bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۷۰۹
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۱ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
سرمربی موج گناوه در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
علی پورتنگستانی: حیدر نیکونژاد مثل سال‌های گذشته با دست‌خالی تیم موج را راهی لیگ دسته یک کشور کرده است، آن هم در فصلی که بی‌مهری‌ مسوولان به تیم‌های استان به اوج خود رسیده است.پس از گذشت چند ماه، لیگ دسته یک فوتبال ساحلی کشور از هفته گذشته آغاز شد.

علی پورتنگستانی: 

حیدر نیکونژاد مثل سال‌های گذشته با دست‌خالی تیم موج را راهی لیگ دسته یک کشور کرده است، آن هم در فصلی که بی‌مهری‌ مسوولان به تیم‌های استان به اوج خود رسیده است.

پس از گذشت چند ماه، لیگ دسته یک فوتبال ساحلی کشور از هفته گذشته آغاز شد. در فصل جدید این رقابت‌ها، استان بوشهر دو نماینده به نام‌های موج و پاس دارد که هر دو تیم از شهرستان گناوه هستند. مساله‌ای که به‌خوبی نشان می‌دهد چرا گناوه بعد از بوشهر قطب دوم فوتبال ساحلی استان بوشهر است. به همین دلیل در دو گزارش به بررسی وضعیت این تیم خواهیم پرداخت. در بخش اول این گزارش به سراغ موج گناوه و حیدر نیکونژاد، سرمربی این تیم رفتیم که ببینیم با وجود مشکلات زیادی مالی، چطور می‌خواهند به اهداف خود برسند.

تیم موج نسبت به سال‌های گذشته جوان‌تر شده است

با توجه به این‌که سه بازیکن اصلی ما امسال از تیم جدا شدند، تیم موج نسبت به سال‌های گذشته جوان‌تر شده است. درست است که تیم ما حالا از بازیکنان جوان تشکیل شده است ولی اکثر آنها در فوتبال ساحلی استعداد خوبی دارند، البته برای این‌که بتوانند برنامه‌های ما را در زمین پیاده کننده به هماهنگی بیشتری نیاز دارند. باید بگویم که به آینده این بازیکنان جوان بسیار خوشبین هستم و مطمئنم که آنها می‌توانند به تیم‌های بزرگ‌تری ملحق شوند.

لیگ امسال نسبت به سال‌های گذشته به مراتب سخت‌تر است، چراکه یکی دیگر از نماینده‌های استان که از قضا همشهری ما همه هست، در گروه ما حضور دارد و این مساله حساسیت بازی‌ها را بالا برده است. تیم‌های دشتی، چابهار و شهرکرد هم از دیگر تیم‌های حاضر در این گروه هستند که هر کدام از آنها از نظر فنی رتبه بالایی دارند و می‌توانند برای ما دردسرساز باشند. در واقع باید گفت تیم‌هایی که در گروه ما قرار دارند تقریبا از نظر قدرت در یک‌سطح هستند ولی تیمی که بازیکنان باتجربه‌تری داشته باشد و از نظر بدنی هم آماده‌تر باشد می‌تواند به نتیجه دلخواه خود برسد. البته نکته دیگری که باید در اینجا مطرح کنم این است که ما به‌دلیل مشکلات مالی، نتوانسته‌ایم برنامه‌ریزی خوبی برای مسابقات امسال داشته است، اصلا هر تیمی که مثل ما تیمی اداره شود، نمی‌تواند برنامه‌ریزی خوبی داشته باشد. از طرفی دیگر، دو بازیکن خوب موج به دلیل محرومیتی که از فصل گذشته داشتند، در دو بازی اول فصل جدید محروم بودند که این مساله به ضرر ماست. اگر در بازی‌های آینده بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم، به آینده این تیم خوشبین خواهم شد.

تیم‌های جدید باید با نیروهای جدید وارد مسابقات شوند

تیمی که می‌خواهد برای اولین‌بار در لیگ‌های کشوری به میدان برود باید با نیروهای جدید وارد این مسابقات شود. اگر بخواهیم در این رابطه تیمی را مثال بزنم آن تیم پاس گناوه است. در حال حاضر پنج بازیکن پاس، بازیکنان سابق ما هستند که در فصل جدید با لباس این تیم به میدان می‌روند. از نظر من، این اتفاق نه تنها باعث ضعیف شدن تیم ما می‌شود بلکه تیم آنها را هم ضعیف می‌کند و نمی‌توانند نتایج لازم را کسب کنند. اگر آنها با گروه و نیروی جدیدی وارد مسابقات شده بودند آن موقع می‌توانستیم بگوییم که آینده فوتبال ساحلی گناوه رو به بهبودی است ولی همانطور که گفتم آنها از پنج بازیکن سابق موج در ترکیب خود استفاده می‌کنند. از طرفی دیگر وقتی این پنج بازیکن در تیم ما بودند، ما نمی‌توانستیم نتایج آنچنان درخشانی کسب کنیم، حالا حساب کنید ما آن پنج بازیکن را هم از دست داده‌ایم و تعدادمان نصف شده است، آیا سطح فوتبال ساحلی گناوه با این کارها بالا می‌رود؟ حرف من این است تیمی که می‌خواهد در فوتبال ساحلی به موفقیت برسد، بهتر است از جوانان و امیدها کار خود را آغاز کند و چند سال در این رشته کار کند تا به تجربه کافی برسد، این‌که همان نیروی قدیمی بین دو تیم جابه‌جا شوند هیچ کمکی به فوتبال ساحلی شهرستان گناوه نخواهد کرد. ما دوست داشتیم پاس گناوه با بازیکنان جدیدی در مسابقات شرکت کند که البته این اتفاق رخ نداد. وقتی با پاس گناوه بازی داریم، فکر می‌کنم که با تیم خودمان بازی می‌کنیم. مساله‌ دیگری که در اینجا مطرح است این است که الان بیشتر بازیکنان جذب فوتبال چمنی می‌شوند و کمتر می‌بینیم که جوانی به فوتبال ساحلی روی آورد. این مساله باعث شد که تیم‌ها از نظر تعداد بازیکن هم به مشکل بخورند. درست است که بازیکنان آینده‌دار داریم و تعداد آنها خیلی کم است.

تا الان نماینده‌ای ندیده‌ام که دلش به حال ورزش استان بسوزد

در مورد مشکلات مالی و حمایت مسوولان و نماینده مجلس باید بگویم که افرادی که دم از حمایت می‌زنند، به‌ویژه نماینده محترم مجلس، فقط در فکر تبلیغات و آینده خود هستند. من تا الان نماینده‌ای ندیده‌ام که دلش به حال ورزش استان بوشهر بسوزد. آنها برای این‌که آینده خوبی برای خود رقم بزنند می‌دانند که کجا و به چه کسی کمک کنند. شما در نظر بگیرید که الان گناوه سه الی چهار تیم ورزشی دارد که در سطح کشوری فعالیت می‌کنند ولی اگر به این تیم‌ها مراجعه کنید می‌بینید که از نظر مالی در شرایط بدی هستند. حالا وضعیت فوتبال چمنی خوب است ولی چرا آقایان فکری به حالا فوتبال ساحلی گناوه نمی‌کنند؟ نماینده‌های ما شعار می‌دهند که به‌خاطر پیشرفت ورزش استان زحمات زیادی می‌کشیم ولی من که تا الان تلاش و زحمتی ندیده‌ام. در شهرستان گناوه نه ‌این‌که برخی از مسوولان دلشان نخواهد از ما حمایت کنند، حقیقت این است که آنها چیزی ندارند که به ما بدهند. در واقع این اداره کل ورزش است که باید به آنها دستور بدهد که آنها از ما حمایت کنند، اگر آنها دستور ندهد در شهر ما هیچ کاری انجام نمی‌گیرد. الان در شهر گناوه همه مربیان و مالکان از جیب شخصی خود هزینه می‌کنند که تیمشان منحل نشود. با این وضعیت ما چطور باید منتظر آینده‌ درخشان برای فوتبال و فوتبال ساحلی شهرمان داشته باشیم؟ بازیکنان هم بدون این‌که یک ریال دریافتی داشته باشند، برای تیمشان از جان مایه می‌گذارند و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند. در واقع باید گفت که در حال حاضر فوتبال کشوری برای آنها هیچ فرقی با فوتبال محلاتی ندارد، چراکه آنها انگیزه‌ای دیگر ندارند. از نظر مالی واقعا دچار مشکل هستیم و در حال حاضر فقط دو میلیون تومان به تیم امیدهایمان کمک شده است. در حال حاضر ارگان‌هایی مانند شورای شهر، اداره ورزش و جوانان و نهادهای دیگری که می‌توانستند به ما کمک کنند، هیچ حمایتی نکرده‌اند. البته من معتقدم که نیازی نیست ما از آنها گدایی کنیم بلکه آنها باید خود بدانند که یک تیم برای حضور در لیگ‌های کشوری نیاز به حمایت مالی دارد. نیازی نیست که به این و آن مراجعه کنیم تا در آخر فقط دو میلیون تومان کمک شود، مسوولان خود باید به فکر ما و هزینه‌های که داریم، باشند.

کولاکوویچ: شرایط تیم ملی خوب نیست

بامداد جنوب: سرمربی تیم ملی والیبال ایران می‌گوید که شرایط تیم برای مرحله اول انتخابی المپیک خوب نیست، در مورد حواشی همه صحبت نمی‌کنم چون در این جایگاه نیستم.

ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران در پایان تمرین روز گذشته ملی‌پوشان در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: در واقع باید بگوییم شرایط تیم چندان خوب نیست چون برخی ناهماهنگی‌ها در تیم وجود دارد و برخی ناآماده و برخی مصدوم هستند که همین مسائل ناهماهنگی‌هایی را به‌وجود آورده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ایران می‌تواند در روسیه کسب سهمیه المپیک کند، تاکید کرد: ما این شانس را داریم و باید تلاش کنیم. مسیر طولانی است و اولین مرحله در روسیه است که باید مبارزه کنیم و به نتیجه برسیم. بی‌شک روسیه قوی‌ترین حریف ماست اما ما با کوبا در رقابت‌های جهانی هم مشکل داشتیم. شاید مکزیک تیم قدرتمندی نباشد اما او نیز حریف ماست و باید آنها را مدنظر داشته باشیم. همانطور که گفتم همه مراحل برای رسیدن به المپیک مهم هستند. روسیه در این مرحله میزبان بوده و شرایط خاصی دارد.

ایگور در مورد لغو اردوی بلغارستان و حواشی موجود در فدراسیون، یادآور شد: در جایگاهی نیستم که نظر بدهم اما ناهماهنگی‌هایی در مورد مصدومان وجود دارد و اگر می‌رفتیم شاید چندان به کارمان نمی‌آمد. فکر می‌کنم درست بود که به بلغارستان نرویم. به شایعات ورود نمی‌کنم چون در جایگاهی نیستم که بخواهم در مورد آن حرف بزنم. همه بازیکنان حضور دارند و تمرین می‌کنند.

سرمربی تیم ملی ایران در پاسخ به این سوال که آیا با شرایط موجود اگر به عقب برگردیم بازهم با تمام قوا در لیگ ملت‌ها شرکت می‌کنید، خاطرنشان کرد: ما مبارزه کردیم تا به مرحله نهایی برسیم. نتایج بدی نگرفتیم و می‌توانستم برزیل را هم شکست بدهیم. برزیل روز گذشته در جام واگنر لهستان را شکست داد و نمی‌توان مسابقات را پیش‌بینی کرد. البته امتیازات بزرگی برای والیبال ایران کسب شد و درآمدزایی خوبی هم برای ایران داشت. این را باید یک موفقیت دانست. شانس حضور در فینال را داشتیم و از این موضوع هم استفاده کردیم.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: