرین فردی نیست که به‌خاطر نقد به‌جایش از سمت خود برکنار می‌شود ولی نمایندگان ما هم باید خوب بدانند که اگر پشت پرده کاری انجام دهند باز هم رسانه‌‌هایی مثل ما هستند که کار آنها انتقاد کنند. آقای خدری اگر خدمت نمی‌کنید، حداقل کاری به ورزش استان نداشته باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: